Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Advertisements

Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Accents and Punctuation
In English, the equivalent is “to like”
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
Los Saludos y Las Despedidas
Saber vs. Conocer To Know.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
SABER VS. CONOCER © Rino Avellaneda, 2008 Edited, Havala Gilane, 2009.
El Calendario Español.
Esp 222/8/12 Hoy es el veintidós de agosto. Objective: –Students will be able to present basic greetings in Spanish & use me gusta properly. Saquen la.
Los Adjetivos Posesivos
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Saber o Conocer Its not what you know, its who you know? Or is it the other way around?
Days, months, seasons, and more!. Notice that the days of the week are not capitalized. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles … Wednesday jueves.
Days, months, seasons, and more!. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles...Wednesday jueves … Thursday viernes … Friday sábado … Saturday domingo.
Como se dice en espanol –
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Theme: Expressions using "tener"
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Time Expression with Hacer
Los dias de la semana.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Saying What Someone Likes to Do Using gustar + infinitive p. 209 U3E1 You have already learned to use me gusta, te gusta and le gusta. Other helpful phrases.
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Los interrogativos.
¡Spanish –er and –ir verbs!. Verbs de er y ir (Infinitivos) ERIR Comer = to eatVivir = to live Beber = to drinkRecibir = to receive Leer = to readEscribir.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Tu sala de clases Part II.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Saber v. Conocer Español 2. Conjugating the verbs Both conocer and saber are conjugated like regular –er verbs. Both conocer and saber are conjugated.
Nouns All nouns in Spanish have a gender: femenine or masculine. Masculine nouns generally finish in -o. Femenine nouns generally finish in -a.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Pronouns of Emphasis And the verb gustar #9. Notes #8 Standard 1 on Structures : Students will use linguistically and grammatically appropriate structures.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Saber y conocer. The verbs saber and conocer both mean…
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Yo tú usted él ella nosotros nosotras ustedes ellos ellas GC 1: Los pronombres.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Saying the date Formula = Es el (number) de (month) Exception = The first of the month is “Es el primero de (month)” Example = May 5 th Es el cinco de.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los Artículos.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Definite Articles and Indefinite Articles.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos

MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and differences in sound systems, writing systems, cognates, gender, and level appropriate idioms. B. Recognize basic sound distinctions and intonation patterns and their effect on communicating meaning MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. The students: A. Use basic greetings, farewells, and expressions of courtesy, in both oral and written forms BienvenidosOverview Lessons GPS Standards:

MLI.CCC1 The students use information acquired in the study of the target language and information acquired in other subject areas to reinforce one another. The students: A. Demonstrate knowledge of geographical locations and identify major countries, cities, and geographical features of the places where the target language is spoken. BienvenidosOverview Lessons GPS Standards:

Objectives Students memorize the pronunciation of the Spanish alphabet and Vowels. Greet and say good bye to one and another. Identify the days of the week Know the Spanish months and seasons. Identify the days of the week Ask how things are going Use some expression of politeness Name some common classroom object.

Objectives To say when they like or dislike something. To use the indefinite and definite articles. Difference between the verbs SER and ESTAR. To use the indefinite and definite articles. Pattern to conjugate the verbs VIVIR, PODER and IR.

EQ-Preguntas escenciales de Agosto del 2012 What is the difference in pronunciation between the vowels and alphabet in Spanish? How do you say the class periods in Spanish? How do we say the days of the week in Spanish? How do we say the month and the season in Spanish? ¿Quién eres? ¿Quién es? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? ¿Cuál es tu nombre?/¿Cuál es su nombre?

EQ-Preguntas escenciales de Agosto del 2012 ¿De dónde eres? ¿De dónde es? ¿Cuál es tu dirección? ¿En qué pueblo vives? Vive ¿Cuántos años tienes? ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Quién es tu maestra de español? Introduce the difference in tú and tu. ¿Qué día es hoy? ¿Qué día fue ayer? ¿Qué día será mañana? ¿Qué día fue antes de ayer? ¿Qué día será pasado mañana? What are the Spanish Speaking countries?

EQ-Preguntas escenciales de Agosto del 2012 What is the difference in the articles in English and Spanish? Definite and indefinite articles. What are the possessives adjective in Spanish? How do we change a singular noun, article and possessive adjective to plural in Spanish? What are the names of the classroom objects in Spanish?

EQ-Preguntas escenciales 4-7 de septiembre del 2012 What is the difference in the verbs SER and ESTAR? How do we conjugate the verbs SER and ESTAR How do we conjugate the verbs: Llamar, Vivir and Tener. How do we conjugate the verbs: Querer, gustar and enseñar de septiembre del 2012 How do we say in Spanish, I like, I dont like, me too and me either? Examen de la Unidad 1 (Unit 1 test)= Jueves 13 de Septiembre del 2012