¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Advertisements

PICK A FAMOUS PERSON AND GIVE…
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
La Ropa.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Unit 2 es/hiphop/L1_1B.html.
Talking about families
Adjective/Noun Agreement Español 1 Unidad 1 Etapa 2.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Using Adjectives to describe number.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Repasar para el Examen.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
DESCRIBING MY EYES: los ojos
La Ropa.
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
11 O CTOBER 2010 REJOICE for the projector!! Saquen su tarea por favor Ideas de los libros ¡En español! I, Español Santillana y Dime.
Shield of Armor Project
20/1/15 HOY ES MIÉRCOLES, EL 20 DE ENERO. OBJETIVO: I can write complete sentences to describe someone.
Hoy vamos a……. repasar la familia
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Do Now.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
1U4L1Para Empezar Noun/Adjective Agreement Complete each sentence with the appropriate adjective. amarilla blancosrojas negro 1. Eduardo lleva unos calcetines.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
Anuncio Personal.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Descripciones fisicas
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Hacer Ahora Lunes, el 4 de abril Complete with the correct form of SER. 1. Yo ______ alta. 2. María y Carlos ______ inteligentes. 3. Mi amigos y yo ________.
Alto (a). bajo (a) alto (a) bajo (a) Bonita Guapa Bonito Guapo.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo es tu amigo(a)? (appearance) --Mi amigo(a) es… 2.¿Qué lleva tu amigo(a) hoy? --Mi amigo(a)
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
SER – to be Yo soy Nosotros / Nosotras somos Tú eres Él es Ellos son Ella es Ellas son Usted es Ustedes son Used to communicate: Identity - What or.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Los adjetivos.
I can describe physical characteristics.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Tapas Fill in the blank with an adjective:
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Transcripción de la presentación:

¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 5 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness – 5 points Total Points = 25

Required Elements – 10 points In complete sentences, describe yourself. You must include the following: 3 physical characteristics size/stature Yo no soy bajo (a). Yo soy de estatura mediana. eyes Yo tengo los ojos azules. hair Yo tengo el pelo rubio y corto. 3 personality traits character Yo soy simpático (a). También yo soy paciente 3 clothing/color items Yo llevo unos jeans azules y una camisa roja. Draw a picture of yourself which represents what you wrote about yourself.

¿Cómo soy yo? Yo tengo los ojos azules y el pelo rubio. Yo no soy baja. Yo soy inteligente y paciente. También yo soy trabajadora. Yo llevo unos jeans negros, una camiseta rosada, y unos zapatos azules.

¿Cómo soy yo? Project Rubric Required Elements 3 physical characteristics 3 character traits 3 clothing color items 1 self-portrait 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 One point is deducted for each missing element Noun-Adjective Agreement Must agree in gender Must agree in number One point is deducted for each error in noun-adjective agreement Spelling/Capitalization/Punctuation One point is deducted for each error in spelling, capitalization, or punctuation. Creativity / Neatness 5 4 3 2 1 Is the product free of obvious smudges and wrinkles in the paper? Is the handwriting neat? Is it obvious the student put forth effort in this project?