Capítulo 13 El vocabulario. Main Menu To talk about conservation To name items that can be recycled To talk about animals To talk about animals To talk.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
El medio ambiente 2008 “Año Internacional del Planeta Tierra”.
La ciudad del futuro La ciudad del futuro Mosaicos pp. 536, 537, 557.
Español 2 Capítulo 11 Parte 2 del vocabulario. El aire acondicionado solar.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Hacer, Querer and Venir Preterite Tense.
Unidad 1-1: ¿Qué te gusta hacer? Vocabulario. LT-1: I can talk about foods and activities. This means that I know the vocabulary from the chapter. I can.
Tarea (páginas en el cuaderno)
El futuro El medio ambiente.
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Saber vs. conocer.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER SABER means…. To Know We use SABER to talk about knowing facts or information.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Hoy es lunes. Es el 10 de febrero del 2014
¿Qué haremos para mejorar nuestro futuro?. To talk about Earth.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Fórmula: { S1 + V1 + que + S2 + V2 } (indicative) (subjunctive)
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Objetivos 1) to learn 10 animals 2) to learn how to form plurals 3) to describe what animals you have 4) to tell each other about your animals.
The subjunctive is also used with verbs and expressions of emotion. In Chapter 1, you learned how to use the subjunctive with expressions of hopes, wishes,
ANTE TODO In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive.
El medio ambiente.
Español 5/6 Unidad 5 Etapa 3!!! aluminum El aluminio.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Unidad 8 – Lección 1 p el aire puro clean air.
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
El progreso y la ecología
AHORA MISMO: Copia el vocabulario nuevo en tu cuaderno.
Conjuguen y traduzcan al inglés. yo impedir impida I prevent.
MORE CONVERSATION TOOLS
Esto es Con locutora tu Vocab 1Vocab 2 Decir/ saber CommandsCulture/ Misc.
0 Capítulo 8B. Repaso: ¿Qué hiciste este fin de semana? –¿Trabajaste? -¿Dormiste mucho? -¿Comiste con su familia? - ¿Fuiste al parque de diversiones?
0 1 Capítulo 8B Tarjetas de vocabulario 2 TEMA 8 Experiencias Ayudando en la comunidad.
Capítulo 9B Tarjetas de vocabulario Tema 9 Medios de comunicación La tecnología.
TURN IN AND PICKUP DUOLINGO. La naturaleza Unit 4.
CAPITULO 9B EL FUTURO Y EL MEDIO AMBIENTE. en peligro de extinción.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
7 El Verano y el Invierno In this chapter you will learn to: ❖ describe summer and winter weather ❖ talk about summer activities and sports ❖ talk about.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
ArmEyebrowsEarCheeksFeed BrazoCejasOrejaMejillasPie YardHairNoseKneesToes PatioPeloNarizRodillasDedos TeethHairTummy DientePeloBarriga.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Conocer - to know. Use ‘conocer’ to talk about people, places, and things that you are familiar with.
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Unidad 5 Etapa 3 Vocabulario. Aluminum Aluminum El aluminio El aluminio.
El medio ambiente Unidad 9.
SABER VS. CONOCER Telling what and whom you know.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
Impersonal Expressions Español 3CP. p. 128 To state an opinion, or to suggest that something should be done without indicating who should do it, use an.
Kinder Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.
¡CUIDEMOS NUESTRO PLANETA!.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Saber vs. Conocer. Saber=To Know Facts Information How to do something.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ENVIRONMENT. el combustible el efecto = effect el medio ambiente.
PRACTICE QUIZ! Are you ready for Friday’s quiz? Let’s find out! Write a sentence with each verb in the requested tense. Use any person. 1.Presente progresiveo.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
El MedioAmbiente. By the end of this unit you will be able to deal with : The causes and consequences of pollutionThe causes and consequences of pollution.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
El medio ambiente (talking about the environment)
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 13 El vocabulario

Main Menu To talk about conservation To name items that can be recycled To talk about animals To talk about animals To talk about nature and the environment To describe environmental dangers To talk about transportation To talk about everyday activities To give an opinion Other useful terms and expressions Chapter 13 Vocabulary Sheet

To talk about conservation el centro de reciclaje la luz las luces apagar conservar proteger reciclar recoger reducir separar usar Main Menu

To name items that can be recycled el aluminio la botella el cartón la energía la guía telefónica la lata la madera el periódico el plástico la revista el vidrio Main Menu

To talk about animals los animales el animal la ballena el caballo el elefante el gorila el jaguar el lobo el oso el pájaro la serpiente el tigre la vaca la piel Main Menu

To talk about nature and the environment el aire el árbol la flor el medio ambiente el océano la planta la Tierra Main Menu

To describe environmental dangers la amenaza contaminado,-a la fábrica el mayor peligro en peligro de extinción puro,-a Main Menu

To talk about transportation la bicicleta montar en bicicleta el transporte público el coche el taxi el metro el tren a pie Main Menu

To talk about everyday activities decir hacer (Ud, él, ella) hizo saber (yo) sé (tú) sabes Main Menu

To give an opinion (No) hay que…. (No) vale la pena. (No) pienso que… (No) creo que Main Menu

Other useful terms and expressions a la vez formar parte de la gente por supuesto Main Menu

el centro de reciclaje

la luz

las luces

apagar

conservar

proteger

reciclar

recoger

reducir

separar

usar

el aluminio

la botella

el cartón

la energía

la guía telefónica

la lata

la madera

el periódico

el plástico

la revista

el vidrio

los animales

el animal About this animal

la ballena

el caballo

el elefante

el gorila

el jaguar

el lobo

el oso

el pájaro

la serpiente

el tigre

la vaca

la piel Fur, Skin, Hide

el aire

el árbol

la flor

el medio ambiente

el océano

la planta About About this plant!

la Tierra

la amenaza

contaminado, -a

la fábrica

el mayor peligro

en peligro de extinción

puro,-a

la bicicleta

montar en bicicleta

el transporte público

el coche el taxi el metro el tren a pie

decir

hacer

(Ud, él, ella) hizo He, She, You Did He, She, You Made

saber TO KNOW (INFORMATION/FACTS)

(yo) sé I KNOW

(tú) sabes YOU KNOW

(No) hay que…. ONE MUST (NOT)

(No) vale la pena. ITS (NOT) WORTH IT.

(No) pienso que… (No) creo que THINK/BELIEVE

a la vez ALL AT ONCE

formar parte de TO BE A PART OF

la gente PEOPLE

por supuesto OF COURSE