¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp 1 31/8/12 Hoy es el treinta y uno de agosto.
Advertisements

Las estaciones y el tiempo (Seasons and Weather)
El tiempo y las estaciones: Weather and the Seasons
¿Qué tiempo hace? (Whats the weather like?) hoy… today mañana…tomorrow
Para Empezar p. 18 las estaciones seasons el invierno winter.
Seasons ,Months , Dates and the weather
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo days of the week are not.
Repaso de español 1 Los días de la semana Los meses del año La fecha
El tiempo Hace frio - Its cold Hace calor- It is hot
_______________________
El tiempo.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
El TIEMPO / EL CLIMA study notes
Capítulo Preliminar El tiempo. 1)¿Qué tiempo hace? What is the weather like? 2)Hace (Hay) sol. It’s sunny. 3)Hace (mucho) calor. It’s (very) hot. 4)Hace.
¿Qué tiempo hace? ¿Cómo está el tiempo? (ahora)
Hoy es Lunes 15 de Septiembre
The weather El tiempo. It’s nice weather Hace buen tiempo.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
By: Grant Rubin Steven Casso Period 9. Hoy es First you have to say ‘hoy es’, which means today is.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¿Qué tiempo hace? Hace sol. It is sunny. Hace frío. It is cold.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
World Language Survey 28 de abril de
Preparacion : Hoy es lunes 13 de Octubre.
El tiempo.
El tiempo ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like?
¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace viento. Hace sol. Nieva. Hace frío.
¿Que tiempo hace? What’s the weather like?. Hace sol. It’s sunny. Hace mucho sol. It’s really sunny.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo  days of the week are.
¿Qué Tiempo Hace?.
Hola Toma uno. (Take one.) El Tiempo y Las Estaciones Weather & Seasons.
Martes, el 21 de octubre.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
El Tiempo (The Weather)
Calentamiento 1. How are you (formal)? 2. What’s your name (informal)?? 3. Today is Tuesday, September 12 th. 4. Cuatro, cinco, ____, siete 5. Good night!
El clima/El tiempo y las estaciones Sra. Cimaglia.
El tiempo The weather.
Las estaciones en español…
¿Qué tiempo hace? La primavera El verano El otoño El invierno.
La primavera: the spring El verano: the summer El otoño: the fall El invierno: the winter THE SEASONS: LAS ESTACIONES.
El Calendario. el día / los días the day / the days.
Ejercicio # 17 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.¿Cuál es la fecha de hoy? 3.¿Qué día es hoy? 4.El fin de semana es ______________ y ____________________.
¿Qué tiempo hace?. ¿Qué tiempo hace? = How is the weather? Hace sol. = It’s sunny. Hace buen tiempo. = The weather is nice. Hace mal tiempo. = The weather.
¿Qué tiempo hace?. To ask about the weather we can use the phrase ¿Qué tiempo hace? To answer we can use several phrases that begin with the word Hace.
Para 6 to grado – PE Calendar, Questions, and Greetings por Señora Portabella Blanton.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Estacione s Los meses del año Los días de la semana El tiempo Todo $10 $20 $30 $40 $50.
Copy and Translate the following (SR24) El tiempo 1)¿Qué tiempo hace? 2)Hace (Hay) sol. 3)Hace (mucho) calor. 4)Hace frío. 5)Hace viento. 6)Llueve. 7)Nieva.
Los Estaciones Y EL TIEMPO. En El invierno hace…  Los meses del invierno son,  diciembre, enero, febrero.
Weather (el tiempo) ¿Qué tiempo hace? What’s the weather? Hace buen tiempo= It’s nice weather out. Hace mal tiempo= It’s not nice out. Hace calor = It’s.
Preparacion : Hoy es Jueves 9 de Octubre.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Days, Months, Seasons, and Weather 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language on a variety of topics.
¿Cuál es tu/su estación favorita? > What is your favorite season? ¿ Por qué? What is _______'s favorite.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
NOTES Leccion Preliminar. Los numeros *HINTS* Los numeros terminan en “ce” 20: veinte veinti____ 20 & # Ejemplo: 23 veintitres 20&3 30: treinta.
¿Cuál es tu estación favorita? Mi estación favorita es…
Hoy es viernes el 10 de enero. La Meta:¿Qué son las estaciones, los meses, y los días? Hagan Ahora: ¿En qué estación nació María? (A)En primavera (B)En.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
Más práctica 1) lunes _______________ miércoles jueves _________________ sábado ______________ 2) _______________ ______________ miércoles jueves viernes.
¿Qué tiempo hace? La primavera El verano El otoño El invierno.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
EL TIEMPO.
El tiempo Weather.
Transcripción de la presentación:

¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana, Cuba? 3)¿Hace frío, fresco, o calor en París? ¿Por qué? Target: Talk about the weather

Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana, Cuba? 3) ¿Hace frío, fresco, o calor en París? ¿Por qué? Hace mucho frío en Praga. Es de 88 grados Fahrenheit en La Habana, Cuba. Hace fresco en París porque la temperatura máxima es de 62 grados Fahrenheit. el 18 de septiembre Target: Talk about the weather

el 17 de septiembre Talk about the seasons of the calendar year: Talk about the seasons of the calendar year: – How do you ask What season is it? – How do you say It’s the spring, it’s the summer, it’s the fall, and it’s the winter ? Say, listen and respond to the temperature: Say, listen and respond to the temperature: – How do you say What’s the temperature ? – How do you say It’s 20 degrees Celsius ? – How do you say degrees, high temp, and low temp? – How do you say it’s cold, it’s hot, it’s chilly, it’s very cold, it’s very hot it’s cold, it’s hot, it’s chilly, it’s very cold, it’s very hot What do they really mean? What do they really mean? Target: Talk about the weather

Describe the weather: Describe the weather: – How do you say What’s the weather ? – How do you say It’s good weather? It’s bad weather? – How do you say it’s raining, it’s snowing, it’s sunny, it’s windy, and it’s cloudy? el 18 de septiembre Target: Talk about the weather

¡Levántense! Muévanse todos… al bailar, Ahora muévanse todos… que pronto habrán de gozar al ritmo de este compás acaban de cantar Ya know bailando aprenderán esto ya va a empezar Target: Talk about the weather

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Llueve. Llueve. Nieva. Nieva. Hace viento. Hace viento. ¡Represéntenlos! Target: Talk about the weather

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Llueve. Llueve. Nieva. Nieva. Hace viento. Hace viento. Target: Talk about the weather

Hay cosas que salen del corazón Hay cosas que se sienten con tan solo inspiración Vamos a escribirlas… 1) 1) 2) 2) 3) 3) 4) 4) 5) 5) 6) 6) Number 1-6.

Can you understand the native speaker tell you the weather? Listen to the native speaker give different weather expressions. For each, write the letter of the picture that shows that weather. Target: Talk about the weather

a. b. c.d.

a. b. c.d ) Hace calor. DBCCAD 2) Llueve. 3) Nieva. 4) Hace frío. 5) Hace viento. 6) Hace sol. Target: Talk about the weather

Interpret a weather report from a Spanish website 1)¿Qué tiempo hace en Madrid, España? 2)¿Qué tiempo hace en Ibiza? Llueve y hace fresco. Hace (poco) sol y hace calor. Target: Talk about the weather

¿Qué tiempo hce? Hace buen tiempo. Hace mal tiempo. Please make your whiteboards look like this. Target: Understand and give weather descriptions.

¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo. Hace mal tiempo. Listen as the weather is described. Move your white board to indicate if it’s good weather or bad weather. Target: Talk about the weather

Hay cosas que salen del corazón Hay cosas que se sienten con tan solo inspiración Vamos a escribirlas… 1) 1) 2) 2) 3a)3b)4) Number.

1)Number your whiteboard 1-4. On number 3, leave space for ‘3a’ and ‘3b’. 2)Listen to questions about the weather for each season. for each season. 3) Write the letter of the picture that shows that season. shows that season. Target: Talk about the weather Modelo: ¿En qué estación hace mucho frío? D ¿En qué mes? ¿En qué mes? febrero febrero

¿En qué estación… ? en la primavera a. en el verano b. en el otoño c. en el invierno d. Target: Talk about the weather

Hay cosas que salen del corazón Hay cosas que se sienten con tan solo inspiración Vamos a escribirlas… 1) 1) 2) 2) 3)4)5)6) Number 1-6.

Target: Talk about the weather d b e c a

Hay cosas que salen del corazón Hay cosas que se sienten con tan solo inspiración Vamos a escribirlas… 1) 1) 2) 2) 3)4)5)6) #1-6 with sí/no columns. sí no

Listen to the native speaker describe the weather. If the statement makes sense, check sí. If not, check no: sí no Target: Talk about the weather 1) Hace mucho frío en el verano. 2) Hace frío en el invierno. 3) Nieva mucho en el verano. 4) Llueve en la primavera. 5) Hace calor en el verano. 6) Hace viento en marzo.

Steps to good reading: Note the following before you read! 1) Titles and Subtitles 1) Titles and Subtitles 2) Pictures 2) Pictures 3) Words that look like English words (cognates) 3) Words that look like English words (cognates) 4) Unknown words: 4) Unknown words: Legend code? Legend code? Paraphrased? Paraphrased? Context? Context? Target: Talk about the weather none none hemisferionorte contrarias sur “… it’s summer -June, July and Aug - in the hemisphere north, it’s winter in the hemisphere ____” GUESS !

Answer the questions about the reading. 1.¿Qué mes es en Argentina? 2.¿Qué tiempo hace? 3.¿Qué estación es en Argentina? 4. ¿Cuáles son los meses de invierno en Estados Unidos? 5.¿Cuáles son los meses de invierno en Argentina? Es el mes de julio. Hace frío. Es el invierno. En Estados Unidos son diciembre, enero y febrero. En Argentina, son junio, julio y agosto. Target: Talk about the weather

You and your partner have different information on your cards. Ask the questions on your card and mark your partner’s answers. Then answer your partner’s questions.

Describe the weather: Describe the weather: – How do you say What’s the weather ? – How do you say It’s good weather? It’s bad weather? – How do you say it’s raining, it’s snowing, it’s sunny, it’s windy, and it’s cloudy? el 18 de septiembre Target: Understand and give weather descriptions.