Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Etapa 2.1 Present Tense Regular Verbs Verbs that end in -ar.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
“Querer” and Stem-Changing Verbs
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
¿Qué me aconsejas hacer? U2L1 One team will only give affirmative commands that promote positive behaviors and the other side will give only negative.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Simple requests: Favor de (fah-bore day) Favor de + verb Favor de no + verb Please ……..Please dont …..
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Forming questions Grammar Essential 1.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
VERBS… A verb is an action. A verb that has not been changed is called – An infinitive verb. Verbs in Spanish do not change as much as verbs in English.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
La Conversación simulada
Hace + Time Expressions
Conversación Simulada Aquí es el número que necesitas usar: (951)
El examen de AP Español-Lengua y Cultura La conversación simulada
Conversación Simulada Aqui es el numero que necesitas usar: (520) First, look over the grading rubric in the next slide. The automatic slides.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Una llamada Aqui es el numero que necesitas usar: (520)
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Los Adjetivos Possessivos
JUGAR to play a sport or a game
JUGAR to play a sport or a game
Aqui es el numero que necesitas usar:
Conjugating -ar verbs Spanish 1 Sra. Lear.
The Present Tense of tener (to have)
Conversation Target: participate in a conversation
Transcripción de la presentación:

Informal Speaking AP TestSimulated Conversation

Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills in an informal setting. There will be a conversation role-play situation (an example of the interpersonal mode). Students will be asked to interact with a recorded conversation. There will be five or six opportunities for the studetns to answer. Each response will be 20 seconds in length. Studetns will have to read an outline of the simulated conversation and the instruccions before participating in the simulated conversation.

Otra información Se ha de contestar unas 5 o 6 veces. Esta parte vale un 10% de la nota total del examen. Se ha de contestar en 20 o menos segundos.

Consideraciones:

Ejemplo: Directions: You will now participate in a simulated telephone conversation. First, you will have 30 seconds to read the outline of the conversation. Then, you will listen to a message and have one minute to read again the outline of the conversation. Afterward, the telephone call will begins, following the outline. Each time it is your turn, you will have 20 seconds to respond; a tone will indicate when you should begin and end speaking. You should participate in the conversation as fully and appropriately as possible.

Instrucciones: Ahora participarás en una conversación telefónica simulada. Primero, tendrás 30 segundos para leer el bosquejo (outline) de la conversación. Después empezará la llamada telefónica, siguiendo el bosquejo. Siempre que te toque, tendrás 20 segundos para responder; una señal te indicará cuándo debes empezar y terminar de hablar. Debes participar en la conversación de la manera más completa y apropiada posible.