Es el 7 de marzo Grammar Quiz 4-1 el miércoles Review Sheet due Wednesday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? What time is it?.
Advertisements

Obj. – To learn how to tell the time in Spanish
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
La Edad Age.
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
La hora Ir Estar Palabras interrogativas
Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
¿Qué hora es? Telling time.
¿A qué hora almorzamos? How do we say at what time we do something in Spanish? …a las ______. …a la una (y …).
¿Qué hora es?.
Son las tres 3:00 3:00 Son las cuatro 4:00 4:00.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? Son las ______. *Any time but 1 oclock* Es la _______. *1 oclock* *1 oclock + a number* (1:05, 1:30, 1:45 etc.)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Los números 0-21,30-31.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
¿Qué hora es? What time is it? How do we say the time? Es la _una__. ONLY for 1 oclock (12:31- 1:30). Son las _____ = It is ____.
La hora Telling time after the half hour (from minutes)
El treinta y uno de agosto
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
¿Que hora es? ?.
¿Que hora es? ?.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? Son las ______. Es la _______.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
Capítulo 4 Vocabulario y Gramática 1
_______________________ ¿Qué hora es?
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dunn. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
La hora.
CHAPTER 1, VOCABULARY 2 ▸ Numbers ▸ Day and date ▸ Birthday ▸ Phone Number ▸ Alphabet ▸ Spelling ▸ address ▸ Telling Time.
¿Cuántos/muchos/pocos?
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Rojo 4A Todos Apuntes. Artículos Indefinidos Un / Una = a, one Ex: a piece of paper = UNA hoja de papel Unos / Unas = some Ex: Some notebooks = UNOS cuadernos.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
LA HORA: PARTE 2 Srta. Rubin Time after the hour When telling time after the hour in Spanish, think of it like simple addition. The first thing you are.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
¿Qué hora es? What time is it?.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
Tener Capítulo: 4.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
El verbo: Necesitar- to need  Necesitonecesitamos  Necesitas  Necesitanecesitan  WATCH YOUR SPELLING!!! “C” BEFORE “S”!!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Lunes, 23 de marzo de 2015 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
Notes. la horala clase 7:25-8:21las matemáticas 8:24-9:20el inglés 9:23-10:19la educación física 10:22-11:18el español 11:18-11:49el almuerzo 11:52-12:54la.
 Spanish 1b. Unidad 5, Lección 2.. TENER + que + infinitive yo TENGO que limpiar i have to clean tú TIENES que limpiar you have to clean él / ella /
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Hoy es martes, el 14 de abril. La Tarea: página ciento veintiocho – actividad diecisiete Prueba – indefinite articles ¿Qué tiempo hace? 64°F 16°C Hace.
Venir a + time “to come at a certain time”. In the present tense its endings are like those of TENER, except for the nosotros and vosotros forms: vengo.
Transcripción de la presentación:

Es el 7 de marzo Grammar Quiz 4-1 el miércoles Review Sheet due Wednesday

Venir practice Form a sentence with the information below and the correct form of venir to say what time these people are coming to the mall to shop. 1.Sara / 7:05 2.Margarita y Jorge / 8:45 3.Alicia y tú / 12:50 4.Yo / 4:15 5.Mis amigos y yo / 6:30

1.Sara / 7:05 – Sara viene a las siete y cinco. 2.Margarita y Jorge / 8:45 – Margarita y Jorge vienen a las nueve menos cuarto. 3.Alicia y tú / 12:50 – Alicia y tú vienen a la una menos diez. 4.Yo / 4:15 – Yo vengo a las cuatro y cuarto. 5.Mis amigos y yo / 6:30 – Mis amigos y yo venimos a las seis y media.

¿Cómo se dice en español? How many folders do you have? I have few folders. I have a lot of paper. I have few pencils.

How many folders do you have? – ¿Cuántas carpetas tienes? I have few folders. – Tengo pocas carpetas. I have a lot of paper. – Tengo mucho papel. I have few pencils. – Tengo pocos lápices.