Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
The Plurals of adjectives
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Ingles 2 5 Encuentro. Contenidos Parrafo(Ejercicio) Parrafo(Ejercicio) II Unidad Descipcion Fisica II Unidad Descipcion Fisica Modal Auxiliares Modal.
El mandato afirmativo (tú)
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
SABER vs CONOCER To know or to know?.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.
Agenda Introduction 2. Homework 3. Activity # 10: Identifying the Unknown Solids (Actividad #10: Identificando los sólidos desconocidos)
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Expresiones afirmativas y negativas
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Good morning everybody! Sit down, please! Be quiet, please!
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
The Personal “a”.
How to ask and answer … In Spanish
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.

Agenda Homework 2. Reminders (Recordatorios) 3. Introduction 4. Set up Activity 4 (p. A13) (Preparar Actividad 4 (p. A13) 5. Activity 4 (Actividad 4) 6. Discussion & Review: Hazardous Materials at Home (Discusión y Revisión: Materiales Peligrosos en el Hogar)

Homework Analysis Questions (p.A18) (Preguntas de Análisis): 1.2 & 3 in journal (2 y 3 en el jornal) 2.4 on loose leaf paper, 2 paragraphs long (4 en papel suelto, 2 párrafos)

Reminders (Recordatorios) Science Fair (Feria de la Ciencia) –Problem, Hypothesis and Variables (due Monday, September 23, 2013) (Problema, Hipótesis y Variables (entrega Lusnes, 23 de Septiembre, 2013)

Introduction Students were able to (Los estudiantes fueron capaces de): –Analyze science fair reports and identify the main elements of a scientific investigation (analizar reportes de proyectos de ciencia e identificar las partes principales de una investigación científica).

Objective Students will be able to (los estudiantes serán capaces de : –Identify the risks associated with the use of hazardous materials at home (identificar los riesgos asociados al uso de materiales peligrosos en el hogar).

Purpose (Propósito) Students will be able to (los estidiantes serán capaces de): –Identify and handle hazardous materials at home safely (Identificar y manipular materiales peligrosos en el hogar de manera segura).

Set Up Activity 4, p. A13 (Preparar Actividad 4, p. A13) PRE-LAB: flammable, corrosive, toxic (inflamable, corrosivo tóxico). DATA (DATOS) Copy Table Intra-act Discussion: Household Hazardous Materials (Copiar Tabla: Discusión Actuada: Matariales Peligrosos en el Hogar) Read Introduction (Leer Introducción)

Work in Teams (Trabajo en Grupo) Follow procedure p. A14 (Seguir el Procedimeinto p.14). –Role-Play, Steps 1 & 2 (Discusión Actuada, Pasos 1 y 2) –Discussion, Step 3 (Discusión, Paso 3) What hazardous materials we use at home? ¿Cuáles materiales peligrosos usamos en el hogar? –Complete and Discuss: Intra-act Discussion: Household Hazardous Materials Steps 4 & 5 (Complete y Discuta: Discusión Actuada: Materiales Peligrosos en el Hogar Pasos 4 & 5)

Discussion & Review: Hazardous Materials at Home Discusión y Revisión: Materiales Peligrosos en el Hogar Agree (De acuerdo)Disagree (En desacuerdo) Taking precautions eliminate potential risks of hazards (Toando precauciones se eliminan riegos peligrosos). No matter the precautions, there is the possibility of an accident (e.g.: child ingesting a toxic chemical) (No importa las precauciones, hay posibilidad de un accidente (ejemplo: niño que se toma una sustancia tóxica) 1. It is possible to eliminate health and environmental hazards when working with household products (Es posible eliminar los peligros de salud y del ambiente cuando se manejan productos domésticos).

2. Consult a local–waste-collection center before washing a household product down the drain (Consulte un centro de desechos antes de tirar un producto doméstico al desagüe). Agree (De acuerdo)Disagree (En desacuerdo) Its better to consult an expert than to dispose of something hazardous that may effect the environment (Es mejor consultar a un experto que tirar un producto que dañe al ambiente) If you follow what the label says, you are safe and also you know what to do to protect the environment (Si sigue lo que dice la etiqueta, usted está seguro y también proteje al ambiente) Discussion & Review: Hazardous Materials at Home Discusión y Revisión: Materiales Peligrosos en el Hogar

3.If you can buy it, it is safe to dispose of down the drain or in the garbage (Si lo compra, no es peligroso usarlo y torarlo al desagüe o basura). Agree (De acuerdo)Disagree (En desacuerdo) If you check the label, you know what to do with the product (Si revisa la etiqueta, usted sabe qué hacer con el producto). Just because you can buy it it doesnt mean that it is safe to dispose of it down the drain (Porque usted lo compra no quiere decir que es seguro de tirarlo por el desagüe). Discussion & Review: Hazardous Materials at Home Discusión y Revisión: Materiales Peligrosos en el Hogar

4. Hazardous substances should not be allowed in household products (Deberían prohibir las sustancias peligrosas en productos domésticos). Agree (De acuerdo)Disagree (En desacuerdo) Some products with hazardous ingredients can affect humans and pets at home (Algunos productos domésticos pueden afectar a humanos y mascotas ). Most of the amounts used are not harmful enough for humans and pets at home (Las cantidades que usan de los productos son muy pequeñas para hacerle daño a humanos y mascotas) Discussion & Review: Hazardous Materials at Home Discusión y Revisión: Materiales Peligrosos en el Hogar