verde amarillo azul rojo anaranjado  Completar “Ricitos de Oro” con las formas correctas del imperfecto/pretérito  Empezar proyectos de “Ricitos de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Pretérito y El Imperfecto
Advertisements

Los tres Ositos.
AL ALBA. Empresa de Servicios Socioeducativos Esther Navarro Gonzálvez
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Preterite or Imperfect?
Actividades para repasar para el examen de capítulo 1
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
El Pretérito y El Imperfecto
Español II Srta. Forgue El 25 de abril de 2011.
Srta. Forgue El 7 de diciembre de 2010
Español II Lunes el 4 de octubre de 2010.
EL PRETÉRITO vs EL IMPERFECTO Narrating in the Past.
Conocer, saber, poder, and querer change meanings in the preterite.
El Pretérito y El Imperfecto
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
The decision which past tense to use depends on the message that the speaker wishes to convey.
Spanish 2 Buen Viaje Capítulo 4.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
Srta. Forgue El 6 de mayo de  Elige la palabra que completa correctamente cada una de las oraciones. (Usa págs ) 1.__ representa al acusado.
¿El pretérito o el imperfecto? ¡Escojan!. El pretérito o el imperfecto Eran las nueve de la noche. Era viernes. Hacía mal tiempo. Llovía. Todos estábamos.
ANTE TODO The preterite and the imperfect are not interchangeable.
Preterite vs. Imperfect. Imperfect For “setting the scene” use imperfect ALWEPT ge ocation eather motion hysical attributes ime.
En una preciosa casita, en el medio de un bosque, vivían 3 ositos--el papá, la mamá, y el pequeño osito. Un día, después de hacer todas las camas, limpiar.
La clase de español II Srta. Forgue El 11 de octubre de 2010.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn.
Maria y Los Tres Gorilas
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
El Preterito v. El Imperfecto SWBAT identify the correct use of verbs in either the preterit tense or imperfect tense in the TL within the context of.
Chapter 10: El pretérito versus El Imperfecto Ven Conmigo Level 2 May 10, 2013.
Vocabulario Había una vez  Once upon a time
Copyright © 2014 Vista Higher Learning. All rights reserved The preterite and the imperfect are not interchangeable. The choice between these two.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
El Pretérito y El Imperfecto To understand the use of Imperfect tense. To understand the use of Imperfect tense. To review the preterit tense.To review.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
The present perfect subjunctive (el pretérito perfecto de subjuntivo), like the present perfect indicative, is used to talk about what has happened. The.
Quiz practice I P 1. Ayer yo _______ (comer) tarde. I P 2. Mi familia y yo _______ (ir) a la iglesia cada domingo. I P 3. Yo _______ (Hacer) mi tarea todos.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 9.1–1.
Español III Srta. Forgue El 8 de diciembre de 2010.
Srta. Forgue El 10 de mayo de  Leer sobre el cantautor Álvaro Torres (pág. 287)  Escuchar la canción de Álvaro Torres: “Si estuvieras conmigo”
EL IMPERFECTO EL PRETÉRITO 1.Expresses a past action that was occurring or was in progress, with NO EMPHASIS on the beginning or end of the action. El.
El pretérito y el imperfecto Imagina Capítulo 2. El pretérito y el imperfecto Both are used to express actions that happened in the past, but have different.
Preterite vs. Imperfect Page 43 ¡En español! 3. Uses of the Imperfect  You have learned to use the imperfect tense to describe something that used to.
El Pretérito y El Imperfecto. Imperfect: I was speaking, I used to speak hablaba hablabas hablaba hablábamo s hablaban comía comías comía comíamos comí.
 Compartir los autorretratos con la clase.  A tiempo  Ropa  Cuaderno  Libro  Bolígrafo.
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
The past tenses in Spanish Preterite vs. Imperfect.
Usos del imperfecto y el preterito Imperfect vs preterit.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
El maestro la maestra la mochilael pupitre. la grapadorala reglala calculadora.
PARTE I (Hubo, Hab í a) una vez tres osos que (vivieron, viv í an) en el bosque: Pap á Oso, Mam á Osa, y Beb é Oso. Un d í a Mam á Osa (hizo, hac í a)
Ricitos de Oro y los tres Osos
Review of preterite Yo nadarComer vivir Tú Él Ella Usted Nosotros Ustedes ellos/as } } nadé nadaste nadó nadamos nadaron comíviví comisteviviste comióvivió.
La clase de español III Srta. Forgue El 3 de noviembre de 2010.
Uses of the Imperfect & Preterite  We use the imperfect to describe habitual or repeated events in the past.  We use the preterite to describe a particular.
Sr. Uceda FS3.  Here are the reasons to use the imperfect tense:  On going action (something that was happening)  Yo estudiaba cuando mi hermano entró.
EL PRÉTERITO O EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once) Ayer fui a la tienda.
The preterite and imperfect used together Narrating in the past.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn.
Spanish 2.  Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Ricitos de Oro y los tres Osos
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are.
Transcripción de la presentación:

verde amarillo azul rojo anaranjado

 Completar “Ricitos de Oro” con las formas correctas del imperfecto/pretérito  Empezar proyectos de “Ricitos de Oro"

› A tiempo › Ropa › Bolígrafo › Cuaderno › Libro Personas sin tarea: Personas sin 5 puntos:

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Now that you have learned the forms of the preterite and the imperfect, you will learn more about how they are used. The preterite and the imperfect are not interchangeable. In Spanish, the choice between these two tenses depends on the context and on the point of view of the speaker.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.1.2-6

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.1.2-7

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.1.2-8

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The preterite and the imperfect often appear in the same sentence. In such cases the imperfect describes what was happening, while the preterite describes the action that “interrupted” the ongoing activity.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will also see the preterite and the imperfect together in narratives such as fiction, news, and retelling of events. The imperfect provides background information, such as time, weather, and location, while the preterite indicates the specific events that occurred.

_______________ (Hubo, Había) una vez tres osos que _______________ (vivieron, vivían) en el bosque: Papá Oso, Mamá Osa, y Bebé Oso. Un día Mamá Osa _______________ (hizo, hacía) una sopa de arroz con pollo y _______________ (puso, ponía) tres platos en la mesa. Como ya _______________ (fue, era) mediodía, los osos _______________ (se sentaron, se sentaban) para comer porque _______________ (tuvieron, tenían) muchísima hambre. Papá Oso (probó, probaba) la sopa primero y _______________ (dijo, decía) - ¡Ay! ¡La sopa está muy caliente!-

Entonces Bebé Oso y Mamá Osa ______________ (quisieron, querían) comer la sopa pero no ______________ (pudieron, podían) porque ________________ (estuvo, estaba) tan caliente como la sopa de Papá Oso. Los tres osos _________________ (decidieron, decidían) dar un paseo mientras ________________ (se enfrió, se enfriaba) la sopa. (Fue, Era) un día bonito del verano y ________________ (hizo, hacía) sol.

Los osos _________________(se divirtieron, se divertían) cuando una niña perdida ________________ (llegó, llegaba) a la casa. _____________________ (Se llamó, Se llamaba) Ricitos de Oro y _______________ (fue, era) una chica curiosa. Ella siempre ____________ (jugó, jugaba) cerca de su casa pero ese día _______________ (se perdió, se perdía) en el bosque. Ricitos de Oro ___________ (se acercó, se acercaba) a la casa y _____________ (miró, miraba) por la ventana pero no ________________ (hubo, había) nadie en el interior. Entonces _____________ (abrió, abría) la puerta y _______________ (entró, entraba) en la casa. Ricitos _______________ (se alegró, se alegraba) cuando _______________ (vio, veía) los tres platos de sopa. Ricitos ____________ (se comió, se comía) toda la sopa del plato pequeño porque ______________ (estuvo, estaba) perfecta - ni demasiado caliente ni fría.

10 dibujos (escenas) del cuento (“Ricitos de oro”) en preparación para el proyecto