¿Cuál es tu número de teléfono?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números 0-21,30-31.
Advertisements

Warm Up, el miércoles, el 5 de septiembre
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Los Números 0-20.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Los numeros U3L2. Rules After you have found who has your matching number find them and sit facing them. You will keep your own score…….so be honest.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
TRES GATITOS.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Translate the following or give the subject pronoun. Do not use your notes. Write down the problems exactly as you see them, then write the Spanish
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Making numbers Kaylor Productions. We begin by learning the root words 30 = treinta100 = cien 40 = cuarenta101 = ciento uno 50 = cincuenta113 =
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Los Números:
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Son las ocho menos cuarto Son las seis y media Son las siete y cuarto Son las ocho menos cuarto Son las nueve y media Son las diez y cuarto Son las.
DO NOW: Solve each math problem
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Haz Ahora Today’s Objective: To recognize become familiar with Spanish numbers from Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Primeros Pasos-5 minutes Divide a piece of paper into 6 pieces. Use pg 25. green tags, make flash cards for the following words: 1) ¿Cómo se llama? 2)
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
NÚMeroSnÚMeroS. UNO DOS TRES.
¡buenos días!.
¿Cuál es tu número de teléfono?
1.4 Numbers.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
uno dos tres cuatro cinco
Los Números 0-20.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Objetivo: Yo puedo hablar de los números en español.
El Son las siete El Son las siete
Transcripción de la presentación:

¿Cuál es tu número de teléfono? 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Números (1-10) ¿Cuál es tu número de teléfono?

cero

UNo

dos

tres

cuatro

cinco

Seis

Siete

ocho

nueve

diez

¿Cuál es tu número de teléfono? Es siete-uno-dos-siete-seis-tres-cinco It’s 7-1-2-7-6-3-5. Write down the school’s phone number in Spanish! 815-455-3860 Ocho-uno-cinco-cuatro-cinco-cinco-tres-ocho-seis-cero

If you want to be polite… ¿Cuál es su número de teléfono?

Matemáticas Más = + Menos = - 0 + 3 = 3 (cero más tres es tres) 3 – 1 = 2 (tres menos uno es dos) Write out in Spanish 2 + 5 = 7 10 – 6 = 4

Diez menos seis es cuatro Respuestas Dos más cinco es siete Diez menos seis es cuatro

Make five other math problems Read them out loud to your partner in Spanish! Have them read you their answer to the problem. Did they understand you correctly? How did you do with theirs?