Accent Rules & Punctuation

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Accents and Punctuation
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
Las Palabras Interrogativas
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Las reglas de la acentuación
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los acentos. Rules for Stress In Spanish, words are spelled just like they sound. In order to take advantage of this simple and nearly perfect system.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Accentuación Español AP.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
Capítulo 1: Día dos.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Con Conceptos de Gramatíca
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Making Words Plural. cartel-cartelescruz-cruces libro-librosflor-flores luz-lucessilla-sillas papel-papelesdulce-dulces 1. If a word ends with a vowel-----add.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Spanish Pronunciation. The vowel sounds in Spanish are different from those in English. “A” has the “ah” sound like in “pop.” “E” is similar to the sound.
Martes el 12 de noviembre How would you respond? 1.Gracias a. Hola b. hasta luego c. de nada 2.¡Buenas tardes! a. Hola b. hasta luego c. de nada 3.¡Adiós!
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Más sobre las preguntas interrogativas
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
DO YOU KNOW ANY SPANISH? Complete the activity as directed. Don’t forget to define “Cognate” at the bottom of the page!
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
Los acentos de español. Un diptongo (pagina 31)  En español hay vocales fuertes (abiertas): A, E, O  También en español hay vocales débiles (cerradas):
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Capitulo 1 Vocabulario.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Español Dos Por Sr. Amor RULES OF PHONETICS. INFORMACIÓN ANTERIOR (PRIOR INFORMATION) Información nueva (New information) Una tarea de práctica (Practice.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – el 24 de septiembre Contesta las preguntas usando un pronombre de objeto directo: 1. ¿Tomaste el examencito el.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
When attaching object pronouns: 1.Find the natural stress of the original word in question. Voy a llevarselo ahora.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Pronunciation Practice on word stress Práctica de pronunciación Acentuación de las palabras en español Author: Victoria Reina Gil.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Spanish pronunciation and accent marks
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

Accent Rules & Punctuation

PUNCTUATION In Spanish, upside down punctuation marks such as ¿ & ¡ are placed at the beginning of a phrase to signal a question or an exclamation Ej: ¿Cómo estás? Ej: ¡Qué fantástico!

NATURAL ACCENT In every word, there is a specific syllable that is naturally stressed. Rule#1: If a word ends in a vowel (AEIOU) or the letters N or S, the naturally stressed syllable is next to last. Ej: Camino (road)  caMIno Ej: Muchachas (girls)  muCHAchas Ej: Hablan (they speak)  HAblan

Natural Accent Continued… Rule#2: If the word ends in a consonant other than N or S, then the naturally stressed syllable is the last syllable. Ej: color (color)  coLOR Ej: ciudad (city)  ciuDAD Ej: querer (to want)  queRER

El Acento Escrito Accent marks in Spanish are used for 2 purposes: 1  To indicate where the stress or emphasis falls on a word when it is pronounced. sábado miércoles 2  To differentiate between identically spelled words. Ej: está vs. ésta OR papa vs. papá

El Acento Escrito Accent marks are only used over vowels A E I O U An accent mark is needed when the word does not follow the rules for naturally stressed syllables. Ej: canción (ends in an N, but the stress is on the last syllable.) Ej: Cárcel (ends in a consonant, but the stress is on the next to last syllable.)

TILDE Ñ  the wavy line over the ñ is called a tilde. The ñ is pronounced with an “ny” sound similar to the word canyon. Ej: baño Ej: español Ej: señorita

Tu Responsabilidad Putting accent marks over the vowels is part of spelling the word correctly. When learning new words, memorize where the accent marks are!

Práctica Re-write the following phrases placing the accent marks & punctuation in the appropriate places. Como estas Que hora es Cuando es tu cumpleanos El es un companero de clase

Las Respuestas 1. ¿Cómo estás? 2. ¿Qué hora es? 3. ¿Cuándo es tu cumpleaños? 4. Él es un compañero de clase.

Querido Pilar: ¡Hola. Me llamo señorita Anderson. ¿Cómo estás Querido Pilar: ¡Hola! Me llamo señorita Anderson. ¿Cómo estás? Hoy estoy muy bien. Soy de Akron, Ohio. ¿De dónde eres? Soy estudiante y también profesora. Mi mejor amiga se llama Rosa. Ella es mi compañera de clase. Ella es de Miami. ¿Quién es tú mejor amigo? ¿De dónde es él/ella? Un abrazo

Saludo Your name Where you are from That you are a student Who your best friend is Despedida