LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
Advertisements

El Cuerpo Unidad Dos.
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Los animales radioactivos
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
La Cara. El Pelo La Cabeza El Ojo La Nariz La Boca.
Miércoles 17 de marzo Las partes del cuerpo. Su doku con colores With a partner can you put the colours in the right place so that each column and row.
Español 1 – Final Exam Vocab Review
Presentaciones, saludos y despedidas
Descubre, Lección 1 En el consultorio
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
Lección 9: Segunda parte
Las Descripciones Físicas
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
Ahora: Completa la frase según las fotos.
Lección 3: Segunda parte
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Calentamiento Find a logical response for each part of the conversation. _____1. Hola ¿Cómo estas _____2. ¿Cómo te llamas? _____3. ¿De dónde eres? _____4.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Los Partes del Cuerpo.
Hoy es lunes, el tres de junio Match the picture with the sentence, then fill in the correct body part. 1. Me lavo _____________ antes de maquillarme.
. Escuchar las preguntas e identificar la respuesta correcta. 1.A) Sara las va a traer.B) Sara va a traerlos. 2.A) Miguel está preparándolas.B) Sofía.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Bellringer 5/4 Write the name of the meal in which you would most likely eat the following foods. 1. Un sándwich de jamón 2. Una ensalada de atún y sopa.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
LISTENING COMPREHENSION TEST
El cuerpo humano.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
ALC 74 Hoy es jueves el 19 de abril de Lee e identifica lo que es.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Interpretive Listening PBA
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
Transcripción de la presentación:

LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas

¿Cómo es el monstruo?

Luz tiene un dolor de _______________________.

cabeza

Rodrigo se rompió el _______________________.

brazo

Carlos se rompió el _______________________.

tobillo / pie

A Pili le duele el _______________________.

hombro

A mí me duele el _______________________.

diente

Juan se lastimó la _______________________.

rodilla

Marisa tiene un dolor de _______________________.

estómago

A ti te duele la _______________________.

espalda

Yo me rompí la_______________________.

pierna

A Pedro le duele la_______________________.

oreja

Your group will receive a set of cards- 17 picture cards (white) and 17 word cards (green). Lay the cards out face down in a grid pattern with each color. The objective is to match the correct sentence with each picture. la mano When you find a match, remove the two cards from the table. The person with the most matches at the end wins! ¡Memoria!

LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas

¡Repasemos! SB I/S

¡A practicar! S/B

Now work with a partner…. …read your sentences to you partner… …he/she must listen and identify the picture you describe! Hide your paper so your partner can’t see it!!!

A B C D E F G H IJ KL

LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas En el consultorio

¿Qué le pasa?

¿Qué le pasó?

¿Qué le pasa?

¿Qué le pasó?

¿Qué le pasa?

You will hear a series of words. Write each one in the appropriate category. LugaresMedicinas Condiciones y síntomas médicos el hospital