Hoy es martes, el diez de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Advertisements

Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Capítulo Uno: Primer paso
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Time Expression with Hacer
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Lesson
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hace + Time Expressions
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 10 de septiembre de 2015 Today is Thursday, September 10, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Español 2 1 de marzo de 2017.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
uno dos tres cuatro cinco
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el diez de septiembre La pregunta: ¿Qué quiere decir… Escuchen Miren la pizarra Siéntense …en Inglés? La tarea: Prueba de repaso el 16 de septiembre Use your textbook to review vocabulary and grammar concepts from chapter 2A and 2B. Complete “Show What You Know” sheet Saquen el libro de texto y el paquete de respaso Explain warm up sheet

El Plan de Hoy: ¿Recuerdan Uds.? Practicar en grupos de tres Las metas de hoy: -Students can recall previously learned information on topics including basic conversation, descriptions, school vocabulary, numbers, colors, infinitive verbs, days, months, seasons, food & drink, question words El Plan de Hoy: ¿Recuerdan Uds.? Practicar en grupos de tres Show What you know

Vocabulario los capítulos PE – 4B SAQUEN UNA HOJA DE PAPEL ESCRIBAN las siguientes catergorías en la hoja de papel… Los días de la semana Los meses del año Las clases Los números por diez Las estaciones Los colores Las palabras interrogativas Brainstorm for the next ten minutes trying to fill each category with as many appropriate words as you can think of.

Las respuestas As we go over the presentation, check to see how you did. If you missed something, make sure to add to your notes. You will need to know this information for the review quiz. http://prezi.com/pzosx_wiirxu/espanol-ii-repaso/

Practicar en grupos de tres… As you get in your groups of three, the person with the packet is “the caller.” “The caller” should pick a Spanish word from the highlighted section of the first page of the review packet and announce it to their group members. The group members should try to identify the English translation. Continue until Señora tells you to change pages and change roles…Now another student should take on the role of caller. Caller, NO OLVIDES, announce the category for each round!

Trabajen en la hoja de “Show What You Know” Use complete sentences., Use the page numbers listed to help you answer each question. Due at the beginning of class mañana.

La Tarea Prueba de repaso el 16 de septiembre Use your textbook to review vocabulary and grammar concepts from chapter 2A & 2B Complete the “Show What You Know” sheet