Escribir – Fill-in-Blank

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
Advertisements

Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
Español 1 El 23 de octubre de 2012 Entrada: Práctica con los verbos [en el libro importante] Write the correct conjugation of each verb. 1. (aprender)
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Asking for and giving opinions; giving advice 3.4.1
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
¿Qué tiempo hace? 3 B E s p a ñ o l 1 ¿Te gusta Plaza Sésamo?
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
¿Qué tiempo hace? 3B Español 1.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
SEMESTER ONE SPANISH REVIEW By: Team Smart Start!.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Qué hora es? Ejercicio #3 30/8 1. ¿Cuál será la fecha mañana? 2. ¿Qué dia fue ayer? 3. ¿En qué estación es la Navidad (Christmas)? 4. ¿En que estación.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
-AR VERBS Español.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
08/12/20091 Un repaso: Los números de 31 hasta 199 Página 58 Capítulo 2 – Tercer Paso.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
REPASO PARA LA PRUEBA- LECCIONES PRELIMINARES Spanish I—Preliminary Test Review.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Proposito # 2: ¿Cómo repasamos las fechas y los numeros?
Día número 25 Español 1—Acelerado
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Escribir – Fill-in-Blank Nosotros (necesitar) estudiar para el examen. Mi amigo (hablar) el español bien. Tú nunca (llevar) tus libros a la clase. Los niños (saltar) en las camas. Mi padre (trabajar) en Boston. ¿Por qué no (tomar) nosotros unos refrescos? Yo me (llamar) Roberto de la Vega.

Warm-Up de Hablar Days of the Week Months Counting La Cucaracha

The Warm-Up los números 1 – 20 Treinta Cuarenta Cinquenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien

La cucaracha La cucarcha, la cucaracha Ya no puede caminar Porque la falta, porque no tiene Limonada que tomar.

Repaso de las pruebas Actividad de Escuchar Actividad de Leer

Escribir Write a paragraph that includes the following: At least 3 activities that you do after school. Remember to use the “YO” form. At least 2 activities that other people you know do. Remember to use the “el/ella” form. For at least 2 of the activities, you must give a time that you do the activity. A las ocho y media, estudio para la clase de ciencia. Mi amiga Rachel, baila y dibuja.

Leer Now, read your paragraph to a partner.

Presentación Your speaking TEST is this paragraph!! You will present to the class on Friday.