OPEN HOUSE Ms. Sotolongo’s Smarties. Classroom Rules 1.Respect every person. 2.Raise your hand to speak 3.Be kind with your words and actions 4.Keep your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
How to tell time in Spanish
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
Telling Time Grammar Essential #8.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Direct and Indirect Object Pronouns
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
Welcome to Back-To-School Night Bienvenidos a la Noche de Regreso a la Escuela 4 th Grade Room 9 Ms. Grijalva.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Take notes! Tomen apuntes Remember… tú commands are used to tell someone you would address as tú to do something. Affirmative Tú Commands: Take the present.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Señora Campuzano. Complete both blue and white cards Publisher: PRENTICE HALL Dictation teacher: Ms. Campuzano MUST WRITE: 1.A GARDIAN’S NAME 2.ADDRESS.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Reglas de la Clase Basadas en el Respeto Profe Swank.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

OPEN HOUSE Ms. Sotolongo’s Smarties

Classroom Rules 1.Respect every person. 2.Raise your hand to speak 3.Be kind with your words and actions 4.Keep your hands and feet to yourself 5.Complete all your class and home assignments 6.Come to school prepared and on time everyday 7.Ask permission before you stand up 8.When in the halls walk in a quiet and straight line 9.Always try your best.

Reglas de la Clase 1. Sigue las instrucciones la PRIMERA vez que son explicadas. 2. Levante la mano antes de hablar. 3. Ser bondadoso con sus palabras y acciones. 4. No contacto físico con otros estudiantes. 5. Termina todas las tareas y los trabajos de la clase. 6. Venga a la escuela preparado y puntual todo lo días. 7. Pide permiso antes de levantarse de su silla. 8. Camina el una fila derecha y calladita cuando estamos en los pasillos. 9. Siempre trate lo mejor que pueda en lo que hagas.

STEP# DATE PARENT SIGNATURERESPONSE TO INTERVENTION 1._________________________________________Warning 2._________________________________________Teacher conference with student 3._________________________________________Teacher notifies parent (telephone or note) Log contact in Parent Contact Log 4._________________________________________Student is referred to Student Services (submit Student Services Form to counselor) 5._________________________________________Detention (issue detention form) 6._________________________________________Teacher/Parent/Counselor Conference 7._________________________________________If student continues to misbehave refer to Assistant Principal by submitting a SCM identifying the continued misbehavior 8._________________________________________Asst. Principal/Parent/Teacher Conference 9._________________________________________ Work Detail, Saturday Detention, I Indoor suspension (Alternatives to outdoor suspension) 10._________________________________________Outdoor Suspension 11._________________________________________Child Study Team (CST) Referral Behavior Discipline Plan

Morning Arrival Students should be at school no earlier than 7:30 a.m. Supervision begins at 7:30 a.m. by cafeteria personnel until 8:10 for students who wish to have FREE breakfast at school. Before school care is provided by the YWCA for students dropped off before 7:30 a.m. Students should be lining up by the POD building stairs by 8:05. Teachers will be picking up students at 8:10. Please note that the students must be inside the classroom by 8:20am. They will be marked tardy at 8:21am.

Estudiantes no deben estar en la escuela antes de las 7:30 de la mañana. Supervisión empieza a las 7:30 de la mañana en la cafeteria hasta las 8:10 de la mañana para los estudiantes que desean desayunar GRATIS. Supervisión antes de empezar el dia escolar es ofrecido por el programa de YWCA para los estudiantes que llegan antes de las 7:30. (adicional) Los estudiantes deben ir inmediatamente a desayunar o sentarse en silencio en la area asignada. Las maestras recojerán los niños a las 8:10. Por favor, tenga en cuenta que los estudiantes deben estar en el aula a las 8:20 am. Ellos serán marcados tarde a las 8:21 am. Llegada en la Mañana

Afternoon Dismissal Procedures Students are dismissed at 1:50 p.m. each day. Students will be waiting in the finger wings behind the cone labeled. If it is raining, students will wait at the same location. At 2:10 students will be escorted to the main office to wait for parents who are late. This is not the time for parent conferences. If you wish to have a parent/teacher conference, please let us know by sending a note with your child. We will let you know when is the best possible time for a conference.

Estudiantes salen a las 1:50 de la tarde cada dia. En el caso que esta lloviendo, los estudiantes esperan en el mismo lugar. A las 2:10 las maestras llevan a los estudiantes a la oficina principal para esperar los padres que llegan tarde. La hora de saler no es el momento de hablar con la maestra sobre su hijo/a. Si usted desea obtener una conferencia con la maestra, por favor mande una nota con su hijo/a y te dejamos saber cuando es el tiempo apropiado. Procedimiento de Salida

Attendance Policy Attendance is MANDATORY. If your child is absent, a note is required explaining the reason of his/her absence when he/she returns to school Absences are excused when: 1. The student is sick. (5 or more absences requires a doctor’s note. 10 or more absences students will receive an NG in their report card and may be retained due to excessive absences.) 2. A doctor’s appointment that cannot be scheduled before or after school. (A note from the doctor’s office is required) 3. Death in the family 4. Religious holiday 5. School event approved by the administration 6. Outdoor Suspension Students who have 100% attendance are placed in a raffle to win great prizes at the end of each grading period.

Poliza de Aucencias La asistencia es OBLIGATORIA. Si su hijo/a está ausente del colegio es requerido mandar una nota explicando el motivo de la ausencia cuando regrese al colegio. Ausencias son justificadas por los siguientes motivos: 1. Enferemedad del estudiante (5 mas ausencias requiera una nota del médico. Si el estudiante acumula 10 o mas ausencias recibirá en el Reporte de Calificaciones las letras NG o NO GRADO y es posible que repetirá el curso. 2. Cita con el médico ( una nota de médico es requerido) 3. Muerte de un familiar 4. Dia religioso 5. Actividad aproprada por la administración 6. Suspención de la escuela Estudiantes con 100% asistencia será entrado en un rifa en donde pueden ganar premios cada período de calificaciones

Poliza de Llegadas Tardes El dia escolar empieza puntualmente a las 8:10. Algun estudiante que llega después de las 8:20 es considerado tarde. Algun estudiante que llega después de las 8:45 necesita una nota de la oficina principal. Después de tres llegadas tardes el nombre del estudiante no sera entrado en la rifa para ganar los premios cada período de calificaciones y será reportado a la administración. Tardy Policy The school day begins promptly at 8:10 a.m. Any student arriving after 8:20 is considered late. Any student entering after 8:45 can not enter the classroom without a note from the main office. After 3 tardies, students will not be eligible for the perfect attendance raffle at the end of each grading period. More than five tardies will have to be reported to the administration.

Uniform/Uniformes Uniforms are MANDATORY Boys: Blue Polo Shirt with blue or khaki pants with a belt Girls: Blue Polo Shirt with blue or khaki skirt or pants. Sneakers – NO boots or sandals Uniformes son OBLIGATORIOS Niños: Camisa de Polo azul con pantalones azul o khaki y un cinto Niñas : Camisa de Polo con un falda azul o khaki Zapato de deporte – NO botas o sandalias

Examenes del Estado Todos los estudiantes in kindergarten, primer y segundo grado tomarán el examen SAT en lectura y matemáticas. El examen de Lectura sera administrado en Abril y el examen de Matematicas sera administrado Abril. Un taller para los padres será conducido en Enero para explicar el examen. State Exams All students in Kindergarten, first and second grade will be taking the SAT in reading and in math. The Reading Test will be given on April the Math Test will be given on April. Parent workshops will be given in January to further explain the exam.

1. FAIR Letters and sounds 2. Listening Comprehension 3. FLKRS 4. Phoneme Blending 5. High Frequency Words 6. Writing Stages 7. SAT – need to be reading Exams

Homework Policy Homework is MANDATORY and is given daily. Homework is checked on a daily basis. Students who do not complete their homework assignments will be on yellow in the home learning chart and could be excluded from recess and be excluded from field trips. Poliza de Tareas La tarea es MANDATORIA y sera enviada todos los dias Los estudiantes que no la cumplan estará en amarillo en la tabla de comportamiento en la clase y pueden no participar de Paseos Especiales o recreos.

First Grade Expectations By now your child should know the following: Letter names and sounds Read sight words and simple sentences Beginning Reading Skills Count from Basic Adding and Subtracting to 10

Expectativas del Comienzo de 1er Grado Su niño debe saber lo siguiente: Los nombres de las letras y los sonidos Leer palabras y oraciones básicas Contar del Sumar y Restar hasta 10

What to discuss when reading a book to your child? Author and illustrator of the book Make predictions about the cover of the book What To discuss after reading the book? Favorite part of the story Favorite character from the story What happened in the beginning, middle and end of story What happened in the beginning, middle and end of the story Add a Character to the story. What the character would do? Things to ask your child when reading together

Qué debe discutir antes de leer un libro a su hijo: Autor e ilustrador del libro Hacer predicciones sobre la cubierta del libro Qué debe discutir después de leer el libro a su hijo: Parte favorita de la historia Personaje favorito de la historia Lo que ocurrió en el principio, medio y fin de la historia Que cambie el final de la historia Añadir un personaje a la historia. ¿Cuál sería el personaje? ¿Qué debemos preguntarles a los niños cuando estamos leyendo juntos?

School website Please use the school website to communicate with your child’s teacher. If you need help creating an account, please stop by our Parent Resource Center located in the Media Center for assistance or call the school at Por favor para tener una mejor comunicación con la maestra de su hijo use el website de la escuela. Si necesita ayuda para crear una cuenta, por favor visítenos en el Parent Resource Center (Centro de Padres) ubicado en nuestra biblioteca o llame la escuela al

Contact Information Ms. Sotolongo– Reading and Language Arts (Lectura) School Site