Back to School Night Salón de clase A-219 2014-2015 ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
2:38 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Viernes pm JFSB 
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Welcome back to School Ms. Martinez
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
How to make questions en español
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Telling Time.
¿Qué hora es? How to tell time in Spanish. To ask someone for the time  In Spanish, to ask what time it is, you say What time is it?
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
Español 2: Hoy es el 10/4/12 OBJETIVO: Examen de la unidad -Parte de escuchar (mp3)mp3 Tarea: - Hoja de vocabulario.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Quasimodo: (son las doce)
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
Definition
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
Español 2: Hoy es el 6/1/12 OBJETIVO: Analiza varios textos Repaso del semestre -Calentamiento -Alternative assessment -¡Jeopardy (U1)! (enlace)enlace.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Express time with “hacer que”
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Español 2: Hoy es el 23/3/12 OBJETIVO: Analiza un video -Carol’s Journey -A la vez: exámenes orales Tarea: - Paquete de lecturas.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
Transcripción de la presentación:

Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1 Español IB 2 Hora 2,3, 4

La tecnología y las relaciones sociales ¿Cómo es posible? ¿Es una buena idea?

Class Policy Attendance and Class Participation In class assignments Citizenship Rubric Assignments Workbook & “Entrégate al español” Tests & Quizzes No make-up on quizzes Tests must be made up within five days during lunch time Presentations & Projects Range from 20 to 150 points Informal presentations are improvised Formal presentations may require written and visual components

IB Diploma Assessment According to IB, “The main focus of the course is on language acquisition and development in the four primary language skills: listening, speaking, reading and writing…Although the nature of the language B course is the same for both higher level and standard level, the two levels differ in the number of types of texts that students are expected to write and, more generally, in the depth and breadth of the language used.” Success consists of demonstrating competence in three areas: LanguageCultural InteractionMessage

IB Assessment Tasks Oral Assessment MYP minutes MYP minutes MYP minutes IB 1 Diploma 5-8 minutes IB 2 Diploma 8-10 minutes Written Assessment MYP words MYP words MYP words IB words IB words minimum Reading Assessment MYP words MYP words MYP words IB words IB words

Grading Policy

What can WE do to help?  Seek tutorial help after school or at lunch with Spanish Honor Society members  Make virtual flashcards-Visit Quizlet.com  Form a study group  Find an appropriate television program (news, sports, SAP)  Listen to a Spanish radio station  Subscribe to a Spanish-language magazine or Scholastic Book Club  Listen to Latino Music and Sing Spanish songs  Use the Internet! Find grammar support, take quizzes online or watch Spanish YouTube videos… the possibilities are endless! Let’s keep in Let’s immerse the students in Spanish

¡Muchas gracias! ¡Qué pasen muy buenas noches!