Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Ir + a + Infinitive To express something you will be doing later on, use the above formula To express something you will be doing later on, use the above.
La familia.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Español de octubre.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
Physical Descriptions
Hoy es miércoles, el 14 de enero
DESCRIBING MY EYES: los ojos
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Quasimodo: What are the different uses of SER we have covered so far?
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
20/1/15 HOY ES MIÉRCOLES, EL 20 DE ENERO. OBJETIVO: I can write complete sentences to describe someone.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Qué dicen esta palabras?
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Hoy es jueves el 8 de diciembre
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Descripciones Fisicas de Celebridades
Getting to know you more!
Verb To Be.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero

Para Comenzar: In your journals as an opener, describe your grandmother. Use as much Spanish as you can, then keep going in English.

Objetivos: listen to a description of a person and be able to tell who it is. Sustantivos (nouns)Adjetivos (adjectives)

El bebé es calvo. Calvo = bald

El hombre tiene pelo largo. Pelo = hair Largo = long

La mujer tiene lentes. Lentes = glasses

La niña tiene ojos avellanos. Ojos = eyes Avellanos = hazel

El hombre tiene bigote. Bigote = moustache

La mujer tiene trenzas. Trenzas = braids

El niño tiene pelo risado. Pelo = hair Risado = curly

La mujer tiene pelo corto. Pelo = hair Corto = short

El hombre tiene una barba. Barba = beard

La mujer tiene pelo lacio. Lacio = straight

Round Robin In your groups, you will receive a picture of someone. Go around and say one thing about the person in a complete sentence in Spanish Keep going until someone can’t think of something to say

John Cleese

Barak Obama

Alec Baldwin

Mia Hamm

Rigoberta Menchu

Margaret Thatcher

Objetivos: listen to a description of a person and be able to tell who it is. Were we able to achieve this? Listen to the following descriptions and see if you can tell who it is. In your journal, reflect on how confident you feel in listening to descriptions and telling people appart. Tarea: Log on to Quizlet and practice the vocab words. Try all the different activities and come to class on Monday prepared to talk about your favorite one and why.