‘Los Pulmones del Planeta’

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Trabajar hablar “AR” Verbs Spanish 101 estudiar cantar.
Advertisements

P Verbs with vowel variations in their stems are called stem-changing verbs. You have already learned jugar where the u changes to ue. In the verb.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer The Verb TENER The verb TENER, which means to have follows the pattern of other -er verbs.
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
Vertebrados reptiles mamiferos anfibios aves peces.
Vertebrados, reptiles y animales
repase - los apuntes (notes) los problemas ambientales
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
EL PANTANAL Es un ecosistema único en el mundo cubriendo una superficie grande como la mitad de la Francia. El pantanal palabra traduce pantano, en realidad,
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Presentado por: Valentina Botero. Maria Antonia Restrepo.
AntDragonflyGrasshopperCockroachBee HormigaLibélulaSaltamontesCucarachaAbeja ButterflyFlyBeetleWingsAntennae MariposaMoscaEscarabajoAlasAntena.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Los Pronombres Relativos
Mi madre y yo Buenos días,
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
-ar verbs Objetivo: to understand how –ar verbs conjugate in Spanish and match the endings to the subject pronouns.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Pirañas del Amazonas Presentado por: Juan Esteban Juan Jose.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
La Geografía de américa latina
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
¿Qué es? Tener is another verb that we are going to learm. It means TO HAVE or sometimes TO BE.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Por Margarita maria gomez
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Hi my name is Harold the Harpy Eagle By Dion Galliver Por Dion Galliver Hola mi nombre es Harold el águila de Harpy.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Biomas del Uruguay Por: Erika Marchetti 1º4
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Los animales en la selva Amazona
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Gender Equality By Sandra y Estela.
Transcripción de la presentación:

‘Los Pulmones del Planeta’ El Amazonas ‘Los Pulmones del Planeta’

Hechos… Cada 3 días se descubre una especie nueva en el Amazonas Seres humanos han vivido en el Amazonas por 12,000 años Más de 20% del oxígeno en el mundo viene del Amazonas 90% de las plantas en el Amazonas usadas por los nativos NO han sido estudiado por cientificos El Amazonas se llaman 'los pulmones del planeta'

Terminología amazona f. Mujer que monta a caballo:
ganó el campeonato de hípica una joven amazona. Mujer cazadora y guerrera descendiente del dios de la guerra Ares que, según la leyenda, se amputaba el seno derecho para facilitar el manejo del arco:
las amazonas se autogobernaban y no aceptaban la intervención de hombre alguno. Traje de falda que usan algunas mujeres para montar a caballo:
vestir de amazona

amazónico, ca o amazonio, nia adj. De las amazonas o relativo a ellas:
leyenda amazónica. Del río Amazonas, de los territorios situados a sus orillas o relativo a ellos:
selva amazónica.

anaconda f. Reptil escamoso ofidio semiacuático, no venenoso, de color verde oscuro con manchas negras ovales y que llega a alcanzar hasta 10 m de longitud:
las anacondas viven en las cuencas de los ríos Orinoco y Amazonas.

caudaloso, sa adj. [Corriente] de agua que tiene mucho caudal:
el río Amazonas es el más caudaloso del mundo.

expedicionario, ria adj. y s. Que forma parte de una expedición:
un grupo de expedicionarios está recorriendo el Amazonas.

guaraní adj. y com. De un grupo de pueblos amerindios que habitó entre el Amazonas y el Río de la Plata o relativo a él. m. Lengua hablada por este pueblo, y que actualmente constituye una de las lenguas oficiales de Paraguay:
el guaraní es una lengua precolombina. Unidad monetaria de Paraguay.
¨; pl. guaranís o guaraníes.

jíbaro, ra adj. y s. De una tribu indígena del Alto Amazonas o relativo a ella. m. Lengua hablada por estos indígenas amazónicos. amer. Campesino.

piraña f. Nombre común de diversas especies de peces osteíctios de hasta 30 cm de longitud,con el cuerpo aplanado y la boca con dientes cónicos;
habitan en los grandes ríos de América del Sur,especialmente en el Amazonas y el Orinoco,formando bancos que atacan a los mamíferos que caen en las aguas.

Requisitos… plantas - pick 3 describe them in detail including uses animales - pick 3 describe them physically, habitat etc... deforestación/contaminación - what effect does it have? who is doing it? Las Tribus - where do they live? How many tribes are there? How do they live? Describe them physically and linguistically árboles - pick 3 describe them physically and their uses 

Nuestros Obetivos… Students will become familiar with the concept of the rain forest Students will learn terminology associated with the rain forest Students will become familiar with the layers of a rain forest Students will gain knowledge of the animals and humans that live in the rain forest Students will alert others of the importance of the rain forest Students will do all of this in Spanish!