Berkmar Middle School Taller de ESOL Oct, 19, 2010 12:00 and 6:00 p.m. Presentado por Melissa Martin Coordinadora para Centro para Padres Certificado en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Advertisements

(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
El presente perfecto Español III Capítulo
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
El presente perfecto.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Wilfredo Morawa David Guerrero Jorge Singer. Por and Para In spanish, there are two ways of expressing “for”. There is por. And there is para.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
 I listen to almost every type of music.Ilike singing Beyonce, Shakira, Alicia Keyes and many more.There are songs that excite me a little a song.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
MORE CONVERSATION TOOLS
SIMPLE PREPOSITIONS Preposiciones Simples
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
El presente perfecto Español II – Profe Heurkins.
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
Hola, me llamo Kayla Simpson, yo vivo en Nueva York. Me gusta jugar lacrosse, volibol, y bailar. Yo vivo con mi harmoano, madre y padre. Yo escuchar diferente.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ESPANOL 4 BLOCK 1 #6. 1. Yo_____ ( IR) a la clase de____ ( computers) ayer por la tarde. 2. Una de las_____ ( disadvantage) de no estudiar es el resultado.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
¡Semana 10! Hoy es lunes, el 17 de octubre, 2011.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
El presente perfecto The present perfect tense in Spanish.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Berkmar Middle School Taller de ESOL Oct, 19, :00 and 6:00 p.m. Presentado por Melissa Martin Coordinadora para Centro para Padres Certificado en ESOL, Español, Portugués

Clases de Inglés ¿Dónde hay clases de inglés para adultos? Gwinnett Tech Iglesias Escuelas Escuelas de idiomas La asociación latinoamericana Las bibliotecas en Gwinnett

Grupos y Organizaciones (English, ESOL, ESL, Moms) La biblioteca pública de Gwinnett: “Hablamos juntos” (Let’s Talk)  Para practicar el inglés con adultos  Conversaciones informales  Horarios diferentes

Sítios en el internet deos.html deos.html funland.com/teslact.html funland.com/teslact.html (busque “ESOL” o “ESL”)

Televisión Programas infantiles Telenovelas Las notícias NOTA: Si el televisor puede mostrar las letras, pueden verlas mientras miran los programas favoritos en inglés

Comunicación Practiquen su vocabulario en voz alta cada día. Intenten hablar lo más posible en inglés Hablen con personas en la comunidad para practicar (ejemplo: Vayan a un restaurante y pida algo en inglés) **Nota: Recuerdan que no tiene que hablar “perfectamente” para comunicarse!

Lean en inglés Revistas Anuncios Periódicos Libros Información en las cajas o botellas Las páginas amarillas Las letras mientras escuchan música **Nota: Lean con sus hijos—aprendan de ellos y con ellos

Marquen un horario en que toda la familia habla solamente en inglés Escriban el nombre de cosas en inglés en tarjetas puestas por toda la casa Aumenten los minutos (hasta cuando hablan por todo el día y luego toda la semana) Hablen inglés en casa

Recursos en el Centro para Padres Videos: English Yes I can! Cuadernos: Side by Side Dicionarios Libros **Nota: Pueden pedir prestado un libro o video cada 2 semanas con el número de estudiante de su hijo/a

¿Qué necesitan para aprender inglés? Diccionario inglés-español y algo para leer Tarjetas Equipo de grabación (videocassetera, grabadora) Tiempo: 20 minutos por día (al mínimo) El deseo de aprender y practicar Paciencia con si mismo Una actitud positiva

Escuche la radio solamente en inglés Para : música (imprima y siga las letras) noticias el pronóstico del tiempo deportes La Radio

Actividad de música

Aprender inglés con la música “Beautiful Day” by U2 The heart is a bloom, shoots up through stony ground But there's no room, no space to rent in this town You're out of luck and the reason that you had to care The traffic is stuck and you're not movin' anywhere You thought you’d found a friend to take you out of this place Someone you could lend a hand in return for grace It's a beautiful day, The sky falls and you feel like It's a beautiful day, Don’t let it get away You’re on the road but you’ve got no destination You’re in the mud, in the maze of her imagination You love this town even if that doesn’t ring true You’ve been all over and it’s been all over you

It's a beautiful day, Don't let it get away It's a beautiful day, Touch me, take me to that other place Teach me love, I know I’m not a hopeless case See the world in green and blue See China right in front of you See the canyons broken by cloud See the tuna fleets clearing the sea out See the bedouin fires at night See the oil fields at first light See the bird with a leaf in her mouth After the flood all the colors came out

It was a beautiful day Don't let it get away A beautiful day Touch me, take me to that other place Reach me, I know I'm not a hopeless case What you don’t have you don’t need it now What you don’t know you can feel it somehow What you don’t have you don’t need it now Don’t need it now It was a beautiful day

Actividad de vocabulario Periódico Marcador resaltador Tarjetas Diccionario español-ingés Sobre (para guardar las tarjetas)

BMS Centro para Padres Melissa Martin Horas: 8:15-4:15 lunes-viernes