Vocabulario 2.1 el 24 de octubre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
They take the place of nouns. For example, HE and SHE in English. Now lets look at some subject pronouns.
Advertisements

Estar: To be Yo Estoy Nosotros Nosotras Estamos Tú Estás Ud. Él Está Ella Uds. Ellos Están Ellas.
Accents and Punctuation
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Possessive Adjectives
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
What is a subject pronoun? A subject pronoun is a personal pronoun that can be used as the subject of verbs.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
Capítulo 2.
Subject Pronouns and Ser
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
Comparativo y superlativo
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Descripciones Personales Personal Descriptions Intro Spanish: 4 th 6 Weeks Includes: Spanish Subject pronouns (I, you, he/she, we, they, you all) The verb.
Spanish 2 el 20 de noviembre Bell Dinger el 16 de noviembre Write out the entire sentence. Then put correct form of ser or estar to describe how the.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
The verb Ser + Making things agree
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 1.1 Subjects and Verbs in Sentences Subject Pronouns
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Apuntes c1g1 Subjects and verbs in sentences Subject pronouns Formal v. informal “you”
Adjective agreement, forming questions
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
SER w/origin ¿De dónde eres tú? Ser = to be Ser is used to ask and state where someone is from (their origin). Ser also has 5 forms that are changed with.
Los interrogativos.
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Para Empezar – Match the numbered questions with the lettered answers. You do not need to rewrite the sentences. 1) ¿Quién es? 2) ¿Cuándo es la clase?
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ésta semana lunes 20: (pre-write was p. 43) 2-2, complete sentences, 2-4 create sentences about the people listed 2-5 create a sentence about yourself.
Forming questions Grammar Essential 1.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Describing yourself and others
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Chapter 2 Vocabulary I word bank. aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Transcripción de la presentación:

Vocabulario 2.1 el 24 de octubre

Notes You will copy the following notes on page 46-49 of your INB. The title for this section is: Vocabulario 2.1 If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

Luis y Marta son… 46 Leamos/Hablemos Complete each description with the most logical choice. Luis no es moreno. Es… bajo rubio perezoso Marta no es antipática. Es… tímida activa simpática Luis no es perezoso. Es… trabajador inteligente pelirrojo Marta no es tímida. Es... extrovertida morena atlética Luis no es bajo. Es… romántico gracioso alto Marta no es pelirroja. Es… perezosa bonita

Jimena y Daniel 46 Leamos Jimena and Daniel are complete opposites. Based on Jimena’s description, choose the word in parentheses that best describes Daniel. Jimena es tímida. Daniel es (extrovertido/guapo). Jimena es morena. Daniel es (alto/rubio). Jimena es graciosa. Daniel es (atlético/serio). Jimena es baja. Daniel es (alto/pelirrojo). Jimena es atlética. Daniel es (moreno/intelectual).

¿Cómo es cada uno? 46 Escuchemos For each picture, you will hear two descriptions. Write the letter of the description that best matches the picture. 1. Roberto 3. Geraldo 4. Julieta 2. Magda

Una persona simpática Escribamos/Hablemos 46 Escribamos/Hablemos Roberto always says good things about everyone. What does he say about the following people? MODELO yo/guapo → Soy guapo. tú/tonta → No eres tonta. yo/perezoso tú/bonita mi amigo Carlos/inteligente Profesor Garza, usted/aburrido nosotros/simpáticos Mari y Gisela/graciosas mis compañeras de clase/antipáticas ustedes/activos

¿Cómo son los mellizos? Escribamos 48 Escribamos Mario and María are twins. Say what María is like based on Mario’s description. Then, describe Gabriel and Gabriela as the opposite of Mario and María, using plural adjectives. MODELO Mario es moreno. María es morena también. Gabriel y Gabriela son rubios. Mario es bajo. Mario es intelectual. Mario es perezoso. Mario es simpático. Mario es tímido. Mario es serio.

Mi clase preferida 48 Leamos/Escribamos A student has only good things to say about her favorite class. Complete her description with the correct forms of the most logical adjective in parentheses. La clase es muy interesante y la profesora es _______________ (simpático/antipático). Los estudiantes son _______________ (perezoso/trabajador). Mis amigas Marta y Gabi son muy _______________ (tonto/intelectual) y mi amigo Ricardo es muy _______________ (gracioso/aburrido). ¿Y yo? Soy _______________ (tonto/inteligente) y _______________ (activo/perezoso).

tú (una compañera de clase) ¿Cómo son? Escribamos/Hablemos Describe yourself and people you know by combining words from each column. Use the correct forms of the verb ser and the adjectives listed. Columna A yo mi mejor amigo(a) mis amigos y yo los estudiantes tú (una compañera de clase) profesor(a), usted ustedes (tus amigos) Columna B eres es sois somos son soy Columna C simpático activo inteligente perezoso atlético interesante gracioso tímido trabajador serio

Respuesta lógica Leamos Choose the best response to each question. 50 Leamos Choose the best response to each question. ¿Cuántos años tienes? ¿Cómo eres? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu mejor amigo? ¿Cómo es? ¿Cuántos años tiene? Es Juan. Mi cumpleaños es el dos de mayo. Es bajo y un poco perezoso. Soy tímido y serio. Tengo dieciséis años. Tiene quince años.

¿Y tú? 50 Hablemos Working in pairs, ask each other the following questions. ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cómo eres? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu mejor amigo? ¿Cómo es? ¿Cuántos años tiene? ¿Cuándo es el cumpleaños de tu mejor amigo? ¿De dónde es?

¿Pregunta o no? 50 Escuchemos Decide if what you hear is a question or a statement. 1. 5. 2. 6. 3. 7. 4. 8.

¡Muchas preguntas! Hablemos 50 Hablemos Mari is full of questions for her new neighbor, Jorge. Fill in her questions with the best question word. Use Jorge’s answers as cues. ¿_____ estás? (Estoy bien, gracias.) ¿_____ te llamas? (Me llamo Jorge.) ¿_____ eres? (Soy de Puerto Rico.) ¿_____ es tu cumpleaños? (Es el 10 de enero.) ¿_____ eres? (Soy simpática y bastante activa.) ¿_____ son ellos? (Son mis amigos Luisa y Oscár.) ¿_____ es? (Son las tres. Tengo que irme.)

¿Qué tal? Leamos/Escribamos 50 Leamos/Escribamos Read the e-mail and then answer the questions. ¿De dónde es Rocío? ¿Cuántos años tiene? ¿Es rubia o morena? ¿Cómo es Rocío? ¿De dónde es Carolina? ¿Cómo es ella? lety.garza@gmail.com Mucho gusto, nuevo amigo.pr Hola. Me llamo Rocío Sotomayor. Soy de Puerto Rico. Tengo quince años. Soy alta, morena y muy extrovertida. Mi mejor amiga es Carolina. Ella es de Nicaragua. Tiene dieciséis años. Es seria y bastante tímida. Y tú, ¿cómo eres? Tu nueva amiga, Rocío

Nota Cultural In many Latin American countries, someone with dark hair and skin that goes from very light brown to darker shades of brown is described as moreno(a) or trigueño(a). The word rubio(a) in most Spanish-speaking countries, or güero(a) in Mexico, may be used to describe someone with fairly light skin and blond to light brown hair. How are these descriptions similar to or different from ones used in English?

Nota Cultural In most Spanish-speaking countries, the legal driving and voting age is 18. Since Puerto Ricans are U.S. citizens, they can vote when they are 18 years old. They can get their driver’s license at age 18, although some people can get a learner’s permit at 16 with parental consent. How would your 18th birthday be different if you lived in Puerto Rico?