ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 261 Turno Vespertino INGLES --- tercer AÑO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2/7 A- Answer these questions using the given person.
Advertisements

El Verbo GUSTAR En español _________significa ___________ In English, the equivalent is to like.
This is an interactive presentation
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
El presente perfecto Español.
-ER & -IR verbos regulares
Meta: say what you are missing Pruebita: el dia de los muertos (sopa de letras) Venir/Faltar/pedir TRES VERBOS – Practicar Tarea: WKST Para salir: ¿Qué
Hoy vamos a…….. aprender cómo mandar en un restaurante y decir… ‘I want’ ‘I would like’ ‘What are you going to have?’ ‘For a starter…’ ‘For the main course…’
Los pronombres del complemento directo. Los complementos directos Direct object NOUNS can be replaced by Direct object PRONOUNS To find the DO Noun in.
Unidad 4 Etapa 3.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (have or has) with the past participle.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Esp 222/8/12 Hoy es el veintidós de agosto. Objective: –Students will be able to present basic greetings in Spanish & use me gusta properly. Saquen la.
Ingles 2 5 Encuentro. Contenidos Parrafo(Ejercicio) Parrafo(Ejercicio) II Unidad Descipcion Fisica II Unidad Descipcion Fisica Modal Auxiliares Modal.
Español III Unidad 1, Etapa 1 Presente Perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (have or has)
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
Libro de Realidades 1 – p ME GUSTA – I like to… Libro de Realidades 1 – p
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Vocab 1 ExpresateStem changers Ser/estar Mexico Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Tomando tapas En el restaurante La comida LA CARNE.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
The Present Tense of ir (to go)
La Comida Hoy es el diecinueve de septiembre. La Comida La Pizza El Sándwich.
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
ESCUELA SECUNDARIA 230 JESÚS MASTACHE ROMAN TURNO VESPERTINO UNIDAD 2 PEDIR Y OFRECER COMIDA EN UN RESTAURANTE GRADE 3° D CICLE
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
La comida.
Indirect Object Pronouns What is it??????????????? Not like direct object pronouns, Indirect Object Pronouns tell to whom or for whom an action is performed.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
How to order at a restaurant
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Unit 5, Lesson 2 Vocab. Restaurant dishes Food preparation Setting the table Dessert places Phrases used in restaurants.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Script.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
El restaurante el/la cocinero/a chef la tarjeta de crédito credit card
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Discussion Voice Activity 1.03
Calentamiento: Write the whole sentence
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
En el Restaurante Role Play
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Kindergarten Spanish High Frequency Words
¿Me trae un plato limpio, por favor?
How do I ask a question in Spanish???
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
TOUCHSTONE UNIT 12 LEVEL 1 By Teacher Jimena Rosero February 5 th 2014 COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS.
Capitulo 3.
Transcripción de la presentación:

ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 261 Turno Vespertino INGLES --- tercer AÑO RED ESCOLAR ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 261 Turno Vespertino INGLES --- tercer AÑO PROFRA. MARIA TERESA LUNA BARRERA

Actividad 1. Completar la tabla como en el ejemplo. Busca 8 verbos y haz 8 enunciados como en el ejemplo. 1 Nombre ó pronombre has ó have Pasado participio en lista de verbos Tradución del enunciado he has begun El ha empezado

BOUGHT HAS SHE JEANS NEW 2 Actividad 2. Ordenar los enunciados y escribir la traducción o ilustrarlo con dibujos. 2 Ordena el siguiente enunciado y escribe la traducción en español. Identifica el verbo participio y buscalo en tus copias. BOUGHT HAS SHE JEANS NEW

CLASSROOM FOUGHT HAVE they THE IN Ordena el siguiente enunciado y escribe la traducción en español. CLASSROOM FOUGHT HAVE they THE IN

STUDENT FORGOTTEN HAS THE HOMEWORK HIS Ordena el siguiente enunciado y escribe la traducción en español. STUDENT FORGOTTEN HAS THE HOMEWORK HIS

FLOWN PLANE THE HAS AT TIME Ordena el siguiente enunciado y escribe la traducción en español. FLOWN PLANE THE HAS AT TIME

HAVE TO GONE MY SIX FLAGS FRIENDS Ordena el siguiente enunciado y escribe la traducción en español. HAVE TO GONE MY SIX FLAGS FRIENDS

3 Found Built Drunk Been Had driven Actividad 3. Elegir el verbo participio correcto de acuerdo a cada dibujo y elabora el enunciado. 3 Elige el verbo participio correcto de acuerdo al dibujo y elabora un enunciado. Ejemplo: he has built a house. Found Built Drunk Been Had driven

Fallen kept heard Burnt Hit Held Elige el verbo participio correcto de acuerdo al dibujo En la primera hoja de verbos. Fallen kept heard Burnt Hit Held

dreamt given done Broken drawn grown Elige el verbo participio correcto de acuerdo al dibujo En la primera hoja de verbos. dreamt given done Broken drawn grown

OFFER AND ASK FOR FOOD IN A RESTAURANT

STARTERS MAIN COURSE DRINKS DESSERT Water – chocolate cake – onion soup – steak – spaguetty – ice cream chicken roast – soda – meat pork – rice beer – strawberry with cream 4 STARTERS MAIN COURSE DRINKS DESSERT

WAITER CUSTOMER 5 I´ll have a vegetable soup Bring me the bill Are you ready to order? I want a soda Anything else? Waht would you like for dessert? Can I have a beer without ice

Order the dialogue 6 ___What would you like for dessert? ___yes, I´ll have a fish soup and and chicken breast. ___Waiter! Bring me the bill please. ___I´ll have a strawberry with cream. ___Can I take your order please? ___Bring me a soda please. ___What would you like to drink? ___Here you are.It´s $500. ___Hmm! It looks delicious. ___Here is your order.

ORDER THE PICTURES 7 Are you ready to order? I´ll have a spaguetti bolognese Could you bring me yogurt? Here you are. Mmm! It looks delicious. ORDER THE PICTURES

The girls ____going to dance on May10th 8 Choose the correct answer. The girls ____going to dance on May10th Am Is are

You_____going to have a break at 5:20 Am Is are

I ____going to take pictures to the students Am Is are

He ____ going to have class at Red Escolar on Friday Am Is are

The students _____ going to danced on the student´s day. Am Is are

She ____ going to visit art exposition Am Is are