¿Cómo Se llama él? ¿Cómo se llama ella?. For each picture write: 1. Question: What is his / her name? 2. Answer: His / Her name is…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Advertisements

Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Bienvenidos a... Un Partido de X Y O. Otra presentación de SHARON BIRCH © All rights Reserved
Vocabulario 1.1 continuado
Indirect Object Pronouns
¿De dónde eres tú?.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
Spanish Subject Pronouns I – Yo You (informal) – Tú You (formal) – Usted (Ud.) He – Él She - Ella.
Hoy es jueves, el veintiséis de septiembre. Hace sol, y hace buen tiempo. Study for the Vocabulary-Spelling Quiz. 2 nd period – well go over yesterdays.
C1v1 repaso- esp. 1.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Adjectives of Nationality. Adjectives of nationality that end with a consonant are different from other adjectives. Remember what you usually do with.
Introduction Vocabulary
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Click to begin. Click here for Final Jeopardy O>UE 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points.
Click to begin. Click here for Final Jeopardy Preterite 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
El verbo SER y los adjetivos.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Asking and answering questions about family members.
FORMAL AND INFORMAL WAY ¿CÓMO TE LLAMAS? / ¿CÓMO SE LLAMA?
Las Personas. Ella es la maestra. ¿Quién es ella?
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
La moda que impone cada artista Taylor Swift Miley Cyrus Katy Perry Pink Avril Lavigne.
Música Santiago López Coronado 1.C Manuel Madrid.
MORE CONVERSATION TOOLS
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Aeropuerto Tiempo libre Preterito: “car, -gar, - zar” Preterito: “irregular”
Fecha de Entrega: 02 de Junio 2014
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Español 3 16 de octubre de La Campana Hoy es miércoles el 16 de octubre. Escribe en inglés:  1. ¿Sabes qué? Yo les vi a Anita y Beto.  2. ¿De.
Mi dormitorio My bedroom
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
DESCRIPCIONES (ADJETIVOS) Bajo /a Ej: Tebow es muy atlético.
EL EXAMEN Capítulo 1.2. A.Escuchemos (cierto o falso) B. Leamos Answer multiple choice questions based on a reading.
Jeopardy Verbos Frases Escucha Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
REPASEMOS LA TAREA p. 157, ejercicio 12 Answer the questions 1, 2, 3, 4, 5 Do not follow the instructions on the page. Instead, write out each question.
¿Cómo eres? Tengo… el pelo rubio el pelo casta ňo.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Los Adjetivos Possessivos
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir
Jesse Rania ¿Qué tiene Kate? ¿Qué tiene Dean? ¿Qué tiene Juan?
1. ¿Quiénes son las hijas de Anita?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Trabajo del timbre Answer the following questions in Spanish. Write out your responses in your binder. ¿Cuál es la fecha? ¿Qué día es mañana? ¿Cómo te.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Español 1 El 19 de agosto.
Transcripción de la presentación:

¿Cómo Se llama él? ¿Cómo se llama ella?

For each picture write: 1. Question: What is his / her name? 2. Answer: His / Her name is…

Answer: Ella se llama Miley Cirus. Question: ¿Cómo se llama ella?

Answer: Él se llama Eminem. Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Ella se llama Katy Perry. Question: ¿Cómo se llama ella?

Answer: Él se llama Steve Carell. Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Ella se llama Brittney Spears. Question: ¿Cómo se llama ella?

Answer: Él se llama Justin Bieber Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Él se llama Terrell Owens. Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Él se llama Homer Simpson Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Él se llama Derek Jeter. Question: ¿Cómo se llama él?

Answer: Ella se llama Lisa Simpson. Question: ¿Cómo se llama ella?