Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Listo? Sin dudo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To practice reading strategies To consolidate school activities
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
How to say what a person has to do.
Los verbos estar y ser “to be”
Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Estoy listo? Sin dudo.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Estoy listo? Sin dudo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
Hace que…. Como se dice…  We have been studying Spanish for three years.  We have been in class for 20 minutes.
Hace que….
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
La Fecha. ¿Cuál es la fecha?  When writing dates, there is a specific pattern that you have to follow.  The pattern is: es + el + number + de + month.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Tener – to have Tener is a pretty useful word to use. It is used in many different ways in Spanish. Tener means “to have” and in some cases, “to be” It.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
LORENA AMBRIZ My Exit Interview. About Me I am the fifth child of six children Born and raised in Lindsay Catholic Active Student.
Exit Interview/ Entrevista De Salida
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Angel Rene Soria Cortes Lindsay High School Class of 2015.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Graciela Flores Class of Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF,
11 Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to: ❖ check in for a flight ❖ talk about some services on board the plane ❖ get through the airport.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
The verb TENER Group 3. Conjugation The verb TENER.
Preguntas y respuestas
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Quien yo soy por Trey Johnson. Me llamo Trey Johnson.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Vámonos Verbal Vámonos: 1) Tell me your age in Spanish 2) Tell me (in a complete sentence) a personality or character trait in Spanish (ej: I am short,
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
Entrada 5.1 Explica los posteres.. Entrada 5.2 Traduzca el chiste. Responde a las preguntas ¿Con quién te gusta hacer actividades? ¿Qué te gusta hacer.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
MI INFANCIA: MY CHILDHOOD BY: KELSEY ROWE. Un año de edad: One year of age ◦Español: Cuando yo tenía uno, jugaba con animales de peluche. Mi animal favorito.
Preparación para el Examen 4A
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Transcripción de la presentación:

Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Listo? Sin dudo.

The “Hodgepodge” of things that attempt to define my essence Attempting to mix emotion with logic I am relatively calm for my age I have an appreciation for organization Chaotic, yet effective Focused

Como reflejo de las cosas que me enorgullezco Me siento muy orgulloso de mi capacidad académica, el mantenimiento de un 3.73, mientras que tomando 4 clases de colocación avanzada. Obtuvo un 33 en el ACT, con puntuaciones particularmente fuertes en Inglés y Lectura. Yo también soy efectivamente domina el español al grado de ser capaz de funcionar como el traductor únicamente en viaje de una misión a México.

Clubs amongst other Extracurricular Activities Choir – 3 Years Church Service – Nursery Work and Food Distribution Drama Club – 1 Production (Beauty and the Beast) Spanish Club – 1 Year Tennis Team – Varsity – 4 Years Tutoring, Middle School – 2½ Years YAC

“ YAC?” ¿Qué es eso? “YAC?” ¿Qué es eso? YAC es una organización sin fines de lucro involucrada en el voluntariado y los procesos de toma de subvención. Estoy actualmente se desempeña como Presidente del YAC, o el Comité Asesor de la Juventud. Me he desempeñado durante cuatro años, dos de los cuales hansido como presidente.

Family I love my family, my living in Clio being due to closeness to my grandparents. I live with my mother, father, and older brother.

Moving forward!... My career pathways are: 1 st Arts and Communication 2 nd Human Services How does this tie into my career?

Post High School Plans I plan on attending college after high school, focusing on Spanish as a major. I intend to become a translator and learn various languages, including Mandarin. I will be funded by scholarships and working, varying due to my current enrollment status.

And more specifically: college I intend to enroll in college in the fall of 2012 I will obtain a degree in Spanish as a major in I will work as a translator after graduating, taking classes in other foreign languages to better myself.

Questions?