Learning Goal: Talk about your daily routine in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 61 escribe el inglés y español. Hoy es lunes el 5 de marzo de Por favor, arreglen los pupitres correctamente. Gracias.
Advertisements

SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
el baile The dance el concierto The concert la fiesta The party.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings Saludos.
How would you greet a friend at these times?
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Give information about routines in present
Los verbos reflexivos Objective:
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
el baile dance el concierto concert el partido game, match.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Vacabulario Briyana Williams Liberty High School Unit 4.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Chapter 7 Review Spanish 2. TRANSLATE: I get up at 6:00 and my brother gets up at 7:00. Me levanto a las seis y mi hermano se levanta a las siete.
0 1 Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario 2 Los pasatiempos ¿Quieres ir conmigo? To talk about leisure activities.
Para empezar … ¿Qué es la respuesta correcta?  
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi Vida Diaria Philipe Pinto VOCABULARIO TO GET UP: ________________________ TO WASH MYSELF: ________________________ TO GET DRESSED: ________________________.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
el baile dance el concierto concert la fiesta party.
4B: ¿Quieres ir conmigo? I can describe sports that I/others play by conjugating the verb jugar.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Daily Routine Assessment-Monday!
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example, washing your hands or brushing your teeth are reflexive actions.
Vocabulario de 4B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Capitulo 1 Vocabulario.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Unidad 4B 1st and 6th hour Spanish IB LOS PASATIEMPOS.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
el baile dance el partido game, match la fiesta party.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
4B – DAY 3. Label the following pictures in Spanish: la fiesta el baile ir de pesca el partido ir de cámping jugar al béisbol.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
To go (to).  It is followed by the personal “a” and a place to indicate where a person is going.  It is followed by the personal “a” and an infinitive.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¿Qué hora es? (What time is it?) Son las siete de la mañana. (It’s 7:00 A.M) A las siete me despierto. (At 7:00 I wake up.)
Telling time.
How to use the knowledge organiser?
¿Qué hora es?.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Learning Goal: Talk about your daily routine in Spanish.

¿Qué hora es ___________? _______ es a las __________.  El asembleo de escuela  El baile  El film  El partido de basquétbol  El concurso de deletrear (Spelling Bee)  8:15 am  7:00 pm  4:15 pm  6:30 pm  1:10 pm (____ es a la_____) Remember to include: de la tarde, de la noche, de la mañana in your answers!

 Identify vocabulary to describe your daily routine. (First person verb forms.)  Learn part 1- La conversación grande!

Me levanto a las ________. Entonces digo __________. Me visto con __________. Voy a la escuela a las ___________. Hablo con __________.Tengo un recreo a las _____________ y juego ________________. Salgo de la escuela a las ________________. En casa como _________________. Me acuesto a las ____________.

Me levanto a las ________. Notes: The above statement means I get up at… Entonces digo __________. Notes: The above statement means I say… Some things you may say once you are up! Ay de mí: Darn it Buenos días Hola a mama y papá Me visto con __________. Notes: The above statement tells us how you get dressed in the morning. Remember ropas! Falda- skirt Camisa- shirt Zapatos- shoes Etc.

Voy a la escuela a las ___________. This means: I go to school at…simply add a time to complete this! Hablo con __________. List with whom you speak during the day primarily. Possible answers: Maestro/ profesor Amigos/ amigas Mi amigo Juan Mi amiga Sara, etc. Tengo un recreo a las _____________ y juego ________________. For the first part list the time of your break. For the second part list something you play such as: Cuatro Cuadros- 4 square Baloncesto- basketball Fútbol Americano- Football Jugar “agarra” = play catch

Salgo de la escuela a las ________________. Enter a time in the space above for when you leave school! En casa como _________________. The above means at home I eat… Examples: Hamburguesas Sopa (Soup) Quesadillas- Grilled cheese Pescado- Fish Sandwiches Mariscos- Seafood Cereal- Cereal, etc. Me acuesto a las ____________. The above indicates the time you go to bed!

 Student 1- Hello. Good day.  Student 2- Hi (different way.) How are you?  Student 1- Fine, thanks.  Student 2- Where are you from?  Student 1- I am from Brookfield. I am American.  Student 2- Me, too.