La Playa Poem based on ‘La Playa’ by Gloria Fuentes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Los adjetivos El chico guapo El maestro simpático El hombre guapo
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
More on subjunctive with hopes and wishes. Frida Kahlo es una de las artistas más conocidas de México. Lo popular, lo religioso y los símbolos mexicanos.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
La Ropa.
(Disfrútalo. Déjalo correr por sí mismo, la música empieza en la siguiente diapositiva )
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
¡Al combate corred Bayameses, que la patria os contempla orgullosa; no temáis una muerte gloriosa, que morir por.
Gotas de Crystal So this is Christmas Entonces es Navidad And what have you done Y qué haces tú Another year over Otro año termina And new one just begun.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Negative tú commands Ms. Pomar Spanish II. When would I use negative tú commands? ► When you’re telling your friend, younger sibling, etc. not to do something!
DISTANCIA NIVEL I - SEGUNDO TRIMESTRE
Los Colores ¡En español!.
Algunos objetos básicos y los colores
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Los colores.
Match the English to the Spanish
Flag of Costa Rica Map of Costa Rica! Convert Costa Rica to U.S. dollars! If you have $1 dollar in U.S. dollars and you convert it, it will be $
When you mix… rojo AND amarillo = =_____.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
MANDATOS INFORMALES afirmativo tú Y negativo tú. ¿Cómo se forma el mandato afirmativo tú para los verbos regulares.
Año Nuevo!. New years day is celebrated on January 1st. It marks the beginning of the gregorian calendar. New years is celebrated in a variety of different.
Noun / Adjective Agreement
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
¿Cuál es la diferencia entre el imperfecto y el pretérito?
Gramática 2 Parte 2 Affirmative Informal Commands Página 214.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Había un árbol con 4 hojas, amarillas y rojas. El viento sopló, y una de las hojas se cayó. There was a tree with 4 leaves yellow and red The wind blew.
El monstruo Tiene los ojos morados Tiene la nariz roja.
Spanish 2 Chapter 7A March 11th, Repaso Rápido Contestan las preguntas…. Modelo: ¿Qué lleva Carlos cuando está trabajando en la oficina? Carlos.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Kor: Abigail and Gabby. iLes presentamos Venezuela!
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
El pretérito. The preterite is one of the 2 past tenses in Spanish. It is used to talk about completed actions. It is used to narrate past events.
LA COSTA ATLÁNTICA ARGENTINA My place in the World VERÓNICA MAZZINGHI BELEN ARAGóN.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
SPANISH 1.a vocabulary. El hombre man La mujer.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Los colores ¿Cuál es tu color favorito…? Por: Señora Snyder.
Capítulo 3 – Lección A Asking Questions. There are 4 ways to create a question. 1. Making your voice rise at the end of a sentence. 2. Placing the subject.
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Spanish III Honors Week 14. Para Empezar El diecisiete de noviembre Por favor responde en 2-3 frases a la pregunta: ¿Dónde te gustaría viajar? ¿Pórque?
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
«From seed to plant» Unit 4 Presentación Oral. La presentación consiste en declamar el siguiente poema: From seed to plant Take a little seed, put it.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Description of weather and clothes: It is spring and it is very sunny, the plants bloom and have a very nice color. in this season she wear yellow shirt,
Kindergarten Spanish High Frequency Words
DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? Hi, my name is Juan Gabriel Torres I practice many sports. I love soccer and swimming.
Transcripción de la presentación:

La Playa Poem based on ‘La Playa’ by Gloria Fuentes

Pon un sol brillante y la arena amarilla Take a shining sun and some yellow sand

Añade un barco rojo pequeño Add a little red boat

Mézclalo todo con la niña que duerme Mix it all with the little girl who is sleeping

Decóralo con una concha blanca Decorate with a white shell

Déjalo al sol durante una semana Leave in the sun for a week

Y así tienes la playa de Brighton. And there you have the beach at Brighton.

Pon un sol brillante y la arena amarilla Añade un barco rojo pequeño Mézclalo todo con la niña que duerme Decóralo con una concha blanca Déjalo al sol durante una semana Y así tienes la playa de Brighton.

Pon un sol brillante y la arena amarilla Añade un barco rojo pequeño Mézclalo todo con la niña que duerme Decóralo con una concha blanca Déjalo al sol durante una semana Y así tienes la playa de Brighton. Take a shining sun and some yellow sand Add a little red boat Mix it all with the little girl who is sleeping Decorate with a white shell Leave in the sun for a week And there you have the beach at Brighton