Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
7/5 Escriban la forma correcta de ser o estar. 1.Yo _____ cansado.
Advertisements

DOUBLE OBJECT PRONOUNS
Indirect Object Pronoun practice Add the pronoun. Can you translate the sentence? Heres a link for an online Spanish-English dictionary if you get stuck!
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Repaso para el examen de capitulo 2A
Español Repaso para el examen
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Todos los días Reflexive verbs.
Yo me peino. Tú te peinas. Él se peina. Nosotros nos peinamos.
Las Profesiones. Ayudamos a la gente, apagamos__________, y trabajamos _________ con___________. ¿Quiénes somos? Incendios juntos la policía.
Los verbos reflexivos Introducción.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. IDENTIFY THE.
Translate these sentences into Spanish.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Reflexive subject changes
Reflexive Verbs In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to himself or herself are called reflexive...
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Capítulo 2A Reflexive Verbs Ready to conjugate and translate some reflexive verbs? Let’s go!
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
¿Qué son los verbos reflexivos?  Reflexive verbs are verbs that contain reflexive pronouns: menos teos se  Reflexive verbs in their INFINITIVE or unconjugated.
Los objetos directos e indirectos.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
22 de mayo La casa - Práctica. ¿Cierto o Falso? Determine if the statements are CIERTO o FALSO and write the appropriate word on your answer sheet.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Repaso para el examen de capitulo 2A
Reflexive Verbs In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to himself or herself are called reflexive...
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Subject Pronouns SINGULAR SUBJECT PRONOUNSPLURAL SUBJECT PRONOUNS Yo - INosotros(as)- we Mixed group of people or all males and includes the ‘yo’. Nosotras-
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Semester 1 Final Review Packet
Hoy es martes 13 de diciembre
LISTENING COMPREHENSION TEST
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Essential Questions for Ch. 3.1 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Indirect object pronouns. Indirect objects and indirect object pronouns The indirect object is the person who receives the direct object or who benefits.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Review for Chapter 2 Test
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
EnglishSpanish 1.Yellow 2.The food 3.Breakfast is between 1 and 3 Present tense--  Stem changing-> 4. Far from 5. I make mistakes (equivocarse) 6. She.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Reflexive verbs “REFLECT” the action on the speaker. A verb is reflexive when the subject and the object are the same. I wash myself. subject: I verb:
13 de octubre. Warm-Up #31  Given the sentence, rewrite it to replace the indirect object noun with a direct object pronoun. 1.La dentista cepilla los.
Gramática 2.1. Ej.) El peluquero le cortó el pelo a la señora. Indirect Objects and indirect object pronouns; dar and decir pg. 50 y 51 I. The _direct__.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Conducir conduzco conduces conduce conducimos conducís conducen.
Transcripción de la presentación:

Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero le da medicina a los enfermos. ____________________________________________________________________ El mecánico arregla los carros. ____________________________________________________________________ La peluquera prepara la comida. ____________________________________________________________________ La trabajadora social y el abogado dan consejos a la gente. ____________________________________________________________________ La mujer cartero les trae el correo a los vecinos. _____________________________________________________________________

Choose the most logical translation. ____ I know how to ride a bike. A. Yo conozco a montar en bicicleta. B. Yo sé montar en bicicleta. ____ We are very familiar with all my neighbors. A. Nosotros conocemos a todos mis vecinos. B. Nosotros sabemos todos mis vecinos. ____ Do you know where the restaurant is? A. ¿Conoces dónde está el restaurante? B. ¿Sabes dónde está el restaurante? ____ The hairstylist doesn’t know the chef’s name. A. El peluquero no conoce el nombre del cocinero. B. El peluquero no sabe el nombre del cocinero. ____ Are you familiar with Taylor Swift’s new music? A. ¿Conoces la música nueva de Taylor Swift? B. ¿Sabes la música nueva de Taylor Swift?

El día típico En un día típico, mis padres se levantan a las seis. Mi padre se prepara para ir al trabajo y mi madre va a la cocina para preparar el desayuno. Mi madre es mujer cartero y ella se viste en uniforme todos los días. Antes de preparar el desayuno, ella se pone el uniforme. Yo me despierto a las siete y me baño, me maquillo, y me visto. Voy a la cocina a las siete y media y come pan tostado. Me cepillo los dientes después. Mi hermano se afeita y se lava la cara.

Translate the “El día típico” paragraph on slide #2 to English ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________

SERESTAR Yo = _______Nosotros = ________ Yo = _______Nosotros = ________ Tú = _______Vosotros = ________ Tú = _______Vosotros = ________ él/ella _______ Ellos/Ellas = _______ él/ella _______ Ellos/Ellas = _______ Circle the best choice (ser or estar) and then write the reason for your choice (D.O.C.T.O.R. or H.E.L.P.S.) Mi hermano no (es / está) contento hoy. Reason: _________________________________________ Tú (eres/ estás) de Uruguay. Reason: _________________________________________ Pablo y José (son / están) en la habitación. Reason: _________________________________________ Mis amigas y yo (somos / estamos) buenas estudiantes. Reason: _________________________________________ Los sillones (son / están) adentro de la casa. Reason: _________________________________________

Look at the picture above and decide if each statement is CIERTO or FALSO. If the statement is FALSO, re-write it to be true. ____ 1. Las plantas están lejos del sofá. ______________________________________________________________________________ ____ 2. El televisor está afuera de la sala. ______________________________________________________________________________ ____ 3. El cuadro está encima del sillón. ______________________________________________________________________________ ____ 4. La lámpara está a la derecha de la ventana. ______________________________________________________________________________ _____ 5. Los libros están debajo del estante. ______________________________________________________________________________

Read the responses below and write a corresponding logical SPANISH QUESTION. 1. ¿ _____________________________________________________ ? La cocina es bonita y grande. 2. ¿ _____________________________________________________ ? Susana es trabajadora social. Ella le da consejos a la gente. 3. ¿ _____________________________________________________ ? Encantado. 4. ¿ _____________________________________________________ ? El baño está a la izquierda de la habitación.

me telenososles Choose the correct indirect object pronoun (from the word box above) that completes each sentence. You might use them more than once. Mi mamá _________ dice “ NO ” al perro. El abogado __________ da consejos a mi. Elena y Ana _______ dicen el secreto a Susana. Los profesores_________ dan utiles a los estudiantes. Yo__________ doy un libro a ti.