By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Una acción completada Un tiempo específico en el pasado. Todos hicieron la tarea. Ella me llamó anoche.
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
JUEGOS NÚMEROS.
Quijote Expreciones hecho por: Jose Fuentes y Manuel Gomez.
El Imperfecto When referring to the past, there are two verb tenses in Spanish. They are used depending on the type of events and actions being described.
El Pretérito o El Imperfecto. Las Diferencias Both the preterit and the imperfect are used to talk about the past How do we know which one to use? These.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
Stem-changing verbs.
Palabras Sabias de Miguel De Cervantes
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
Uses of the preterite vs. imperfect We use it to talk about an action or series of actions completed in the past. Examples: Llegó a la casa, preparó.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
LA LEYENDA DE mARTISOR “The Legend of Mărţişor”
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
My visit to Honeybee Market Jodi M.. This is a gelatin block of guava with seeds in it. Encontré este interesante porque a veces se ve guayabas reales.
El Avestruz Aphrodite Pola & Christina. Una Mañana, una llama, Juanito, y su amigo, Señor Pedro, un arestruz, estaban hablando con mucha excitación. Señor.
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
POSSESSIVE ADJECTIVES
 I listen to almost every type of music.Ilike singing Beyonce, Shakira, Alicia Keyes and many more.There are songs that excite me a little a song.
Objetivo: How do we conjugate all e>ie stem changing verbs? What are the definitions? Hagan Ahora: Completa actividad 9 en página 200 en el texto. 1)Write.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Palabras Sabias de Miguel De Cervantes Hecho Por Elsie Aguilar Y Susan Sarai.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El 25 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Completa la lista de voc: C25 La Tomatina.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Bolivian Independence Day Por: Selina. Bolivian Independence was celebrated on 6th August in Sucre patriotic parades by smartly dressed children. No horses.
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Capítulo 2 Vocabulario. Chapter 2 Vocabulary Primer Cuento Había una vaca pobre y gorda… El mono era alto y rico que se llamaba… Él le dio mucho dinero.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
+ Do Now Take out your notes and classwork from every day this week and review material Chores, connector and transition words, Tengo que View posted on.
PAST CONTINUOUS STRUCTURE AND USES.
First Grade Spanish High Frequency Words.
El pretérito imperfecto del subjuntivo
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
Había un árbol con 4 hojas, amarillas y rojas. El viento sopló, y una de las hojas se cayó. There was a tree with 4 leaves yellow and red The wind blew.
Preterite vs. Imperfect. El imperfecto  DESCRIBES THE SETTING OF THE STORY  IS AN ANTICIPATED EVENT in a story in the past (incomplete action)  Continuous,
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
ACTION TAKEN AND COMPLETED DESCRIBES WHAT HAPPENED, WHAT OCCURRED DESCRIBES SPECIFIC ACTIONS THAT OCCURRED AT A POINT IN TIME AND WERE COMPLETED.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
Traveling Around Spain. Toledo Toledo is the former capital of Spain. It is about one hour south of Madrid Toledo es la antigua capital de España. Esto.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Pero and Sino p Chapter 7 Realidades 3.
Unidad 4 Lección 1 Preterite vs. Imperfect
Pretérito e imperfecto Día feb 2016 Gramática española SPAN 4351 Harry Howard Tulane University.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

By Jon, Dan, Alex y Ryan

Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa buscando plátanos. Pepíto tenía que obtenar comida para su familía.

Cuando él encontró algunos plátanos, el se dió cuento que él tenía un problema. Los plátanos todos estaban en los árboles en al otro lado del río. Otro problema que Pepíto tenía era que el río estaba repleto de cocodrilos.

Pepíto pensó y sabía que el tenía que tomar un riesgo y tenía que columpiar a través del río con una vid. Pepíto columpió a través del río y alcanzó los árboles. Mientras columpiaba a través del río, los cocodrilos trataban de comerlo.

Esto lo emocionó porque él era un mono valiente y bravo. Pepíto olvidó su tarea y el empezó a jugar con los cocodrilos. Pepíto estaba columpiando a través del río y cada vez que el columpiaba se acercaba más a las bocas de los cocodrilos.

La ultima vez que el estaba columpiando pobresito Pepíto se cayó en la boca de un cocodrilo y pues no pudo traer los plátanos a su familía.

La Moráleja La moráleja de esta fábula es: No juegues con la suerte porque es posíble que cuando juegues pierdas!

One day in a jungle in South America there was a daring little money who needed to feed its family. He went out looking for bananas. Once he spotted a bundle of bananas, he realized he had a problem. The bananas were all in trees on the other side of the river. Another problem was that the river was full of hungry crocodiles. The monkey thought and realized he had to take a chance and swing across the river with a vine. He barely made it the first time across the river, but the excitement of danger made the monkey want to try crossing again. He was so excited that he forgot his task and went back and forth teasing the crocodiles. Every time that he crossed the river he got closer and closer to landing in the mouth of a crocodile. The last time he was going across, he slipped on the vine and fell into the mouth of the crocodile. The moral of this story is to not push your luck!