Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
la linterna the flashlight el repelente de insectos insect repellent.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
el almuerzo ä lunch en la … hora in the … hour (class period)
Tener – To Have Yo tengo – I HaveYo tengo – I Have Tú tienes – You haveTú tienes – You have Él/ella/ud tiene – he/she has, you haveÉl/ella/ud tiene – he/she.
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Hagan ahora: (Do Now)
Present Tense of -ar Verbs
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
0 1 Capítulo 2A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Knowing other languages brings opportunities. ~ Author unknown.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Tú: Sí, tengo la tarea. Tú: No, no necesito una calculadora.
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
VERB CONJUGATION Present Tense
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Los Pronombres Personales
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
A Ver Si Recuerdas Tema 1-A P. 14 la tecnología technology.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
La Hora.
Lesson
Miss Rogers’ notes from class. Subject Pronouns Singular Plural 1st person Yo– I Nosotros –We Nosotras-We clue: “y yo”- and I ________________________________________________________________________________.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Presente de los verbos -ar en el singular Capítulo 3.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
2A Grammar (Subject Pronouns and AR conjugations) Más práctica 1.El profesor Hernandez visita Raleigh hoy. __________ 2.Julio y Marta estudian para la.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
la clase class la clase de... ____ class tecnología technology.
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Tu día en la escuela Unidad 2A. CLASS la clase …CLASS la clase de…
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
Vocabulario del Capítulo 2A Tu Día en la Escuela.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
Capítulo 2 to talk about school subjects el almuerzo el arte (f.) las ciencias las ciencias de la salud.
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
Matemáticas- math. Inglés- English educación física- Phys. Ed.
Vocabulario de 2A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Vocabulary 2-A.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health

las ciencias sociales Social sciences la clase de ___ ________class la educación física Physical education el español Spanish el inglés English las matemáticas Mathetmaticas

la música –Music difícil Difficult fácil Easy aprender: to learn (yo) aprendo I learn (tú) aprendes You learn enseñar: to teach enseña: he/she teaches la tarea Homework

schedule la computadora computer la calculadora calculator la carpeta (de argollas) folder (binder) el cuaderno notebook el diccionario dictionary la grabadora tape player el horario schedule la computadora computer

el lápiz, pl. los lápices Pencil/pencils el marcador, pl. los marcadores Marker/markers la mochila Book bag la regla ruler

to talk about what people need necesitar: to need (yo) necesito I need (tú) necesitas You need

to express possession tener: To have (yo) tengo I have (tú) tienes You have tu Your

to express quantity mucho, -a A lot un, -a A/an to ask for information ¿Qué? What?

a At ¿A qué hora ___? At what time empezar: empieza To begin: it begins terminar: termina To end: it ends es Is la hora hour

to ask and tell when something takes place (continued) la primera hora first hour la segunda hora la tercera hora la cuarta hora la quinta hora la sexta hora la séptima hora la octava hora eighth hour

to ask and tell when something takes place (continued) el semestre Semester el primer semestre First sememster el segundo semestre Second semster

¿Qué hora es? What time is it? Es la una (y ___). It is 1:00 Son las dos (y ___). It is 2:00 cuarto quarter media half

to ask and tell the time (continued) treinta y dos 32 treinta y tres 33 treinta y cuatro cuarenta 40 cincuenta 50

Lo siento. Im sorry A ver... Lets see….. aquí Here aquí está. Here it is allí There allí está. There it is

para for yo : I tú : You usted (Ud.): You él, ella : He, she nosotros, -as: We vosotros, -as: You all ustedes (Uds.) : All of you ellos, -as : They ¿Quién? Who?