Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Parent Orientation Info Meghan Levora
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
English Language Class General Instructions of the course.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
SAT-10 th edition Parent Night Doral Academy Elementary 2 nd Grade Team.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Parent University ESL Student Education Department Preparándose para los Exámenes De Estado (EOGs)
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
The following slides introduce the new verb IR.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Welcome to 5 th Grade! ¡Bienvenidos al 5 to Grado! Mrs. Bennett and Ms. Schmidt
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
SMACK! / CROSSOFF!. HOW TO PLAY SMACK/CROSSOFF Two students face off against each other Each student is given a paper “stick” Your goal is to read the.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes Title I Family Support Título I Apoyo Familiar

Why test? ¿Porqué usamos pruebas? Yardsticks Como criterio para medir progreso Tests determine how students are doing Para determinar el progreso académico de los alumnos

Standardized tests Exámenes Estandardizados Tests that use the same standards to measure student performance across the country Éstos exámenes usan las mismas normas de rendimiento para medir el desarrollo académico por todo Estados Unidos

Arizona Instruments to Measure Standards AIMS State mandated assessment for grades 3-8 and 10-12 that tests students on Reading, Writing, Math as specified by the Academic K-12 standards. AIMS es un exámen requerido por el Estado en Lectura, Escritura y Matemáticas, para estudiantes de 3-8 y 10-12, como lo especifican las normas académicas K-12

Instrumento para Medir los Estandardes Académicos de Arizona AIMS Una evaluación obligatoria para los alumnos de los grados 3-8, 10-12 que mide progreso en Lectura, Escritura, y Matemáticas como lo especifican las normas académicas de Arizona.

Performance on the AIMS Reported as Falls far below Approaches Meets Exceeds Both meets and exceeds are considered to be Passing or mastering.

Evaluaciones de AIMS Resultados de AIMS son reportados como sigue: Esta por debajo de los niveles normales Se acerca a los niveles normales Cumple con los niveles normales Excede los niveles normales

Terra Nova State mandated assessment that tests students on Reading Language and Math. It is currently given to grades 2 and 9. It is a norm-referenced test which means that students are scored relative to national norms and the “average” student will be a t 50. Performance is reported as either percentile rank or NCE (Normal Curve Equivalent).

Terra Nova Una evaluación obligatoria que mide el progreso de los alumnos en Lectura, Lenguaje y Matemáticas. Administrado a grados 2 y 9. Es una prueba de referencia de normas académicas que indica que los alumnos obtienen un resultado relativo al “promedio” nacional que viene siendo + 50. El desarrollo se reporta como un porcentaje de rango o NCE ( Equivalencia de Curva Normal)

Help your child avoid test anxiety Remind your child to read the directions clearly when handed the test. Encourage your child to ask questions when something is not clearly Encourage your child to look quickly at the entire exam being administered for the allotted time to see what type of questions are included (multiple choice, matching, true/false, essay). Remind your child if they don’t know the answer to a question, skip it and go on. Don’t waste time worrying about it. Mark it so that it can be identified as unanswered . If there is time at the end of the exam, return to the unanswered questions. Ayudele a sus hijos a evitar su ansiedad durante en examen

Ayudando a su hijo(a) evitar la ansiedad al tomar pruebas Recuérdele a su hijo(a) que primero lea las instrucciones al recibir el examen. Dígale que pregunte a su maestro(a) cuando algo no este claro. Recuérdele que antes de empezar, revise bien el examen para saber que tipo de preguntas son y como deberá contestarlas (falso/verdadero, por escrito, de varias opciones o de pareja) en el tiempo asignado.

Continuación Ayudando a su hijo(a) evitar la ansiedad al tomar pruebas Dígales que si no sabe la respuesta a una de las preguntas, se la brinque y siga con la siguiente. Recuérdele que no debe perder tiempo preocupándose, ya que si hay tiempo una vez contestadas las preguntas que sí sabe, puede regresar a las que tiene duda.

Help your child do their best Make sure your child gets a good night’s sleep. Have your child eat a good breakfast every day of test week. Have your child bring eyeglasses or other necessary aids to school. Have your child wear comfortable clothes. Encourage your child to do his or her best.

Ayude a su hijo/a a hacer su mejor esfuerzo en el examen Ayude a su hijo/a a poner todo su empeño en el examen Asegúrese que su niño/a descanse bien la noche anterior. Es importante que su niño/a se alimente bien todos los días de exámenes. Recuerde a su niño/a que traiga a la clase sus anteojos u otros aparatos de ayuda necesarios. Es importante que su niño/a use ropa cómoda. Anime a su niño/a a hacer su mejor esfuerzo.

Help your child Ayudando a su hijo(a) $50 $75 $100 $500 During test week Durante la semana de los examenes Standardized tests Examenes estandardizadas Help your child Ayudando a su hijo(a) $50 $75 $100 $500 During test week $50- A No student is expected to know all the answers Q How to reduce test anxiety? $75- A Identifies instructional needs Q What are standardized tests for? $100 A Standardized test scores Q What measures students progress in learning? $200 A Skill to be developed Q What is test taking? Standardized tests A Arizona Instrument to Measure Standards Q What is AIMS? A Grades 2, 9 take this test Q What is Terra Nova? A Falls Far Below, Approaches, Meets and Exceeds Q How is AIMS performance reproted? A Terra Nova tests these Q Reading, language and math Help your child A 8-10 hours of this Q What’s a good night’s sleep? A Nutritious food Q What to eat for breakfast during testing week? A Eyeglasses and aids Q What to bring to school during testing week? A Positive words of encouragement Q How to help your child do his best?