Safety Program Management Safety and Health Management This material was produced under grant number 46D6-HT23 from the Occupational Safety and Health.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Capacitación de protección de caída evaluación de la capacitación 1.
El Uso de Químicos en el Lugar de Trabajo
Preguntas de conversación
Unidad 5: Posibles efectos de la exposición al lado-A (Iso) Espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
Unidad 13: Manipulación, almacenamiento y eliminación de productos SPF de baja presión.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Unidad 2: Comunicación de riesgos
Unidad 10: Primeros auxilios generales. Disclaimer This material was produced under grant number SH from the Occupational Safety and Health Administration,
Unidad 3: Posible exposición química
English Lesson 5.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Descomposición térmica
Tarjetas postales 4a projecto.
PPE – Personal Protective Equipment
Insolación 11/ /2013.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Unidad 7: Controles de ingeniería a considerar Cuando se usa un equipo rociador de espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
Unidad 12: Respuesta a emergencias Cuando se usa un equipo rociador de espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Destrezas Empleo NCCER This product was funded by a grant awarded under the President's Community-Based Job Training Grants as implemented by the U.S.
Orientaci ó n de OSHA “This material was produced under grant number SH F-17 from the Occupational Safety and Health Administration, U.S. Department.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los cuatro riesgos mas grandes de construcción: Peligro de Caída
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
El juego injusto: Oraciones Lección 7. El gerente habla con los empleados durante la conferencia. The manager talks (is talking) with the employees during.
English Lesson 3.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
Unidad 4: Ingredientes del espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Discussion Voice Activity 1.05
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Review. REVIEW from ALL classes! Greet us! Your name Your age Your birthday Your telephone number Where you are from How many brothers you have –Tengo.
English Lesson 4.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 2 – 8/18 – 8/22.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
COMPROMISO CON LA SEGURIDAD
Hand Protection Safety Moment. © 2015 HALLIBURTON. ALL RIGHTS RESERVED. 2 Hand Protection Hands are your most important tool!
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Work safely for the most important people in you life, you family Work related injures cause not only time away form production activities at work but.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Safety Program Management Safety and Health Management This material was produced under grant number 46D6-HT23 from the Occupational Safety and Health Administration (OSHA), U.S. Department of Labor. It does not necessarily reflect the views or policies of the U.S. Department of Labor, nor does mention of trade names, commercial products, or organizations imply endorsement by the U.S. Government. Manejo de Seguridad y Salud

Safety Program Management Management Commitment to Safety Survey of Existing Hazards Develop / Enhance Written Company Safety Program Safe Work Practices Training Competent Person Training Pre-Task Planning Enforce Safe Working Conditions The Big Pieces of a Successful Safety Program Basic Hazard Awareness Training Particularly important for Supervisory employees Particularly important for NEW employees

Safety Program Management Compromiso de la Gerencia a la Seguridad Sondeo de Peligros Vigentes Desarrollar / Mejorar el Programa Escrito de Seguridad de la Compañia Capacitación Sobre Prácticas de Trabajo Seguras Capacitación de Personas Competentes Planeamiento Previo a la Tarea Imponer Condiciones de Trabajo Seguras Las Piezas Grandes de un Programa de Seguridad Exitoso Capacitación para Conciencia Básica del Peligro Particularmente importante para Supervisores Particularmente importante para empleados NUEVOS

Safety Program Management Management Commitment to Safety The Big Pieces of a Successful Safety Program Compromiso de la Gerencia a la Seguridad

Safety Program Management Survey of Existing Hazards The Big Pieces of a Successful Safety Program WHAT POTENTIAL HAZARDS DO YOU SEE? Sondeo de Peligros Vigentes ¿QUÉ PELIGROS EN POTENCIA SE OBSERVAN?

Safety Program Management Develop / Enhance Written Company Safety Program The Big Pieces of a Successful Safety Program Company Safety Program Safety Program Desarrollar / Mejorar el Programa Escrito de Seguridad de la Compañía

Safety Program Management NC State University – Landscaping Safety Program 7 Company Safety Program Safety Program OSHA required written programs Hazard Communication Respiratory Protection Personal Protective Equipment

Safety Program Management The Big Pieces of a Successful Safety Program Basic Hazard Awareness Training Capacitación para Conciencia Básica del Peligro

Safety Program Management Safe Work Practices Training The Big Pieces of a Successful Safety Program WHAT IS WRONG WITH THIS PICTURE? Capacitación Sobre Prácticas de Trabajo Seguras ¿QUÉ ESTÁ MAL EN ESTA FIGURA?

Safety Program Management Competent Person Training The Big Pieces of a Successful Safety Program WHAT HAZARDS DO YOU SEE IN THIS PICTURE? Capacitación de Personas Competentes ¿QUÉ PELIGROS SE OBSERVAN EN ESTA FIGURA?

Safety Program Management Pre-Task Planning The Big Pieces of a Successful Safety Program Planeamiento Previo a la Tarea

Safety Program Management Enforce Safe Working Conditions The Big Pieces of a Successful Safety Program Imponer Condiciones de Trabajo Seguras

Safety Program Management Enforce Safe Working Conditions The Big Pieces of a Successful Safety Program WHY IS IT SO IMPORTANT TO ENFORCE SAFETY? Imponer Condiciones de Trabajo Seguras ¿PORQUÉ ES TAN IMPORTANTE IMPONER SEGURIDAD?

Safety Program Management New Employee Training Safe Work Practices Basic Hazard Awareness Supervisory Training Pre-Task Planning Competent Person Survey of Safety Hazards Enhance Written Program M anagement Commitment to Safety Enforce Safe Work Practices Productive + Safety = Profit + Employee Work Retention

Safety Program Management Capacitación de Nuevos Empleados Prácticas de Trabajo Seguras Conciencia Básica del Peligro Capacitación de Supervisores Planeamiento Previo Persona Competente Sondeo de Peligros Mejorar Programa Escrito C ompromiso Gerencial a Seguridad Imponer Prácticas de Trabajo Seguras + Seguridad = Profit Trabajo Productivo + Retención de Empleados

Safety Program Management $afety Pay$$$$ You cannot afford to continue wasting your hard- earned money on accidents, injuries and higher insurance premiums!! Start working on / improving YOUR Company’s Safety Program today! Ask us how to get better!

Safety Program Management La $eguridad Paga No pueden darse el lujo de continuar malgastando su dinero arduamente ganado en accidentes, lesiones, y altas primas de seguro !! Inicie el desarrollo / las mejorías de SU Programa de Seguridad hoy! Pregúntenos cómo mejorar!

Safety Program Management NC State University – Landscaping Safety Program 18 1.I am responsible for my safety, at work and at home. a.True b.False 1. Soy el responsable por mi seguridad en el trabajo y en mi casa. a. Verdadero b. Falso To Review / Examinar

Safety Program Management NC State University – Landscaping Safety Program 19 To Review / Examinar 2. Report accidents immediately to a.Seek proper medical treatment, if needed b. Identify the cause of the accident c. Prevent another accident d. All of the above 2. Informe los accidentes inmediatamente para a. Buscar la causa del accidente b. Lo qué causó el accidente c. Prevenir otro accidente d. Todos los anteriores

Safety Program Management NC State University – Landscaping Safety Program 20 To Review / Examinar 3. Learn the safe operation of equipment, identify hazards a.Before you start a task or activity b. After you complete a task or activity c. Only when it is convenient 3. Aprenda la Operación Segura del Equipo a. Antes de comenzar un tarea/actividad b. Después de completar una actividad o trabajo c. Sólo cuando sea conveniente

Safety Program Management NC State University – Landscaping Safety Program 21 The SAFE way is the better way! El camino SEGURIDAD es el camino mejor!