el 31 de octubre/el primer de noviembre los invitados los músicos los pintores la escultora la cantante los bailadores el conjunto musical Tú estás en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ___________ Clase 8 IM La fecha es el 4 de enero del 2013 Proposito # 24: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del MARTES? Actividad Inicial:
Advertisements

Los verbos que cambian de “i” a “y” en el pretérito.
El pretérito Spanish.
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Me llamo ___________ Clase 8im La fecha es el 18 de diciembre del 2012 Propósito # 22: ¿Cuál fue el ultimo libro que leíste? Actividad Inicial: Copy and.
Preterite Verbs with i > y Stem Change
El Pretérito.
Saying what you know: SABER p. 201 U3E2 Saber is another verb that has an irregular yo form. To use saber when you talk about factual information you.
How do I use the verb ser to say where someone is from?
el 7/8 de noviembre Rewrite these sentences in the negative
Háganlo ahora Escriban las formas en el pretérito Bailar-yo Pagar-Yo
CAPÍTULO 10 LASSITER HIGH SCHOOL ESPAÑOL II H Algunos verbos irregulares en el pretérito.
Verbs with a Y spelling change!. Leer : i changes to y in the 3 rd person singular and plural forms! Notice all these forms require an accent, except.
Me llamo ___________ Clase 9 IM La fecha es el 16 de enero del 2013 Proposito # 20: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del VIERNES? Actividad.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Español II Capítulo 1 El pretérito. *Note*  There are five sets of these irregular conjugations. Learn the patterns and you’ll be able to conjugate these.
El pretérito.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
el 30/31 de octubre unos músicos unos pintores una estatua de bronce una cantante unos bailadores unas velas What did these people see at the following.
Capítulo 8 En el tiempo libre. El concierto concert.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
el 6/7 de noviembre Rewrite these sentences in the negative Modelo: Anita siempre recibe aplausos. Ella no recibe nunca aplausos. 1)El conjunto musical.
Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 1)Yo ___________ (ir) al cine. 2)¿Quién __________(leer) el boleto? 3)Ana y yo _________ (oír) un concierto.
El Pretérito los apuntes de clase In In Spanish, there are two past tenses – the PRETERITE PRETERITE and the IMPERFECT. The The PRETERITE PRETERITE tense.
One last irregular preterite group This group is sometimes called the “Old McDonald” group because the e-i-o changes to e-y-o Sometimes it is called the.
Capítulo 8. En sus cuadernos, copia y “translate” 1. dar 2. tocar 3. un instrumento 4. cantar 5. asistir a 6. oír 7. recibir (muchos) aplausos 8. picar.
VOCAB 8A PRETERITE ER/IR VERBS Spanish 1 Chapter 8 Tiempo Libre.
El abrecerebros 11/3/15 Indirect Object Pronouns: Traduzca usando los Indirect Object Pronouns: (me, te, le, nos, os, les) 1. I gave them the script (to.
Apuntes de marzo El pretérito de verbos regulares The Preterite (Simple Past Tense) of Regular Verbs Yo compré unos zapatos nuevos ayer. I bought.
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
Los verbos: leer y oír el presente y el pretérito
el pretérito yo tú él nosotros vosotros ella Ud. ellos ellas Uds. nosotras í í iste ió ieron imos -ER e –IR Verb Endings.
Propósito # 70: ¿Quieres ir a la fiesta? La Actividad Inicial Change to the past tense. 1.Ellos comen empanadas. Ellos comieron empanadas. 2. María y yo.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
El pretérito Elizabeth Vaughn Linda Rogers El pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last.
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
El pretérito… Double vowel verbs. Pretérito… In certain verbs with double vowels there is an extra spelling change… 1) in the él & ellos forms only, the.
Gramatica y Ejercicios
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Preterite -ER / -IR Verbs Preterite means “past tense and deals with “completed past actions”
La cita del día. Hoy es el siete de enero. Para hacer ahora 1) What is the preterite tense? 2) Change the following sentences from the present tense.
Saying what you know: SABER p. 233 U3E2 Saber is another verb that has an irregular yo form. Use to saber when you talk about factual information you.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Conjugating Verbs in Present Tense
El pretérito The past tense in Spanish.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Warm Up Spanish I Marta Raúl y yo El profesor Carmona José y Elisa
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
More Irregular PRETERITE OÍR oí oíste oyó oímos oísteis oyeron to hear.
La Música de latinoamérica El Pretérito (past tense) SalirTo leave or go out.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
What is the difference in conjugations of UIR ending verbs and I-Y verbs in the preterite? Hint: it is a small difference! Hint 2: compare LEER to INCLUIR.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
1EE 4.1. ¿Qué son los mandatos? In this chapter, we’ll learn about affirmative tú commands. Commands ___________ someone what to do. (In this case someone.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
El abrecerebros 28/2/12 Translate the following al inglés using IO Pronouns (me, te, le, nos, os, les) and the verb GUSTAR: 1. I like to see plays. 2.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo fue la escuela ayer?
El pretérito Español 3 El pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last night. She talked.
Tapas Use these adjectives to write sentences about famous buildings you have visited or read about: 1. antiguo (a) 2. enorme 3. formal 4. lujoso.
Preterite of creer, leer, construir, oír; caerle a uno
Preterite of creer, leer, construir, oír; caerle a uno
Transcripción de la presentación:

el 31 de octubre/el primer de noviembre los invitados los músicos los pintores la escultora la cantante los bailadores el conjunto musical Tú estás en una exposición de bellas artes. Decide quién hizo (“did”) las actividades siguientes: Modelo: Alguien dio regalos. Los invitados dieron regalos. 1)Alguien tocó los instrumentos. 2)Alguien bailó con la música. 3)Alguien cantó la canción. 4)Alguien formó una estatua. 5)Alguien ganó “La batalla de las bandas” 6)Alguien pintó el cuadro. Target: Talk about concerts

1)Alguien tocó los instrumentos. 2)Alguien bailó con la música. 3)Alguien cantó la canción. 4)Alguien formó una estatua. 5)Alguien ganó “La batalla de las bandas” 6)Alguien pintó el cuadro. Los músicos tocaron los instrumentos. Los bailadores bailaron con la música. La cantante cantó la canción. La escultora formó una estatua. El conjunto musical ganó “la batalla de las bandas”. Los pintores pintaron el cuadro. los músicos los pintores la escultora la cantante los bailadores el conjunto musical

Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 4)Use ER/IR verbs to talk about the past: a)How do you say to hear? How do you conjugate it in the present tense? How do you conjugate it in the past tense? b) How do you say something, nothing, someone, nobody?

Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 4)Use ER/IR verbs to talk about the past: a)How do you say to read? How do you conjugate it in the past tense? What verb is it like in its conjugation? Conjugate it! 5)Use negatives: How would you structure the sentence: How would you structure the sentence: I read nothing.We read nothing. I read nothing.We read nothing. He read nothing. They read nothing. He read nothing. They read nothing. Nobody read nothing. Nobody read nothing.

¿Viste tú algo? Yo no vi nada.

¿Oíste tú algo? Yo no oí nada.

¿Leíste tú algo? Yo no leí nada.

¿Leyó Juan algo? Juan no leyó nada.

¿Leyeron ustedes algo? Nosotros no leímos nada.

¿Leyó el pintor algo? Él no leyó nada.

¿Oyó alguien algo? No oyó nadie nada.

¿Vio alguien algo? No vio nadie nada.

¿Leyó alguien algo? No leyó nadie nada.

¿Leyó alguien el anuncio para el concierto? No leyó nadie el anuncio. No leyó nadie nada.

¿Leyó alguien el boleto para la exposición de arte? No leyó nadie el boleto. No leyó nadie nada.

¿Leyeron ustedes algo para la exposición de arte? No leímos nada.

Leer in the preterite tense YoTúÉlEllaUsted Nosotros VosotrosEllosEllasUstedes leyó leyó leyeron leyeron Leer - to read leí leíste leyeron leyó leímos le leísteis Target: Use ER/IR verbs to talk about the past

LEER ESCRIBIR Cambia yo a Raúl. 1.Yo leí el anuncio del concierto. Gente 2. Lo leí en la revista Gente. 3. Yo oí el concierto. 4. Oí a Shakira. Ella cantó muy bien. Raúl leyó el anuncio del concierto. Lo leyó en la revista Gente. Raúl oyó el concierto. Oyó a Shakira. Ella cantó muy bien.

LEER ESCRIBIR Cambia yo a Raúl y Ana. 1.Yo leí el anuncio del concierto. Gente 2. Lo leí en la revista Gente. 3. Yo oí el concierto. 4. Oí a Shakira. Ella cantó muy bien. Raúl y Ana leyeron el anuncio del concierto. Lo leyeron en la revista Gente. Raúl y Ana oyeron el concierto. Oyeron a Shakira. Ella cantó muy bien.

LEER ESCRIBIR Cambia yo a Raúl y yo. 1.Yo leí el anuncio del concierto. Gente 2. Lo leí en la revista Gente. 3. Yo oí el concierto. 4. Oí a Shakira. Ella cantó muy bien. Raúl y yo leímos el anuncio del concierto. Lo leímos en la revista Gente. Raúl y yo oímos el concierto. Oímos a Shakira. Ella cantó muy bien.

Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 4)Use ER/IR verbs to talk about the past: a)How do you say to read? How do you conjugate it in the past tense? What verb is it like in its conjugation? Conjugate it! 5)Use negatives: How would you structure the sentence: How would you structure the sentence: I read nothing.We read nothing. I read nothing.We read nothing. He read nothing. They read nothing. He read nothing. They read nothing. Nobody read nothing. Nobody read nothing.