Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Advertisements

Subjuntivo con ciertas conjunciones
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
ALC 58 Hoy es viernes el 24 de febrero de Escribe el número de sílabas para cada palabra. Si necesita un acento, inclúyelo. Thank you for having.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Repaso Episodios 14 y 15.
Negative tú commands Don’t run Don’t take drugs Don’t forget to do your homework Don’t cheat Don’t chew gum loud Don’t eat doughnuts Don’t drink my coffee.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
LOS MANDATOS FORMALES “Usted/ Ustedes” commands. The command form is used when asking or directing someone to do something (Pass the essay in on Monday/
Si no estabas en clase hoy…
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
“Tener que” y “Hay que” Two ways of expressing obligation.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Expresses what will or shall happen. hablar yo hablaré tú hablarás él,ella, hablará Ud. Nosotroshablaremos ellos,ellas, hablarán Uds.
En el garage PROBLEMAS CON EL COCHE.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.

 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Los verbos reflexivos Capítulo To say that people do something to or for themselves, you use reflexive verbs 2. You know that a verb is reflexive.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Match the English to the Spanish
M ETA : BE ABLE TO RECALL HOUSE VOCABULARY WITH OLD / NEW GRAMMAR Entrada: Video de la casa Algunos/ningunos con la casa Mandatos- gramatica Simon dice.
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
English Lesson 3.
CAMPAMENTO DE PREPARACION PARA KINDER PARA NIÑOS EMPEZANDO KINDER  QUE: AYUDAR EN LA PREPARACION PARA KINDER DE SU NIÑO  CUANDO: JUL 27-AGO.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
Los mandatos informales Español 2. Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
By: Rachel Covetts. Hacer, Querer, Venir When conjugating the verbs in this family always add and I in the stem before you add the ending.
Preterite Irregulars!. Preterite irregulars When conjugating into the preterite tense, we there are some irregulars. If it ends in “car” “gar” or “zar”
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
Describing what one has to / must / must not do Hay Que + Inifinitive Se Prohibe And Tener + Que + Infinitive.
En español, hay varias maneras para expresar acciones que pasan en el futuro… Este fin de semana, yo voy a llamar a mi novia por teléfono. = Este fin de.
 Spanish Future Tense By Orion Marty. El Futuro  The future tense uses the same endings for all –ar, -ir, and –er verbs.  For irregular verbs, the.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the “yo” form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O.
11 Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to: ❖ check in for a flight ❖ talk about some services on board the plane ❖ get through the airport.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Irregular Verbs Definiciones $100 $200 $300 $400 $500 Más Definiciones ¿Cómo se dice? Termina la oración Vosotros Solo yo Team 1Team 2Team 3Team 4 $200.
Conjugation Scavenger Hunt Directions: Everyone will split up into their country groups and “find” items by taking pictures (with a camera, phone, iPod,
Saludos (Greetings).
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example, washing your hands or brushing your teeth are reflexive actions.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
El objetivo de hoy: Hablar sobre lo que hicieron durante el descanso de invierno.
Hallowingo Friday, October 23, :00 to 8:00pm BINGO GAMES! WIN PRIZES! WEAR COSTUMES! 50/50 RAFFLE! BAKE SALE! PIZZA AND FUN! Put it on your calendar!
-AR VERBS Español.
¡Semana 10! Hoy es lunes, el 17 de octubre, 2011.
Los verbos reflexivos Español II. What is a reflexive verb? A subject doing something to itself In English: “I shave myself” or “I wash myself.” Typically,
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
FREE TIME ACTIVITIES EL TIEMPO LIBRE. Aquilar un video.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Kindergarten Orientation 2016 Orientación para inicio de clases en kinder.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Transcripción de la presentación:

Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly by turning off my engine when I know I will be waiting more than one minute. Places to avoid excessive idling: Waiting for someone to come Running into the store Talking to someone in car or by phone Preparing to leave the house Waiting to get gas or get car washed CleanAirDrive.Com Please have your child return this form to his/her teacher or to the school office. Child(ren)’s School: _______________________ Child(ren)’s Teacher(s): ____________________ Sign: ___________________________ Date: ____________ Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly by turning off my engine when I know I will be waiting more than one minute. Places to avoid excessive idling: Waiting for someone to come Running into the store Talking to someone in car or by phone Preparing to leave the house Waiting to get gas or get car washed CleanAirDrive.Com Please have your child return this form to his/her teacher or to the school office. Child(ren)’s School: _______________________ Child(ren)’s Teacher(s): ____________________ Sign: ___________________________ Date: ____________ Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly by turning off my engine when I know I will be waiting more than one minute. Places to avoid excessive idling: Waiting for someone to come Running into the store Talking to someone in car or by phone Preparing to leave the house Waiting to get gas or get car washed CleanAirDrive.Com Please have your child return this form to his/her teacher or to the school office. Child(ren)’s School: _______________________ Child(ren)’s Teacher(s): ____________________ Sign: ___________________________ Date: ____________

Yo prometo mantener mi coche apagado mientras espero Yo, _________________________________, comprometo a ayudar a reducir la contaminación del aire y proteger la salud de los niños y los ancianos, apagando mi motor cuando sé que voy a estar esperando más de un minuto. Lugares para evitar el calentamiento excesivo  Esperando a alguien  Ejecución de un mandado rápido  Hablando con alguien por teléfono o en persona  Hablando con alguien en el coche  Preparándose para salir de casa  Esperando a poner gas o a lavar el coche. Escuela: Maestro(a): Firma: Fecha: ____________ Por favor regrese esta forma a el maestro(a). Yo prometo mantener mi coche apagado mientras espero Yo, _________________________________, comprometo a ayudar a reducir la contaminación del aire y proteger la salud de los niños y los ancianos, apagando mi motor cuando sé que voy a estar esperando más de un minuto. Lugares para evitar el calentamiento excesivo  Esperando a alguien  Ejecución de un mandado rápido  Hablando con alguien por teléfono o en persona  Hablando con alguien en el coche  Preparándose para salir de casa  Esperando a poner gas o a lavar el coche. Escuela: Maestro(a): Firma: Fecha: ____________ Por favor regrese esta forma a el maestro(a). Yo prometo mantener mi coche apagado mientras espero Yo, _________________________________, comprometo a ayudar a reducir la contaminación del aire y proteger la salud de los niños y los ancianos, apagando mi motor cuando sé que voy a estar esperando más de un minuto. Lugares para evitar el calentamiento excesivo  Esperando a alguien  Ejecución de un mandado rápido  Hablando con alguien por teléfono o en persona  Hablando con alguien en el coche  Preparándose para salir de casa  Esperando a poner gas o a lavar el coche. Escuela: Maestro(a): Firma: Fecha: ____________ Por favor regrese esta forma a el maestro(a).