By Señora Stevens. ¡Hola cabeza naranja! ¡Hola ojos azules!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Colores In this slideshow, you will review words related to housing and colors.
Advertisements

Tengo cuatro piernas y una cola.
El cuerpo humano.
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
Las partes del cuerpo Mosaicos, pp. 394, 429. Because Julia would like to be a doctor, she is interested in learning the parts of the body in Spanish.
Opción 1: Mapa de Doble Burbujas
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
Partes del Cuerpo Body Parts.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
Las Descripciones Físicas
blanco rojo verde azul.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
¡Hola cara naranja! Señor Color
Singing and Language Learning
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
El Día de Amor y Amistad Spanish I and II. Translate the poem to English:  Las rosas son rojas,  Las violetas, azules,  El azúcar es dulce  Y también.
Aaaahhhh!!!! I’ve created a monster!!! Objective: to draw a picture of a monster based on the Spanish description. El es un monstruo y es muy, muy feo!!
El babuino tiene dos cabezas rojas. El babuino tiene tres ojos azules
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Los colores.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Buenos días Buenos días
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Sing the Buenos dias song
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
¿Cómo tienen el pelo? Ask pupils to say one sentence about the hair of each character. 1 = Mr Maker (e.g. Tiene el pelo castaño y corto) 2.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
¿Cómo tienes el pelo? Tengo el pelo…
¿Cómo estás? (3 rd grade) Hola, Hola ¡Buenos días! Hola, Hola.
El monstruo Tiene los ojos morados Tiene la nariz roja.
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
E L DIARIO – T RANSLATE USING REFLEXIVE VERBS WHEN NECESSARY. Every morning, I get up at 5:30am. I always brush my teeth in the morning and in the evening.
Los colores en español.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Saying Hello and Goodbye
EL CUERPO. el pelo la cabeza la cara la oreja (las orejas)
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
Learning Targets I can define a reflexive verb I can identify reflexive pronouns I know placement of reflexive pronouns I can conjugate a reflexive verb.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Hoy estudiamos La cara y la cabeza Singular y plural Pablo Picasso.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Las formas In this presentation, you will learn… How to say the names of the shapes How to describe shapes with colors.
masculine or feminine? singular or plural? How do you know?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
The FRAME Routine Subject Pronouns
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
siete martes Campanazo
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

by Señora Stevens

¡Hola cabeza naranja!

¡Hola ojos azules!

¡Hola nariz violeta!

¡Hola boca roja!

¡Hola dientes verdes!

¡Hola orejas rosas!

¡Hola pelo gris!

¡Adiós pelo gris!

¡Adiós orejas rosas!

¡Adiós dientes verdes!

¡Adiós boca roja!

¡Adiós nariz violeta!

¡Adiós ojos azules!

¡Adiós cabeza naranja!

Señora Stevens wrote this story to help us learn the names for parts of our face. We decided to make our own faces using 2D shapes (and Miss Boden’s cushions!) We took photos of the faces and then wrote our own story in Spanish. We hope you enjoy them. Which is you favourite?