Repaso de Examen 1.1. Trabajo de timbre (Bellwork) Escriban (write) el guía de estudio. Alfabeto Frases de la clase Saludos (pg 35 vocabulario 1) Pronombre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Capítulo 2- Primer Paso Repaso
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Poderperderpedirpreguntarponer llamarllevarllegarlavarlimpiar mirarbuscarverescucharoír viajaraprendercomprendercontestarir comprarpagarvenderregalar dar.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
The Present Tense of tener (to have)
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Negatives. Rules Alguien and Nadie always refer to people Usually, the personal a is used when alguien and nadie are the direct object of the verb Ex.
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Las llamadas de 911. Trabajo de timbre Conjuguen estos verbos en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/
O-ue and U-UE Stem-changers Espanol 1. Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. (Use the clues to answer.) Contesten las preguntas.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
Los interrogativos.
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> la clase de español I A practicar: preguntas personales A escuchar: repaso 1A A repasar: la hora A leer: cortesía A leer: lectura.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
Que tiempo hace 2? ?.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Present Tense of –ar Verbs. Conjugation of –ar verbs In Spanish, to conjugate regular present tense – ar verbs, you drop the verb ending (-ar). You then.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Semana 26 de noviembre Lunes Libro 15-1, 15-5 Quizlet 484 (due last Friday) MSL Dibujos (due tues) Pre-write 488 Martes Worksheet MSL Miércoles Libro 15:6-8.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Warm Up, el viernes, el 24 de agosto 
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Hoy es miércoles, el 9 de abril.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Español 8 lunes el 12 de diciembre Turn in HW (pasen la tarea): Verb Sheets 1 y 2 Notes: Ir and Jugar power point Querer, Ir, Jugar practice WS Tarea/HW:
Calentamiento Write the answers to each question.
Bellwork Write the meanings of ser, estar, dar, decir and tener. Sign in and then close the computers, please.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Review for Chapter 5 Test
Día número 82 Español 1—Acelerado
Día número 81 Español 1—Acelerado
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Repaso de Examen 1.1

Trabajo de timbre (Bellwork) Escriban (write) el guía de estudio. Alfabeto Frases de la clase Saludos (pg 35 vocabulario 1) Pronombre personales (subject pronouns)

Puntos Extras Cuaderno pg 2-5 due tomorrow (will help study for test) for 15 points turn in, stapled, with class numbers and names top righthand corner also, drop lowest quiz grade (which may not be this one)

El examen multiple choice, true/false, matching listening: alphabet dictation, questions and responses reading: true/false reading comprehension vocabulary: multiple choice, matching writing: translation of phrases

Miramos a quizlet...

¡A practicar! Escoge la parte mas difícil para ti.

Estudien!