El Enfoque: viernes, el 7 de diciembre 1)Gluing Fiesta Oye bien la Clave 2)Telehistoria-escena 3 a)p. 76 (bottom of page) b)Read silently.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Practica
Advertisements

Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Bienvenidos a la clase de español!
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.
Enfoque: jueves, 4 de febrero, 2010 Write answers to Overhead Review your flashcards/Vocabulary.
Enfoque: 1. ¿Listos para Aprender? 2. Compare homework with overhead.
Enfoque: viernes, el 18 de septiembre, 2009 (dos mil nueve) Complete Daily routine Put all materials on desk Submit your homework.
Enfoque: miércoles, el 2 de diciembre, Get clicker 2. Overhead: Write an appropriate question for each statement.
Enfoque: 1. ¿Listos para Aprender? 2. Write answers to overhead on back of homework.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. WHAT IS THE.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Me llamo _____________ Clase 8 IM La fecha es el 25 de septiembre del 2012 Propósito # 3: ¿Recuerdas los Pronombres de Objeto Directo? Actividad Inicial:
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish
Tú: Sí, tengo la tarea. Tú: No, no necesito una calculadora.
Los dias de la semana.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Repaso del vocabulario, y más descripción
Enfoque: marte, el 3 de junio, 2008 (dos mil ocho) Complete Overhead (UTB #17) in Notas.
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
Enfoque: 22/10/07 1) Copy #1-5 in Notas 2) Write pronoun by correct subject Subjects 1. El Sr. Ruiz 2. Mi amigo Miguel y yo 3. Tú y Marta 4. Sandra 5.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
Enfoque: viernes, el 30 de mayo, 2008 (dos mil ocho) Video de viernes Adiós Gustavo Cerati (Argentina)
Week 6 Feb 14 – Feb 18 chapter 5A Spanish 2 Sr. Muir.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 19 de abril del 2013 Propósito # 48: ¿Te gusta cantar y bailar? Actividad Inicial: Answer the following questions.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
Español IV-El 29 de noviembre 1. ¿Qué equipo de basquetból tendrá éxito este año? 2. ¿Tienes éxito o eres un fracaso total cuando cocinas? 3. ¿Cuándo te.
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Escucha hermano la canción de la alegría, Listen to the song of joy, my brother,
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
#10 la fecha es jueves el 10 de septiembre. Objetivos Aprender el orden de días en un calendario hispano. Leer en voz alta Learn the order of days in.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 2 lunes el 28 de marzo No Warm Ups (This Week) Test/Examen (on clicker): Cap. 2 Grammar Película: WALKOUT Tarea/HW: -Nada B lunch Tuesday!
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 2 Honores Hoy es lunes, el 28 de agosto del Hoy el leer lunes. La palabra de la semana es “Puntualidad.” Student Learning Targets: Comprehend.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
English Spanish 2 2 Flashcards
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Jan , 2016 Name: _____________
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Greetings Online Materials.
Test: Chapters 5 and 6 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number and decide if the statement you hear is True, CIERTO.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Hoy es miércoles. Es el 24 de agosto
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Palabras de la Sala de Clase
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
Transcripción de la presentación:

El Enfoque: viernes, el 7 de diciembre 1)Gluing Fiesta Oye bien la Clave 2)Telehistoria-escena 3 a)p. 76 (bottom of page) b)Read silently.

La Agenda: Telehistoria p. 76 Review Homework Video de Viernes

Telehistoria p. 76 Strategies –Cuando lees:Discover a problem –Cuando escuchas: Listen for parts Escena 3 –View, Read 3x Completa –Listen to CD # 36,38,40 –P. 77 Write Activity 20 (in groups/ on board)

Review Homework Leer A Answer questions aloud

Video de Viernes Oye bien la clave Presentado por: Francisco Cespedes – Cuban / Mexican – Tribute to Jose Feliciano

Poetry & Play on Words la clave = the code or the key (in music) la llave = the key (to a lock) ¡Suena! = it sounds

Oye bien la clave Oye bien la clave que tiene la llave ¡Suena! Si no escuchas bien la clave no ….bonito …el pasito

La Tarea: Language Lab-Monday ¡Ojo! Lesson 2 Test (Next Friday 12/14) ¡Canta, Baila, Rie y Come Tacos!