LA LEYENDA DE mARTISOR “The Legend of Mărţişor”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Uses of the Imperfect In Spanish we use the imperfect to talk about HABITUAL ACTIONS. Cuando era joven yo jugaba con mi perro todas las tardes.
Advertisements

Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
Para hablar del pasado. Para referir a las acciones, las situaciones y los eventos del pasado.
Apuntes vs.. el PRETÉRITO el IMPERFECTO el PRETÉRITO el IMPERFECTO The preterite tells you about an action that started and ended at a specific time in.
Stem-changing verbs.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Práctica para las Construcciones Complejas. The boy whose dog I found is very happy. El niño cuyo perro yo encontré está muy feliz/contento/alegre.
¿Cuáles son las estaciones del año?
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Π “Desde el Alma” Pinturas: Connie Chadwell Compositora: Rosita Melo.
Leyenda Azteca LOS NOVIOS. HOW TO VOTE VIA TEXTING 1.Standard texting rates only (worst case US $0.20) 2.We have no access to your phone number 3.Capitalization.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Cuando usar ENTONCES- LUEGO Lee las reglas y pon atención a los ejemplos. Español IV revisión - Sra.McNally.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Battle of Rivas Day!! Costa Rica!!
The teacher carved a pumpkin Bats, Pumpkins and Skeletons visited our school…
God sent His Son, they called Him Jesus He came to love, heal, and forgive He lived and died to buy my pardon, An empty grave is there to prove my Savior.
TRABAJO DE CAMPANA 11 DE FEBRERO 1. prim/pris (first) > primero in Spanish means first. 2. dura (lasting), ---  dura mucho tiempo in Spanish means.
Act. 9 pg. los jóvenes : la escuela :: los niños : la guardería infantil levantarse : acostarse :: decir la verdad : ____ montar : el triciclo :: saltar.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
El uso del artículo como sustantivo
Día de la independencia en Panama. By: Kiki Osborne
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Preterite vs. Imperfect Keywords. Preterite Tense: C – Completed action S – Specific time I – It is over.
Preparacion : Hoy es lunes 13 de Octubre.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
Digital Photography: Selfie Slides
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
A traditional hispanic birthday song
Watercolors by Marcel Reynaert  To grow old is the only way to live for a long time.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect Chapter 2.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Hola Toma uno. (Take one.) El Tiempo y Las Estaciones Weather & Seasons.
 Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once)  Beginning or end of action  Happened a specific number of times  Happened.
First Grade Spanish High Frequency Words.
2nd Grade Science-3rd Six Weeks Unit 5, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Preterite vs. Imperfect ¡En Español!. Preterite vs. Imperfect  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending.
¿Imperfecto o pretérito? El marzo pasado unos estudiantes (hicieron/ hacían) un viaje.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
La Navidad en España. La rosca de reyes El torrón.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
El Pretérito: ¿Cuándo se usa? UIEI – Pretérito vs. Imperfecto Isolated actions Completed “one-time” actions (ed) Yo toqué la guitarra ayer. (por + amount.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
Estacione s Los meses del año Los días de la semana El tiempo Todo $10 $20 $30 $40 $50.
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you say.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
Conectores de secuencia First (primero) later (más tarde) then (entonces) after (después) after a while (al cabo de un rato, al rato) finally (finalmente)
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
First Grade Dual High Frequency Words
Warm-up: FICHAS!!! Find the following dates and write them up:
Warm Up ¿Qué día es hoy? What day is today?
Warm Up ¿Qué día es hoy? What day is today?
Transcripción de la presentación:

LA LEYENDA DE mARTISOR “The Legend of Mărţişor” School No. 3 Focsani, Romania

La leyenda data de la época de la ocupación romana en Dacia, durante un eclipse de sol. Cuentan que el sol, viendo la felicidad de la gente, quiso unirse a ella. Así que decidió descender a la Tierra con apariencia joven y tomar parte en la celebración. The story dates back to the time of the Roman occupation in Dacia, during an eclipse of the sun.       It is said that the sun, seeing the joy people wanted to join them. So, decided to descend to Earth taking a young face and take part in the celebration.

Pero la felicidad duró poco, fue capturado y hecho prisionero. But his happiness was short as a kite kidnapped and imprisoned.

La gente estaba muy triste porque no había sol. Los pájaros no cantaban, los niños no eran felices, y los ríos no corrían. Pero todavía nadie se quería enfrentar al dragón, hasta que un día, un joven guerrero llegó a esas tierras y decidió luchar contra el dragón. People were very sad because there was no sun.     The birds do not sing, the children were not happy, and not flowing rivers.        But still, no one dared to confront the dragon, until, one day, a young warrior arrived on those lands and decided to fight the dragon.

            Él buscó por tres estaciones: verano, otoño e invierno hasta que encontró el castillo. Ya en el castillo, el poderoso dragón luchó durante cuatro días, y finalmente murió. He searched kite three seasons: summer, autumn and winter until he found the palace. Arriving at the palace, mighty dragon fought for days and finally, the dragon was killed.

Finalmente, el valiente soldado, agotado, con su último aliento, liberó al sol, que inmediatamente empezó a brillar, trayendo la primavera de vuelta a la tierra. Desafortunadamente, el valiente soldado murió antes de poder ver la primavera.             Finally, the brave warrior, exhausted, with the last power, freed sun, which immediately began to shine, bringing spring back into the world. Unfortunately, the brave warrior died before he could see the spring.

Desde entonces, se da a las chicas o parientes, un cordón con una trenza roja y blanca. El rojo recuerda la sangre roja del valiente caballero y el blanco es el símbolo de la salud y la pureza de una campanilla de febrero, la primera flor de la primavera Since then, young white with red braid a cord gives you cute girls or relatives, red color reminiscent of warm blood of brave warrior and white as a symbol of health and purity snowdrop, first flower of spring.

Esta es la leyenda de una tradición rumana This is a legend of Romanian tradition.          Esta es la leyenda de una tradición rumana This is a legend of Romanian tradition.

SĂ AVEŢI O PRIMĂVARĂ FRUMOASĂ ! HAVE A BEAUTIFUL SPRING !