Blogs Proyecto de escritura creativa. Escritura de diarios. Día a día sobre sus propias experiencias. Memorias Autobiografías y recuerdos de su infancia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Como se puede crear un wiki Primeros pasos en pbwiki.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
1. Es dudoso que Ramón reciba una buena nota en el examen. 2. No es cierto que ellos vayan a Mexico. 3. Es malo que comas mucho helado. 4. Es importante.
Modo Subjuntivo Hay 3 modos en Español:
PLEASE READ (hidden slide) This template uses Microsofts corporate font, Segoe Segoe is not a standard font included with Windows, so if you have not.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
UN VIAJE A ESPAñA WEBQUEST POR SRA. SMITH IntroductionIntroduction|Task|Process|Evaluation|ConclusionTaskProcessEvaluationConclusion.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
IR- to go voy vamos vas vais va van
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Direct and Indirect Object Pronouns
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Tener “To Have” La clase de español I.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Recetas 2 Objetivo: Entender instrucciones en una receta Describir el proceso /las acciones en el pasado.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Gone Friday, Sept. 27? Please get the next 3 artistas in your notes. The next slide has general notes from the whiteboard and a hint for your Viva (online)
Adjetivos que terminan en
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
Gustos y Disgustos Aversiones.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ASIG M METODOLOGÍA DE LA INVESTIGACIÓN CONTABLE SEM DOCENTE: ING./C.P. LUIS EDUARDO MALAGÓN VÉLEZ TITULO MONOGRAFÍA Autores Monografía.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Audio Blog Type your name here.
Los doce días de Navidad Versión: PROFE y la clase de español
Seguridad Web Ing. Elieser Estrada Rodríguez. Contents Click to add Title
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Communicative Objective:
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Record a Presentation Use the Camtasia Add-in to record your presentations. Start by going to the Add-ins tab.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Development of the concert programme
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
3D Man Arranging Colorful Toy Blocks Your Logo. 3D Man Arranging Colorful Toy Blocks.
Transcripción de la presentación:

Blogs Proyecto de escritura creativa. Escritura de diarios. Día a día sobre sus propias experiencias. Memorias Autobiografías y recuerdos de su infancia. Trabajo en clase Redaciones ligadas a temas de clase. Intereses Escriben sobre sus propios intereses. Textos literarios. Encuentran su estilo personal de comunicación. Interacción Los estudiantes se conocen entre sí y desarrollan actitudes positivas. Habilidades de escritura. Escritura creativa y control de la comunicación. Textos Discurso escrito. Escritura controlada y cuidadosa. Comentarios Cercanos al discurso oral, más espontáneos. Sueños y realidades. Un proyecto de escritura creativa basado en BLOGS

Ejemplos: Alumnos. Jazzman Animador del grupo.Jazzman Gregor Samsa Un alma poética.Gregor Samsa Violet Un alma sensible.Violet Nailbiting Provocador.Nailbiting Ammy Vitalista.Ammy Joaquin Perfeccionista y estudioso.Joaquin Blog writer Versatil.Blog writer Harlequin. Más allá del deber.Harlequin Aotearoa. Pasión por el cine!Aotearoa Chinese Chekkers. Descubrir la literatura!Chinese Chekkers

Sunshine Jack the Ripper James Wilkinson's Place Sand in my shoes Gentleman

Ejemplos: Profesores de francés Les amis, rigolez!! Les amants des chaussures: le français pas à pas

Ejemplos: Profesores de inglés Experiencias de intercambios en inglés. Learning English Carpe Diem. La construcción de un blog para crear una comunidad de blogs Virginia. Una comunidad de blogs consolidada. 1st Grade Project

Create a BLOG Register in Nicenet Join the class: SZ9Z084O50 If you do not have a google account… –Create a accountwww.gmail.com Create a blog. Fill in the form. Find if your name is available. Choose a template –Check outlook before you decide

Create a post Write a little text. To do so, click on “posting” and then “Create”. When you finish click “publish post”. Notice the possibility “save as draft”.

Adding to your posts Go to posting again and click on: “edit post”. Add a picture to your text. –Find a picture on the internet. (Go to Google and write the name you have chosen or any idea that it is suggestive to you, e.g. “imagine”. –Save the picture in your computer –Go to your text and add the picture.

Add a video to your post Open a new window to go to Choose a video like: “Imagine by John Lennon” Copy all the letters in “embed” Paste all these letters on your post: (It should appear if there are no restrictions.)

Add links to your BLOG Go to template Click on “add a page element” Go to link list and click “add to blog” Give a name to your list like: “class blogs” Then add the names and addresses of the blogs from the class like “Virginia” and the web address like: Remeber to click “save changes”

¿Cómo crear un blog?

Rellenar el formulario

Continuar el proceso

Escoger una plantila

Has creado tu blog. Listo para comenzar.

Cuelga tu entrada

Puedes editar la plantilla

Las opciones permiten personalizar el blog