Chapter 28 Programs for Infants and Toddlers Capitulo 28 Programas para Infantes y Niños Pequeños.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Guiding Play and Puppetry Experiences
Los verbos estar y ser “to be”
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Verb Conjugations Easier than you think.
Mi Casa Única Objectives: Students will be able to do the following: 1.Review and expand house-related vocabulary. 2.Discuss in Spanish using the subjunctive.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
El Pretérito o El Imperfecto. Las Diferencias Both the preterit and the imperfect are used to talk about the past How do we know which one to use? These.
Preliminary Sketch By Fernando Gomez Marin Interactive Media Master University of Limerick 2006/07.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Stem-changing verbs.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Primeros Pasos-7 mins Take out a piece of paper. Put your name at the top. Write “Apuntes-TPR” beneath that. Answer the following questions in complete.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
5.0 Examine the Developmental Stages of Children to Appropriately Support and Monitor Growth Examinar las etapas de desarrollo de los niños para apoyar.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
The negative behavior of parents when their children suffer a terminal illness Silka R. Sanabria Barea Eng Essay Prof. Cynthia García.
1 Ask your child to share what he learned about homes. 2 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 3 Provide.
1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Transcripción de la presentación:

Chapter 28 Programs for Infants and Toddlers

Capitulo 28 Programas para Infantes y Niños Pequeños

Programs for Infants and Toddlers  In this chapter, you will learn about  characteristics of infants and toddler caregivers  guidelines for infant-toddler care  infant environments  toddler environments  caring for infants and toddlers

Programas para Infantes y Niños Pequeños  En éste capítulo, usted aprenderá sobre  las características de un proveedor de cuidado infantil y de niños pequeños  Pautas para el cuido de infates y niños pequeños  ambiente para infantes  ambiente para niños pequeños  el cuidado de infantes y niños pequeños

Programs for Infants and Toddlers  Toys for infants and toddlers  Curriculum  Parent involvement  Record keeping  Maintaining the environment to prevent illness

Programas para Infantes y Niños Pequeños  Juguetes para infantes y niños pequeños  Currículo  Participación de los padres  Manutención de archivos  Manutención del ambiente para prevenir enfermedades

Objectives  List the characteristics of a nurturing infant- toddler caregiver.  State guidelines for proper infant-toddler care.  Design functional and developmentally appropriate infant and toddler environments.  Handle the routines of infants and toddlers.

Objetivos  Mencionar características de un proveedor de cuidado infantil y de niños pequeños.  Establecer las pautas para proveer cuidado infantil y de niños pequeños apropiado.  Diseñar ambientes funcionales y apropiados para el desarrollo de los infantes y niños pequeños.  Lidiar con las rutinas de los infantes y los niños pequeños.

Objectives  Select toys that are safe and developmentally appropriate for infants and toddlers.  Plan the curriculum for infants and toddlers.  Maintain the environment to prevent illness.

Objetivos  Seleccionar juguetes que sean seguros y apropiados de acuerdo al desarrollo de los infantes y niños pequeños.  Planificar el currículo para infantes y niños pequeños.  Mantener un ambiente que prevenga enfermedades.

Term to Know  overfamiliarity

Términos a Conocer  exceso de familiaridad

Characteristics of Infant and Toddler Caregivers  As an infant-toddler caregiver, your behavior will influence the behavior of the children.  Young children are dependent on consistent relationships with their caregivers.

Características de un Proveedor de Cuidado Infantil y de Niños Pequeños  Como proveedor de cuidado infantil y niños pequeños, su comportamiento ha de influenciar el comportamiento de los niños.  Los niños pequeños dependen de relaciones consistentes con sus proveedores de cuido.

Did You Know…  Recent studies show that brain development is more rapid from birth to age three than any other period in life.

Sabia Usted Que…  Estudios recientes demuestran que el desarrollo del cerebro es mas rápido desde el nacimiento hasta los tres años de edad que en ningún otro periodo de la vida.

Guidelines for Infant- Toddler Care  To provide a quality infant-toddler program, consider the following general guidelines:  Provide the children with a safe and healthy environment.  Develop trusting relationships with the children and their families.  Care for each child affectionately.  Help children develop trust, respect, and a positive regard for their world.

Pautas para el Cuido de Infantes y Niños Pequeños  Para proveer un programa de cuido de calidad para infantes y niños pequeños, usted debe considerar las siguientes pautas generales:  Provea a los niños con un ambiente seguro y sano.  Desarrolle relaciones de confianza con los niños y sus familias.  Cuide cada niño con mucho afecto.  Ayude a los niños a desarrollar confianza, respeto y gran estima por su mundo.

Infant Environments  Providing a quality infant environment cannot be left up to chance.  Environments for infants should address their daily routine.

Ambiente para Infantes  El proveer un ambiente de calidad para infantes no se puede dejar a la suerte.  El ambiente para infantes debe lidiar con su rutina diaria.

Infant Environments  The diapering area should be located next to a sink.  The sleeping area usually uses the most space because cribs take a large amount of floor space.  Infants also need their own play area.

Ambiente para Infantes  El área de cambio de pañales debe estar cerca de un fregadero.  El área de descanso usualmente utiliza la mayoría del espacio debido a que las cunas toman mucho espacio del suelo.  Los infantes también necesitan su propia área de juego.

Toddler Environments  Balancing safety and health concerns is important in designing spaces for toddlers.  Toddlers need more open space then infants.  The receiving area should be located near the main entrance.

Ambiente para Niños Pequeños  El balancear la salud y la seguridad es importante al diseñar espacios para los niños pequeños.  Los niños pequeños necesitan mas espacio que los infantes.  El área de recepción debe estar localizada cerca de la puerta de entrada.

Toddler Environments  Toddlers need a play area that allows them to move freely.  Floors should be carpeted in the play area because of the softness and warmth.

Ambiente para Niños Pequeños  Los niños pequeños necesitan un área de juego que les permita moverse libremente.  Los pisos deben ser alfombrados en el área de juego debido a su suavidad y calidez.

Caring for Infants and Toddlers  Each child has his or her own rhythm.  All infants and toddlers, regardless of their differences, require their needs to be met promptly if they are to learn trust.

El Cuido de Infantes y Niños Pequeños  Cada niño/a tiene su propio ritmo.  Todos los infantes y niños pequeños, independientemente de sus diferencias, requieren que sus necesidades se satisfagan inmediatamente si queremos que ellos aprendan a confiar en las personas.

Caring as a Means of Communication  Infants often communicate by crying.  Studies support the theory that an infant’s crying should always be given prompt attention.  Babies have individual differences in their crying behaviors.  As a caregiver, you will have to learn the meaning of each child’s cries.

El Cuido como Medio de Comunicación  Los infantes se comunican a través del llanto.  Estudios apoyan la teoría de que cuando el infante llora siempre se le debe brindar la atención inmediata.  Los bebes tienen tendencias individuales en sus patrones de llanto.  Como un proveedor de cuidado infantil, usted aprenderá el significado de cada tipo de llanto.

Separation Anxiety  Separation anxiety (SA) is a feeling of fear and distress at being separated from a parent.  SA is often strongest among children of this age who begin a child care situation for the first time.  Children may react strongly to strangers, sudden movements, noise, or strange objects.

Ansiedad de Separación  Ansiedad de separación (AS) es un sentimiento de miedo y angustia al estar separados de sus padres.  AS es mucho mas fuerte entre niños de ésta edad que comienzan el cuido infantil por primera vez.  Los niños pueden reaccionar fuertemente a extraños, movimientos repentinos, ruidos u objetos extraños.

Handling Routines  With infants and toddlers, routines make up much more of the day than routines do with preschoolers.  It is important to coordinate home and center schedules for infants.  The caregiver needs to record the infants’ eating and elimination patterns during the day.

Manejando las Rutinas  Con los infantes y niños pequeños, las rutinas conllevan mucho mas del día que las rutinas con niños en edad preescolar.  Es muy importante coordinar los itinerarios del infante tanto el del centro de cuido con los del hogar.  El proveedor de cuido necesita anotar los patrones de comida y eliminación del infante.

Toys for Infants and Toddlers  To meet the special needs of infants and toddlers, appropriate equipment is needed.  Toddlers need a range of equipment from soft blocks to puzzles.  Many infant-toddler centers maintain a toy inventory that lists all the equipment available in the center.

Juguetes para Infantes y Niños Pequeños  Para satisfacer las necesidades especiales de los infantes y niños pequeños, equipo apropiado es necesario.  Los niños pequeños necesitan una variedad de equipo desde bloques suaves hasta rompecabezas.  Muchos centros de infantes y niños pequeños mantienen un inventario de juguetes que enumera todo el equipo disponible en el centro de cuido.

Safety Issues  When choosing toys for the infant or toddler, safety is the number one consideration.  Check each piece carefully for sharp edges or points.  Check the size of toys, because each year many infants and toddlers accidentally swallow small toys.

Asuntos de Seguridad  Al escoger juguetes para infantes o niños pequeños, la seguridad es lo primero que se debe tomar en consideración.  Verifique cada pieza cuidadosamente buscando esquinas punzantes o puntiagudas.  Verifique el tamaño de los juguetes porque cada año muchos infantes y niños pequeños se tragan accidentalmente pequeños juguetes.

Appropiate Toys for Infants  Mobiles make excellent first toys for infants.  Rattles are important for the infant’s development.  Toys will encourage the development of hand movements.

Juguetes Apropiados para Infantes  Los móviles son los primeros juguetes por excelencia para infantes.  Las sonajeras son importantes para el desarrollo del infante.  Los juguetes ayudan al desarrollo del movimiento de las manos.

Appropiate Toys for Toddlers  Once the child begins to crawl or walk, he or she will want to continually explore the environment.  Small wagons, wheelbarrows, doll buggies, and strollers all appeal to toddlers.

Juguetes Apropiados para Niños Pequeños  A la vez que el niño comience a gatear o a caminar, el o ella querrán continuar explorando su ambiente.  Pequeños vagones, carretillas, pequeñas sillas de paseo para muñecas, y cochecillos de niños son atractivos para los niños pequeños.

Appropriate Toys for Toddlers  The most time- consuming activity of toddlers is staring.  Overfamiliarity: a lack of interest in a particular toy occurs

Juguetes Apropiados para Niños Pequeños  La actividad que consume mas tiempo para los niños pequeños es el mirar fijamente.  Exceso de familiaridad: una falta de interés con un juguete en particular

Curriculum  A balanced curriculum is based on the needs of the children attending the center.  Curriculum for infants or toddlers differs from that planned for older preschool children.  Curriculum for toddlers requires more planning.

Currículo  Un currículo balanceado esta basado en las necesidades de los niños que van al centro de cuidado.  El currículo para infantes o niños pequeños difiere de uno planificado para niños mayores en edad preescolar.  El currículo para niños pequeños requiere mas planificación.

Activity Areas for Toddlers  A developmentally appropriate environment promotes child-directed, age-appropriate learning.  When planning the activity centers, ask yourself the following questions:  Does the center encourage active exploration?  Are the toys developmentally appropriate?  Is there enough room for the children to play?

Áreas de Actividad para Niños Pequeños  Un ambiente desarrollado de acuerdo al nivel del niño promueve un aprendizaje dirigido al niño y de acuerdo a su nivel de aprendizaje.  Cuando planifique una actividad, hágase a si mismo las siguientes preguntas:  ¿Puede el centro fomentar actividades de exploración?  ¿Son los juguetes apropiados, de acuerdo al nivel de los niños?  ¿Hay suficiente espacio para que los niños puedan jugar?

Activity Files and Picture Collections  Many teachers maintain a file listing activities that have met with success.  Ask other infant-toddler caregivers to share their favorite activities.  The best source for obtaining pictures is from calendars, children’s books, magazines, and travel posters.

Archivos de Actividad Y Colección de Fotos  Muchos maestros mantienen un archivo que menciona las actividades que han sido exitosas.  Pregunte a otros proveedores de cuidado infantil que compartan con usted sus actividades favoritas.  El mejor recurso para obtener laminas es de calendarios, libros de niños, revistas, y afiches de viajes.

Parent Involvement  Communication with the families of infants and toddlers is very important.  Keep the parents informed of how their child’s day went.  To help you provide a quality experience for children, parents’ goals and concerns need to be shared.  From time to time, you may wish to share reading materials with parents.

Participación de los Padres  La comunicación con las familias de los infantes y niños pequeños es muy importante.  Mantenga a los padres al tanto de como le fue el día al niño.  Para ayudarle a proveer una experiencia de calidad para los niños, las metas y preocupaciones de los padres deben ser compartidas.  De vez en cuando usted querrá compartir con los padres material de lectura.

Record Keeping  Record keeping is an important part of an infant-toddler program.  Such records should track children’s eating, sleeping, and eliminating routines.  Good records provide valuable information.  By maintaining a record of the child’s skills and behaviors, you will be able to note the child’s progress and the start of any problems.

Manutención de Archivos  El mantener los archivos es una parte importante del programa.  Estos documentos deben llevar cuenta de la rutina que el niños ha llevado en cuanto a lo que ha comido, dormido y eliminado (ir al baño).  Buenos archivos proveen información muy valiosa.  Al documentar las destrezas y comportamiento del niño, usted podrá notar el progreso del niño o el comienzo de algún problema.

Maintaining the Environment to Prevent Illness  As a staff member in a child care center, you will need to take steps to prevent illness.  Disease-causing microorganisms grow in a damp, dirty environment.  Since infants and toddlers explore with their mouths, it is important that all toys be routinely cleaned.  Clean toys by hand; do not clean toys in the dishwasher.

Manutención del Ambiente para Prevenir Enfermedades  Como parte del personal de un centro de cuidado infantil, usted debe tomar ciertas precauciones para prevenir enfermedades.  Microorganismos que causan enfermedades crecen en ambientes húmedos y sucios.  Debido a que los infantes y los niños pequeños exploran con la boca, usted debe mantener todos los juguetes limpios rutinariamente.  Limpie los juguetes a mano; no los limpie en la lavadora de platos.

Illness Policies  Sick children cannot be cared for in a center without endangering the health of other children.  As the teacher, it is your responsibility to maintain the best health conditions.  Prior to enrollment, every parent should be given a copy of the center’s illness policy.

Política de Enfermedad  Los niños enfermos no pueden ser cuidados en el centro de cuidado sin que pongan en peligro la salud de los demás niños.  Como maestro, es su responsabilidad mantener las mejores condiciones de salud.  Antes de la matricula, cada padre debe ser provisto de una copia sobre la política de enfermedad seguida por el centro de cuidado.

Summary  Different age children have different types of needs, but every child has the need for a clean and safe environment to learn and play in.  One way to keep the center clean and safe is to make sure every child is in good health when at the center.

Resumen  Niños de diferentes edades tienen diferentes tipos de necesidades, pero todos los niños tienen la necesidad de un ambiente limpio y seguro para poder aprender y jugar.  Una manera de mantener el centro de cuidado limpio y seguro es asegurarse de que cada niño en el centro esta en buen estado de salud mientras esta en el centro de cuidado.

Review and Reflect  Discuss the characteristics of a nurturing infant- toddler caregiver.

Repaso y Reflexión  Discuta las características de un proveedor de cuidado infantil y de niños pequeños.

Review and Reflect  Discuss curriculum for infants and toddlers.

Repaso y Reflexión  Discuta el currículo para infantes y niños pequeños.

Review and Reflect  Discuss how to maintain an environment free of illness.

Repaso y Reflexión  Discuta como mantener un ambiente libre de enfermedades.

The authors want to recognize Bethany L. Baughman for her contributions to this project.

Los autores desean reconocer Bethany L. Baughman por sus contribuciones a este proyecto.