Horario ALC 20 martes el 19 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo anuncio Flash cards – bienvenida Speed date Flash cards of stem changers – word search.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Irregulares.
Advertisements

L.objective- to revise all verbs Word of the day – estoy bromeando – Im joking.
Stem-Changing Verbs.
Stem-Changing Verbs e  ie e  i o  ue u  ue.
Hoy es viernes el 6 de enero.
ALC 43 Hoy es martes el 10 de enero.. ALC 43 Dibuja cinco y escribe lo que son en español. To wake up To get up To shower To bathe To wash To dry To dress.
Entrega el cartel de cumpleaños
Stem-Changing Verbs o-ue. o-ue stem-changing verbs  Verbs with vowel variations in their stems  “o” of the stem changes to “ue”  All forms except nosotros.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
ALC 43 Hoy es martes el 10 de enero. Haz una a la campana nueva Escribe la información personal en el segundo cuadro.
ALC 43 Hoy es lunes el 9 de enero.
Irregular & Stem-Changing Verbs Summary. Stem-changing verbs have a vowel change in the stem of the verb. (The stem is what you have left after you drop.
Yo tú él/ella/ Ud. ellos/ellas/ Uds. nosotros(as) vosotros(as) JUGAR (u >ue) juego juegas juega juegan jugamos jugáis Hay verbos de BOTA (hay un cambio.
Stem-changing verbs.
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
STEM CHANGING VERBS “Boot Verbs”. Some verbs change the vowels in the stem of present tense forms. The stem change occurs ONLY inside the boot. 1 Common.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
ALC 73.
Stem-changing verbs are different from regular verbs because when you conjugate these verbs, not only do you change the endings but you also change the.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ESPAÑOL III-PRE-AP TERMINACIONES en -AR SingularPlural YoNosotros TúVosotros Ud. Él Ella Uds. Ellos Ellas -o-o-o-o -as -a-a-a-a -amos -an -áis.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
4.2 Stem-changing verbs: e  ie, o  ue ANTE TODO  Stem-changing verbs deviate from the normal pattern of regular verbs.  In stem-changing verbs, the.
Imagina páginas 18 – 19. Se usa el presente para expresar acciones o situaciones que ocurren actualmente (currently, presently). -¿Por qué rompes conmigo?
Saquen Agendas: 3x1 (three times in Spanish, once in English) sections: “make comparisons”and “describe your daily routine” (pg.25) Tarea de anoche:Libro-
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Stem Changing Verbs e ie e i o ue. Verbs that change from… e ie Recomendar = to recommend Yo recomiendo Nosotros recomendamos Tú recomiendas Vosotros.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
ALC 121 Miércoles el 23 de marzo Prepare Cornell notes to turn in.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Apuntes el 17 de diciembre Los verbos de cambio de raíz (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs are common in Spanish.
Hoy es jueves el 5 de enero.
 Escribe los meses del año.  enero  febrero  marzo  abril  mayo  julio  junio  agosto  septiembre  octubre  noviembre  diciembre.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
S TEM - CHANGING VERBS E-IE O-UE E-I. W HAT IS A STEM ? First, let’s find out what a verb stem is!
Bienvenida. Ponte con un compañero/a frente a frente Uno mirando la pantalla, uno mirando la otra dirección. Lee la pregunta. La otra persona responde.
ALC 121 Miércoles el 23 de marzo. Bienvenida Ponte con un compañero/a frente a frente Uno mirando la pantalla, uno mirando la otra dirección. Lee la pregunta.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
Stem-changing verbs. Stem-changing verbs are verbs where a vowel in the stem changes make a change to a different vowel or vowel combination. These verbs.
Los Verbos de Cambio Radical. Some verbs have a change in the stem when they are conjugated in certain forms of the present tense. These are called stem-changing.
Calentamiento  Put your homework in the teal basket.  Then answer these questions using the correct form of ser or estar : 1. ¿Cómo estás? 2. ¿Qué día.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 20 de septiembre del 2011 Propósito # 2: ¿Entiendes los verbos de cambio radical? Actividad Inicial:  Form.
Table of contents #3 Stem-Changing Verbs: e —» ie.
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 73. ALC 73 Escribe las frases correctamente. 1.oy is Miercoles de 23 el April doc mill cautorce. 2.Me companero si llamo Jaun/a. 3.Élla estoy my bein.
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 42 Hoy es jueves el 5 de enero.. Bienvenida. Front section turn and face the back section.
Stem-changing verbs AKA “Boot verbs”. How to conjugate JUGAR Drop the infinitive ending. The infinitive ending on JUGAR is AR. Now you have the stem JUG.
ALC 4. Escribe los meses del año. ALC 4 Lunes el 30 de agosto.
The Present Tense of Stem- Changing Verbs: e  ie, o  ue.
LOS VERBOS IRREGULARES Pregunta escencial: How do I conjugate irregular verbs in the present tense?
SPANISH II DAY 11. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 9 DE SEPTIEMBRE Choose two sports and write at least two complete sentences about each one. (You will see.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
LecciÓn 4: Los pasatiempos
¡Vas a aprender los verbos!
¿Más verbos? ¡Ay no, Señorita!.  Every verb has two parts: The stem and the ending. We change the ending to say who’s doing the action.  Querer – to.
Spanish I.  e-ie  e-i  o-ue  u-ue 1) Drop the ending (- ar, -er, -ir) to find the stem 2) Find the closest vowel to the end 3) Remove that vowel.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
Irregular Verbs Page 3 – Para Empezar Realidades 3.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Stem-changing “Boot” verbs Yo Tu El/ella/ud Ellos/ellas/uds -some verbs have a stem change in the root of the verb. -This stem change will occur in every.
1) When you want to talk about something that is happening now. 2) When you want to talk about something that happens on a regular basis.
Transcripción de la presentación:

Horario ALC 20 martes el 19 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo anuncio Flash cards – bienvenida Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular Bingo.

ALC 19 viernes el 14 de octubre Escuchar y escribir. Practicar el alfabeto

Teotihuacán Palenque Tikal Veracruz Oaxaca Cozumel Murciélago

Objetivo martes el 18 de octubre Yo puedo conjugar verbos de la bota y usar los verbos en frases con seis palabras o más.

Procedure change Flash card bienvenida every third day. The bienvenida will be done in partners. Use flash cards that have the questions. Shuffle the flash cards before use. Speak with a different person each time. Write the name of the person I converse with on my objective section. The bienvenida name and the objective will now be 5 points each. No partner, you speak with Sr. Slade.

Hola, buenos días. Hola, buenos días

Bienvenido/a a la clase de español. Gracias.

¿Cuántos años tienes? Tengo…años.

¿De dónde eres? Soy de…

¿Qué te gusta hacer? Me gusta_____ porque_________.

¿Cómo te llamas? Me llamo________

¿Qué día es hoy? Hoy es…

¿Qué tiempo hace? Must give 2 answers Hace …Está Sollloviendo Calornevando Frío nublado Fresco Viento

¿Qué hora es? Son las

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el # de mes.

¿Cuál es la fecha? La fecha es día el # de mes.

¿Cómo estás? Estoy_______.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número es ocho cero uno…

¿Cómo eres? Must give two answers. Soy_______ GenerosoTacaño PacienteImpaciente OrdenadoDesordenado GraciosoSerio PrudenteAtrevido TrabajadorPerezoso

¿Cómo se dice …? Select two vocabulary words that you have learned and show the picture to your partner. Repeat the phrase for each picture.

practiquen Grab a whiteboard and a sock when you finish.

Boot verb review E-ie O – ue E-I

Race the board person Board person conjugates the verb. If done before others in class then gets a bravo.

E - ie cerrar to close comenzar to begin empezar to begin entender to understand mentir to lie pensar to think perder to lose preferir to prefer Querer to want recomendar to recommend sentarse to sit down sentir to feel

O - ue acostarse to go to bed almorzar to eat lunch contar to count costar to cost doler to hurt dormir to sleep encontrar to find jugar to play morir to die mostrar to show recordar to remember volar to fly volver to return

E-I despedirse to say good-bye gemir to moan, groan impedir to prevent medir to measure Pedir to ask/request reír(se) to laugh repetir to repeat seguir to follow, continue servir to serve sonreír to smile vestirse to dress

Grade and turn in ALCs ALC = 10 pts Objetivo = 10 pts. Total 140 pts.

Reading vote 1.I would like to read the books from the back of the room 2.I would like to read the same articles or short stories as the other people in the classroom. 3.I would like to combine one and two.

Please get a book from the back and read.