CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
CHAPTER 11: The Social Self: Fostering Self- Discipline and Conflict Resolution Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Los verbos reflexivos Objective:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
ALC 73 Hoy es lunes el 16 de abril de Completa la información usando frases completas. Tu nombre completo Tu fecha de nacer El lugar de nacer El.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
The negative behavior of parents when their children suffer a terminal illness Silka R. Sanabria Barea Eng Essay Prof. Cynthia García.
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Comunicación Escolar Cintia Aguilar Andrew Behnke Verona Roberts Dayna Principe.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Developmental Education for the Early Years
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Mental Health Services for Individuals on the Autism Spectrum Servicios de Salud Mental para Individuos en el Espectro del Autismo Jennifer Novak, MA,
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
PARTS OF AN ESSAY 1. INTRODUCTION 2. DEVELOPMENT 3. CONCLUSION OR SUMMARY.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Transcripción de la presentación:

CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

Who Are the Children with Special Educational Requirements? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial?Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Deviation from Typical Development Children and Youth Receiving Special Educational Assistance

QUIÉNES SON LOS NIÑOS CON REQUISITOS PARA LA EDUCACIÓN ESPECIAL? Desviación de Desarrollo Típico Los niños y jóvenes que reciben Asistencia Educativa Especial

Two Importance Congressional Acts: IDEA and ADA Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) Americans with Disabilities Act (ADA) The Teacher's Role o Know About Typical Child Development

DOS LEYES DE IMPORTANCIA DEL CONGRESO HECHOS: IDEA Y ADA Ley de Educación para Personas con Discapacidades (IDEA) Ley de Estadounidenses con Discapacidades (ADA) La función del maestro Saber sobre el Desarrollo Infantil Típico

Identifying Children Who Have Special Needs and Finding Help for Them Identifying Potential Disabilities Early Referring Children for Special Help: Calling the Difficulty to the Family's Attention o If Teachers Listen Carefully They May Find Families Tentatively Raising the Problem Themselves o Referrals Take Time o Be Clear About Why Child Needs Special Help Before Raising Issue o It is Not Teacher's Place to Diagnose

IDENTIFICAR A LOS NIÑOS QUE TIENEN NECESIDADES ESPECIALES Y LA BÚSQUEDA DE AYUDA PARA ELLOS Identificación de Potencial Discapacidades Temprano Refiriéndose niños para Ayuda Especial: Situaciones que requieren la dificultad para Atención de la Familia Si maestros escuchan cuidadosamente puedan encontrar familias Tentativamente Criando el problema por sí mismos Referidos Tome Tiempo Sea claro acerca de qué niño necesita ayuda especial antes de levantar Issue No depende del lugar del Maestro para diagnosticar

Identifying Children Who Have Special Needs and Finding Help for Them Finding Appropriate Referral Source Observing Professional Ethics Encontrar apropiada Fuente de referencia Ética Profesional de Observación

Including Children Who Have Disabilities What the Law Says o IDEA: Every Child with a Disability is Entitled to a Free Public Education o ADA: It is Illegal to Discriminate Against People with Disabilities When Planning the IEP, Have Careful Assessment of Child's Accomplishments and Abilities Available

INCLUYENDO A LOS NIÑOS QUE TIENEN DISCAPACIDADES ¿Qué dice la ley IDEA: Cada niño con una discapacidad tiene derecho a una educación pública gratuita ADA: Es ilegal discriminar a las personas con discapacidad Al planificar el IEP, Tener una cuidadosa evaluación de los logros y habilidades disponibles del niño

Learning to Work as a Member of the Team Transdisciplinary Approach o Special Services Incorporated into the School Setting o Integration of Special Services into Program The Specialist and Teacher Must Work Together o Specialist and Teacher Must Appreciate Other’s Point of View and Strengths o Need Regular Meetings

APRENDER A TRABAJAR COMO MIEMBRO DEL EQUIPO DE Enfoque transdisciplinario Servicios especiales incorporados en el entorno escolar Integración de Servicios Especiales en el Programa El Especialista y Maestro deben trabajar juntos Especialista y Maestro debemos apreciar de otro punto de vista y Fortalezas ¿Necesitas Reuniones Ordinarias

Getting Started with a Child Who Has a Disability Welcome the Child and Family Make Clear That Staff Has Goodwill but Also Limitations Staff Will Have to Accept How Much Extra Effort Child Requires Staff Must Examine Their Feelings About Children with Disabilities Many Seemingly-Insurmountable Problems Can Be Solved During the Trial Period Ways to Ease Entry Pangs Many Disabilities Will Pass Unnoticed by Other Children in the Group, but Some Will Require Explanation

CÓMO EMPEZAR CON UN NIÑO QUE TIENE UNA DISCAPACIDAD Dar La bienvenida el Niño y la Familia Dejar claro que personal ha de Buena Voluntad, pero también limitaciones El personal tendrá que aceptar Cuánto Extra Esfuerzo niño requiere El personal debe examinar sus sentimientos acerca de los niños con discapacidades Muchos problemas aparentemente insuperables-pueden ser resueltos durante el periodo de prueba Formas de aliviar las punzadas de Entrada Muchas discapacidades pasará inadvertido por otros niños en el grupo, pero algunas requerirán Explicación

General Recommendations for Working with Children with Disabilities See Through the Exceptional to the Typical in Every Child Avoid Overprotecting and Overexpecting Be Realistic Keep Regular Records of the Child’s Development Remain in Constant Contact with the Family

Identifying and Helping Children Who Have Physical Disabilities and Illnesses Physical Conditions and Symptoms Teacher Should Know o Speech and Hearing Problems o Difficulties of Vision o Attention Deficit Disorder o Childhood Asthma o Seizure Disorders o Sickle-Cell Anemia o Admitting Children Who Are HIV Positive to the School o Other Physical Problems

IDENTIFICAR Y AYUDAR A LOS NIÑOS CON DISCAPACIDADES FÍSICAS Y ENFERMEDADES Condiciones físicas y síntomas del profesor debe saber Problemas del habla y de la audición Dificultades de la Visión Trastorno de Déficit de Atención Asma Infantil Trastornos convulsivos La anemia falciforme Admitiendo niños que son VIH positivo a la Escuela Otros problemas físicos

Identifying and Helping Children Who Have Physical Disabilities and Illnesses Guidelines for Working with Children with Physical Challenges o A Child with Physical Challenges Should be Treated as Typically as Possible o Teachers Should Communicate with Child’s Physician, Physical Therapist, or Other Specialists o Approach Each Situation Pragmatically o Maintain Open Communication with Family

IDENTIFICAR Y AYUDAR A LOS NIÑOS CON DISCAPACIDADES FÍSICAS Y ENFERMEDADES Direcciones para trabajar con niños con problemas físicos Un niño con problemas físicos debe ser entendido como Típicamente como Posible Los maestros deben comunicar con el médico del niño, terapeuta físico, u otros especialistas Acérquese a cada situación pragmática Mantener una comunicación abierta con la familia

Identifying and Helping Children Who Have Emotional Difficulties Signs of Emotional Disturbance That Indicate a Referral Is Needed Guidelines for Working with Children Who Have Emotional Disturbance o Short-Term Techniques o Long-Term Techniques with Children Who Are More Severely Disturbed o Autism Spectrum Disorder

Identifying Children Who Have Delayed or Advanced Mental Ability Children Who Have Developmental Lags o Guidelines for Working with Children Who Are Intellectually Delayed Children Who Are Intellectually Gifted o Teaching Preschool Children Who Are Mentally Gifted

LA IDENTIFICACIÓN DE NIÑOS QUE HAN RETRASADO O HABILIDAD AVANZADA MENTAL Los niños que tienen retrasos del desarrollo Orientaciones para trabajar con niños que Intelectualmente se retrasan Los niños dotados intelectualmente Enseñar a los niños en edad preescolar que están mentalmente Dotados