¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences of your own using the newly learnt words and phrases Homework-worksheet Write sentences about your school timetable. Martes, quince de febrero 2011
Starter: match the pictures and words. A la música Extension B el deporte Write if you like the subject C las ciencias or not and why D las matemáticas
What do we need to tell the timetable? - times of the day – the clock – la hora - numbers school subjects - days of the week
. Son las ocho. 8:30 – It’s half past 8.. Son las ocho y media. 8:45 –It’s a quarter to 9.. Son las nueve menos cuarto. 8:50 –It’s 10 to 9.. Son las nueve menos diez..Las clases empiezan a las nueve menos diez. Classes begin at 9:50 8:00 It’s 8 oclock.
Unscramble the words in the sentences: hora Qué es ¿Qué hora es? - What time is it? una Es media la y.Es la una y media. - It’s half past one. tres cinco Son menos las. Son las tres menos cinco. - It’s five to 3. mediodía Es el.Es el mediodía.-It’s noon. la Es medianoche. Es la medianoche.It’s midnight.
¿A qué hora? (At) what time? 5:00 –.A las cinco. At 5 o’clock.
El lunes – On Monday A las nueve menos cuarto –At a quarter to nine. El día – The day Los días – The days La semana – The week Las semanas – The weeks El lunes -On Monday Los lunes – On Mondays. -We use los to say the plural of the days -also, los lunes can be translated as: Each Monday
Los días de la semana: Days of the week lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo (no capital letter is required) Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
Odd one out – Back of books química miercoles sábado martes deporte biología domingo informática
Choose the correct answer: (underline it in your books) asignatura las ocho menos veinte domingo el día School subject week 8: 40 7:40 Saturday Sunday the day the week
How to make sentences Telling the timetable el martes –on Tuesday a las once y diez – at hay dibujo –there is drawing/we have drawing El martes a las once y diez hay dibujo. On Tuesday at we have drawing. Talk with your partner: A: “¿Qué hay el lunes a las once y cuarto?” B: “Hay…(name of subject in Spanish)” A: “¿Qué hay el lunes a las ocho?” B: “Hay…(name of subject in Spanish)”