CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los basicos Las reglas de espanol.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Propósito#7 Repaso para el examen La fecha es el 04 de octubre del 2012.
Los Pronombres Personales
REGULAR -ER and -IR VERB CONJUGATION
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Los Pronombres Personales y El Verbo “SER”
Conjugating AR Verbs EspaÑol 1.
Para hacer ahora 1) What is an infinitive?
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
“To Be” verbs in Spanish
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Recognize school supplies
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
-ar Regular present tense verbs –ar, -er, -ir to talk about things you do (present) conjugate by dropping the –ar, -er, -ir endings and add the appropiate.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Tutor/Lecturer: Maria Brown.1 Simple Present Tense.
Revista de preguntas. ¿Cómo se escribe Carlos el bébé? Se escribe con, c-a-r-l-o-s, e-l, b-e-b-e.
Gustar- To like (to please)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
-AR Verbs.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
El objetivo We are learning to conjugate –ar verbs.
VERBOSVERBOS -ar verbs en español. Definición A VERB expresses an action or state of being Ejemplos: to jump to run to feel to be.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
VERBOSVERBOS Verbs that end in “ar” in español. What’s a verb? A VERB expresses an action or state of being Ejemplos: to jump to run to take to be.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
And other verbs like gustar
1 Present tense conjugations of regular –IR verbs Los Verbos Regulares.
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Verbs that end in “ar” in español
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Los Pronombres (Subject Pronouns) S1; 2, 2. Subject pronouns I You ( familiar ) You ( formal ) He She yo tú usted él ella Singular.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
El objetivo We are learning to conjugate –ar, -er, ir verbs.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO DIRECT OBJECT PRONOUNS.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Transcripción de la presentación:

CAPÍTULO 2 Español 1

Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3: Infinitives (-ar, -er, -ir) 2.3: números 1-100

artículos iNdefinidos artículos definidos uN (a/N, oNe) uNos (some, a few) el (the)los (the) uNa(a/N, oNe) uNas (some, a few)la (the)las (the) uN diccionario (a/oNe dictionary)el diccionario (the dictionary) uNa manzana (aN/oNe apple)la manzana (the apple) uNos diccionarios (some/few dictionaries)los diccionarios (the dictionaries) uNas manzanas (some/few apples)las manzanas (the apples)

iNNNNNdefinite article: uNNNNNN/a/os/as When you are INNNNdefinite about something you are uNNNNNsure. So an iNNNNdefinite article has an “NNNNN’ in it. uN, uNa  oNNNe, a uNos, uNas  some, a few Get me a book Dame uN libro. (not picky..any book will do!)

¿Por qué no practicamos con los artículos indefinidos? 1. Quique necesita _______ regla para su clase. 2. Carlota y Felipe tienen _____ lápices, pero necesitan más. 3. A Liliana le gusta ___ mochila. 4. Tú necesitas ____ goma de borrar para borrar los errores en tu tarea. 5. Yo quiero ____ diccionario para mi clase de español. 6. La clase tiene _____ calculadora para su clase de álgebra.

Singular nouns  Plural nouns (Sustantivos singulares  Sustantivos plurales) 1. To make a noun plural, add –s if it ends in a vowel: pizza  pizzas 2. If the noun ends in a consonant, add –es: pincel  pinceles 3. For nouns ending in –z, change –z to –c and add – es: lápiz  lápices

A Practicar (Let’s Practice) If singular make the noun plural and if plural make it singular 1. la mochila 2. el bolígrafo 3. el libro 4. la regla 5. la carpeta 6. la luz (the light) 7. los bolígrafos 8. el lápiz 9. las gomas de borrar

Subject Pronouns: Do the action of the verbs in the sentence I (yo)we (nosotros, nosotras) you (tú)you all/Spain (vosotros/vosotras) he (él) she (ella) you formal (usted/Ud.) they (masc.) (ellos) they (fem.) (ellas) you all (ustedes/Uds.) yo hablonosotros/as hablamos tú hablasvosotros/as habláis él habla ella habla usted habla ellos hablan ellas hablan ustedes hablan hablAR: TO talk

Write the subject pronoun in front of the verb 1. _____ soy Mónica Buendía. 2. _____ es Juan Pablo Sánchez. 3. _____ eres Alejandra. 4. _____ es una amiga. 5. _____ son mis compañeros de clase. 6. _____ somos de aquí. 7. _____ sois de St. Louis, Missouri. 8. _____ hablamos ruso. 9. _____ quieres cantar, ¿no? 10. _____ tengo que estudiar mucho.

PRESENTE yo hablonosotros/as hablamos tú hablasvosotros/as habláis él habla ella habla usted habla ellos hablan ellas hablan ustedes hablan hablAR: TO talk yo comonosotros/as comemos tú comesvosotros/as coméis él come ella come usted come ellos come en ellas comen ustedes comen yo escribonosotros/as escribimos tú escribesvosotros/as escribís él escribe ella escribe ested escribe ellos escriben ellas escriben Ustedes escriben comER: TO eat escribIR: TO write

1. ¿________ carteles hay en el cuarto? 2. Tengo ______ bolígrafos. 3. ¿________lápices necesitas? 4. Luis tiene _________zapatillas. 5. Raúl quiere _______ gomas de borrar. 6. ¿________ ventanas hay en tu cuarto? “mucho” or “cuánto” mucho/a/os/as (many) cuánto/as/os/as (How many?)

Infinitives: -ar, -er, -ir comprAR: TO buy ponER: TO put escribIR: TO write ***Keep the infinitive after a conjugated verb.*** Ejemplo  Yo necesito ponER mis cosas en el amario. (I need TO PUT my things in the closet.)

A ver (Let’s see) 1. También, quiero ______ mi dinero. 2. Necesito ________ el libro para la clase de inglés. 3. Yo quiero _______ al centro comercial. 4. Pero tengo que ______ a Linda y Michael en la plaza a las cinco. 5. Si quieres, podemos ______ juntos. 6. Me gusta _______ muchos carteles en mi cuarto. 7. Vanesa necesita ______ unos cuadernos. comprar conocer encontrar poner ir

¿Qué hay en tu mochila? (What’s in your backpack?) En mi mochila HAY (there is/there are) 1. ________ 2. __________ 3. muchos ___________ y cuatro 4. _______.

¿Qué necesitamos para…? 1. Yo necesito __ _____ para llevar (to carry mis libros.) 2. Tú necesitas __ ______ para buscar (to look up) nuevas palabras (new words.) 3. Guillermo necesita __ ______ para organizar sus papeles. 4. Tú y yo necesitamos __ ______ para escribir apuntes ( notes). 5. Tú y Sandra necesitan ___ ____ para calcular números en la clase de matemáticas.

¿Qué hay en tu cuarto? In my room there are 2 green lamps, 3 pencils on my desk next to the computer, a closet, a big bed, one window and one door.

¿Cuánto cuesta? 1. The book costs 10 dollars. El libro cuesta diez dólares. 2. The TV SET costs $ The radio SET $ The closet costs $ The watch costs $ The chair costs $ Two posters cuestAN $ The orange lamp costs $43.