The Choking Game El Juego del Ahorcado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
My Life Outside of School leccion -5
Las Palabras Interrogativas
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
¡Al combate corred Bayameses, que la patria os contempla orgullosa; no temáis una muerte gloriosa, que morir por.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
MORE CONVERSATION TOOLS
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
(A mí) me gusta ___. I like ____. (A mí) me gusta mas ___. I like ___ more.
bailar to dance ver la tele to watch television.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
bailar to dance ver la tele to watch television.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Question words WH - words.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
ODDS AND ENDS Hoy es el catorce de diciembre.. TRANSPORTE Montar en bicicleta=Ride a bicycle Pasear en carro= Ride in a car.
Thank you for taking my classes
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
Do Now.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
bailar to dance cantar to sing correr to run.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
A hacer preguntas en español
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Families and Video Games
Transcripción de la presentación:

The Choking Game El Juego del Ahorcado Guidance and Counseling Brownsville Independent School District

What Is The Choking Game? ¿Què es el “Juego” del Ahorcado? The Choking Game is a life threatening activity that is circulating through teen and pre-teen culture. El Juego del Ahorcado es una actividad que está circulando entre los adolescentes y pre-adolescentes que amenaza sus vidas. They use their hands, arms, ropes, leashes, chains, ties or belts to cut off their oxygen. Ellos usan sus manos, cuerdas, correas, cadenas, corbatas o cintos para sofocarse y cortar la circulación de la sangre y oxígeno. Kids get a “high” when the pressure is released and blood rushes back to the brain. The sensations received can become very addictive! Los niños obtienen una sensación de “high” cuando se quita la presión y regresa la circulación de la sangre al cerebro.

How Do Children Play This Game? ¿Cómo Juegan los niños este “Juego”? By compressing the chest or squeezing the neck with hands or ligature devices such as ropes, cords or belts, children playing this “game” temporarily starve the brain of oxygen so as to induce a short lived artificial “high”. Al comprimir el pecho o ligar el cuello con las manos o con algún objeto, los niños jugando este “juego”, cortan la circulación y temporalmente restringen el oxígeno irrigado al cerebro, recibiendo una sensación de “high”.

What Other Names Does It Have? ¿Cuáles otros nombres tiene este “Juego”? Airplaning American dream game Blackout game Choking game Dream game or dreaming game Fainting game Flatline game or flatliner game Funky chicken Hyperventilation game Knockout game Pass-out game Rising sun game

Other Names of the game…. Otros nombres del “Juego” Space cowboy or space monkey Suffocation game or suffocation Roulette, teen choking game tingling game

Who Plays the “Game”? ¿Quièn juega este “Juego”? Primarily kids in age range 9-15 Principalmente niños entre los 9 a 15 años High achievers not using drugs or alcohol Estudiantes sobresalientes que no usan ni drogas ni alcohol Middle School – although not exclusively Escuela secundaria (grados 6-8) - aunque no exclusivamente Kids looking for a thrill seeking or secret activity Estudiantes buscando una sensación de peligro o una actividad secreta Kids as young as 6 or 7 especially if they have older sibling playing this “game” Niños hasta de 6 o 7 años de edad especialmente los que tienen hermanos que juegan este “juego”

Why do Children Participate Why do Children Participate? ¿Por què participan los niños en este “juego”? To achieve “high” without drugs or alcohol Para obtener una sensación de “high” sin tener que usar alcohol o drogas No intent to harm self or others No intentan dañarse ellos mismos ni a otros Considered “cool” and “risky” Es considerado “buena onda” y arriesgado Unaware of dangerous consequences Falta de información sobre las consecuencias Experimenting with bodies and feelings Experimentando con su cuerpo y sensaciones

What are the warning signs What are the warning signs? ¿Cuáles son las señales que me indican que mis hijos están jugando este “juego”? Unexplained marks, bruises on neck Marcas inexplicables, contusiones o moretones en el cuello Short ropes, cords, belts, leashes, or neck ties in odd knots or found in unusual locations Mecates cortos, cuerdas, cintos, corbatas hechos nudos en lugares inusuales Blood shot eyes, frequent headaches, tiny red dots on face/cheeks Ojos rojos, frecuentes dolores de cabeza, puntitos rojos en la cara y las mejillas Disoriented after spending time alone Desorientados despuès de pasar un tiempo a solas Wearing unusual clothing covering the neck such as turtlenecks/scarfs Usan ropa inapropriada para cubrir su cuello como blusas de cuello de tortuga y pañoletas

What are the consequences? ¿Cuàles son las consecuencias? Addiction Adicción Bruises, concussions Contusiones, conmoción cerebral Stroke Embolia Brain damage Distrofia cerebral Death Muerte

What can You as a Parent do? ¿Què pueden hacer ustedes como padres? Increase supervision: television, internet (chat rooms, web sites visited) magazine, phone Aumentar la supervisión: televisión, internet (chatear en sitios web), revistas, telèfono Talk to your child about “Peer Pressure” and dangers of this “game” Hablen con sus hijos sobre la presión de sus compañeros por pertenecer a grupos de amigos” y de los peligros de este juego Listen to your child without interferences from television, newspaper, phone, etc. Escuchen a su hijo(a) sin interrupciones del telèfono, televisión, periódico, etc.

What can You as a Parent do? ¿Què pueden hacer ustedes como padres? Encourage your child to become involved in school activities (sports, clubs, etc.) Motive a su hijo(a) a involucrarse en actividades de la escuela como deportes, clubs, etc. Know your child’s friends Conozca a los amigos de su hijo(a) Become involved in your child’s school Involucrarse en la escuela de su hijo(a) Spend quality time with your child Dedicar tiempo de calidad a su hijo(a)

Where can I get additional information Where can I get additional information? ¿Dónde puedo obtener mas información? www.stop-the-choking-game.com www.deadlygameschildrenplay.com www.ChokingGameInformation.com www.guidancechannel.com www.connectwithkids.com www.teenchokinggame.com www.bisd.us/guidance Your child’s school counselor BISD Guidance and Counseling Office - 548-8251