University of Delaware Problem-Based Learning: Getting Started Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Hal White Aprendizaje basado.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.
Advertisements

Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
A t r e v e t e a s e r D i f e r e n t e
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Objetivos to learn how to describe 11 chores to play brain gym to ask each other what chores you have to do and what you think of them to begin a dramatic.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)
Evaluación de Competencias del siglo XXI Habilidad: Pensamiento crítico.
Formal Commands – Los Mandatos Formales
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Time Expression with Hacer
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Development of the concert programme
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

University of Delaware Problem-Based Learning: Getting Started Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Hal White Aprendizaje basado en problemas: ¿cómo iniciarse?

Ready, Set …Go! En sus marcas, listos … ¡Ya! Getting ready Getting ready: deciding on course goals and learning objectives. En sus marcas En sus marcas: decidir las metas del curso y los objetivos de aprendizaje. Getting set Getting set: documenting goals through the syllabus. Listos Listos: documentar estas metas a lo largo del sílabo. Go! Go!: the first week of class. ¡Ya! ¡Ya!: La primera semana de clase.

Discussion: Describe Your Course Discusión: Describa su Curso What is its purpose? ¿Cuál es su propósito? Hable con su vecino de al lado sobre su curso… Total, 10 minutos. What ideas and concepts does it deal with? ¿Qué ideas y conceptos se tratan en él? What about the course would you like to change? Why? ¿ Qué aspectos del curso le gustaría cambiar? ¿Por qué?

Choosing Course Goals Eligiendo las metas del curso. What do you want your students to –know –be able to do –value as a result of taking this course? Medítelo usted mismo…..5 minutos. ¿Qué es lo que quiere que sus alumnos –sepan –puedan hacer –valoren como resultado de este curso?

Define Learning Objectives Defina los objetivos de aprendizaje. List specific expectations and outcomes. Haga una lista de expectativas y resultados específicos. Consider a range of objectives. –Overall objectives for course –Objectives within specific unit/topic Considere una gama de objetivos. –Objetivos para todo el curso. –Objetivos para cada unidad o tópico.

Keep assessment in mind. –How will you determine if objective has been met? Tenga en cuenta la evaluación. –¿Cómo determinará que el objetivo ha sido logrado? Define Learning Objectives Defina los objetivos de aprendizaje.

Selected Learning Objectives for... Objetivos de aprendizaje elegidos Introduction to Biochemistry (Hal White) 6. Create and understand abstract biochemical models. 6. Crear y comprender modelos bioquímicos abstractos. 13. Learn to organize logical arguments based on evidence 13. Aprender a organizar argumentación lógica basada en evidencia. 4. Apply chemical principles in a biochemical context. 4. Aplicar principios de la química en un contexto bioquímico.

Clothing in Contemporary Society (Jane Lamb) Selected Learning Objectives for... Objetivos de aprendizaje elegidos Explain the role of different businesses in developing, producing, and distributing apparel products. Explicar el rol de los deferentes negocios en el desarrollo producción, y distribución de productos del vestir. Develop skills for professional success (analytical thinking, communication, decision-making, teamwork). Desarrollar habilidades para el éxito profesional (pensamiento analítico, comunicación, toma de decisiones y trabajo en equipo). Examine how psychological, social, economic, and technological forces influence today's fashions. Evaluar cómo las fuerzas psicológicas, sociales, económicas, y tecnológicas influyen en la moda de hoy.

Write Your Learning Objectives Elabore sus objetivos de aprendizaje. Identify learning objectives for your PBL course Identifique los objetivos de aprendizaje para su curso ABP. Include both content and process objectives Incluya ambos: los objetivos de contenido y los de proceso.

Typical Syllabus Contents Típico sílabo por contenidos. Course Information and Policies. Información del curso y políticas. Instructor Information Información sobre el instructor. Text, Readings, Materials. Textos, lecturas, materiales. Course Calendar / Schedule Calendario del curso/ Horario.

Getting Set: The Syllabus Listos: El Sílabo. What aspects of your syllabus might/should change when you incorporate PBL? ¿ Qué aspectos de su silabo deberían/ podrían cambiar al incorporar el ABP?

Changes Commonly Needed... Cambios que usualmente se requieren. Meeting Place for Class Un lugar de reunión para la clase Fixed seating vs. moveable seats; PBL or case study room option Asientos fijos vs asientos movibles; ABP u opción de aula para estudio de casos.

Educational Philosophy Filosofía educacional Changes Commonly Needed... Cambios que usualmente se requieren. Why PBL? ¿Por qué el ABP? How? Idea of class format, “typical day” ¿Cómo? Idea de estructura de la clase, “un dia tipico” Group work, roles, ground rules Trabajo grupal, roles, reglas de base. Changing roles: student and faculty responsibilities. Cambio de roles: responsabilidades de los alumnos y de los docentes.

Grading and Assessment Calificación y evaluación Changes Commonly Needed... Cambios que usualmente se requieren. Value of content knowledge/global skills. Valoración del aprendizaje del contenido /habilidades globales. Individual and group accountability. Responsabilidad individual y grupal. Nature of assessment tools. Naturaleza de los instrumentos de evaluación.

Changes Commonly Needed... Cambios que usualmente se requieren. Other? ¿Otros? Grading and Assessment Calificación y evaluación Exam logistics: group components, extended time, scheduling. Logística de examen: componentes grupales, tiempo extendido, horarios. Attendance, participation. Asistencia, participación.

Go! The First Day ¡Ya! El primer dia Tell me, I will forget. Oigo y Olvido Show me, I may remember. Veo y Recuerdo Involve me, and I will understand. Hago y Aprendo Chinese Proverb as interpreted by Ei-Ichiro Ochiai, J. Chem. Educ. 70:44 (1993)

“Covering the Material” “Cubriendo el material” © John Garratt, University Chemistry Education 2(1), (1998)

A New Lesson Plan Is Needed. Se necesita un nuevo plan de unidad. © John Garratt, University Chemistry Education 2(1), (1998)

Active Learning? ¿Aprendizaje activo? © John Garratt, University Chemistry Education 2(1), (1998)

Mission Accomplished. Misión cumplida. © John Garratt, University Chemistry Education 2(1), (1998)

Lesson Learned: Stand and Deliver Lección aprendida: Levántese y entregue. © John Garratt, University Chemistry Education 2(1), (1998)