Viviendo Saludable Sesión 2 Session 2 2 Introducciones Introductions Nombre y cuantos niños Name and how many children ¿Qué espera usted de esta clase?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
DESCRIBILICIOUS – LEVEL 3 The following presentation is designed to help you improve your understanding of descriptions in Spanish. Youll need to stay.
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Formal Commands – Los Mandatos Formales
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular. Copyright.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
You’ve already learned how to use interrogative words and phrases
Breakfast: el desayuno Lunch: el almuerzo Dinner: la cena Toast: una tostada Fruit Juice: zumo de fruta Roast beef/lamb/chicken/turkey: la carne asada.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
¿Qué haces para estar en forma? Capítulo 3-1. la alergia allergy.
The Present Tense of ir (to go)
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Capítulo 6B Los Mandatos.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
Viviendo Saludable Sesión 5 Session 5 Repaso Review Etiquetas de Nutrición Nutrition Labels Pirámide de Comidas Food Pyramid Guide Costumbres que no.
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
06/12/ Describing People Subject Pronouns & the verb SER U1E1.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
GO, SLOW, and WHOA Foods GO. GO, SLOW, and WHOA Foods GO.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 17 de abril del 2013 Proposito # 56: Los alimentos y la salud Actividad Inicial: Make a list of the following.
Vocabulario por Capitulo 13 Danielle, Jhon, Storm.
Forming questions Grammar Essential 1.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué? is used to ask for a definition or explanation. ¿Qué es el flan?
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Viviendo Saludable Sesión 2 Session 2

2 Introducciones Introductions Nombre y cuantos niños Name and how many children ¿Qué espera usted de esta clase? What do you expect from this class?

Repaso review Siguiendo estas 3 ideas como guías, su niño Y su familia serán más saludables By following these 3 guidelines, your child AND your family will be healthier 1. ¡Quiera y acepta a su niño! Love and accept your child! 2. Haga que toda su familia sea activa Get the whole family moving 3. Disfrute de comidas regularmente y ofrezca comidas y bocadillos saludables Enjoy regular meals and offer healthy foods and snacks

4 ¿Qué Es Saludable? What is Healthy?

5 Hamburguesa Hamburger Ensalada con Aderezo Caesar Salad with Caesar dressing Calorías: 380 Calories 380 Grasa: 19 g Fat: 19 g Calorías: 262 Calories 262 Grasa: 19 g Fat: 19g

6 Es importante tener toda la información para saber qué es saludable y para hacer decisiones saludables durante todo el día It’s important to have all the information to know what is healthy and to make healthy choices throughout the day

7 Comiendo Saludable… Las Etiquetas de Alimentos le Ayudan Healthful Eating… Food Labels Help

8 Paso 1 Step 1 ¿Cuántas porciones está comiendo? How many portions are you eating? Macaroni & Cheese

9 Paso 2 Step 2 ¿Cuántas calorías por porción? How many calories per serving?

10 Paso 3 Step 3 Grasa (fat) Colesterol Sodio (sodium) CUIDADO - TOME MENOS Caution – Eat Less 5% o menos es bajo 5% or less is low 20% o más es alto 20% or less is high

11 Paso 4 Step 4 Fibra (fiber) Vitaminas Calcio (calcium) Hierro (iron) TOME BASTANTE Eat Enough 5% o menos es bajo 5% or less is low 20% o más es alto 20% or less is high

12 % Valor Diario % Daily Value 5% o menos es bajo 5% or less is low 50%100% 20% o más es alto 20% or less is high Use el guía de 5% - 20% para los Valores Recomendados Diariamente Use the 5% to 20% Guide to Daily Values to choose foods 20%

13 Paso 5 Step 5 El Porcentaje de Valores Diarios es basado en una dieta de 2,000 calorías por día.

14 Actividad 1 bocadillos Y Etiquetas de Alimentación Snacks and food labels

15 ¿Cuánto Come Usted? How Much do you eat? Cuando compre o coma afuera o esté disfrutando de su comida en casa….. Calcule cuánto está comiendo. When you shop, eat out or enjoy food at home, estimate how much you eat.

16 La Realidad The Reality 45 calorías 8 onzas 350 calorías 16 onzas Hace 40 años Ahora

17 Super Size 590 calorías Hace 40 AÑOS Ahora 333 calorías

18 Super Size 250 Calorías 20 onzas 85 Calorías 6.5 onzas Hace 40 AÑOSAhora

19 Super Size Hace 40 AÑOSAhora

20 La Realidad The Truth Estamos en un Mundo de Super Size We are in a super Size world Tenemos que saber las porciones correctas We have to know correct portion sizes

21 Use la Pirámide de Comida como su guía Use the Food Pyramid as a Guide!

22 Granos Grains 6 Onzas Cada Día 6 ounces every day Verduras Vegetables 2 ½ Tazas Cada Día 2 ½ cups a day Frutas Fruits 2 Tazas Cada Día 2 cups a day (1 ½ for children) Productos Lácteos Milk Products 3 Tazas Cada Día 3 cups a day (2 cups for ages 2-8) Carnes y Frijoles Meats & Beans 5 ½ Onzas Cada Día 5 ½ ounces a day (5 ounces for children)

23 Una Taza

24 1½ onzas de queso natural = 1 taza 6 onzas de 100% jugo (tamaño pequeño) 1 cucharada de crema de cacahuate = 1 onza 1½ ounces natural cheese = 1 cup 6 ounces 100% juice (small package) 1 tablespoon of peanut butter = 1 ounce

25 Equilibrio Balance Tenemos que encontrar el equilibrio entre lo que comemos y nuestra actividad física We need to find a balance between food and physical activity

26 Actividad 2 Ejercicio

27 Ayude a los niños a aprender a comer sólo cuando tengan hambre y que paren cuando estén satisfechos. Help children to learn to eat only when they are hungry and to stop when satisfied.

Recuerde… REMEMBER… ¡El comer saludable y hacer ejercicios regularmente son buenas costumbres no sólo para los niños, ¡El comer saludable y hacer ejercicios regularmente son buenas costumbres no sólo para los niños, Healthy foods AND regular exercise are good habits not only for children, …pero también para la familia entera! but also for the entire family!

29 Preguntas Questions

30 This presentation was created by the Montebello Collaborative for a Fit and Healthy Future and has been revised by Piper Mattson, Nutritionist at MUSD and Gema Morales-Meyer, Community Liaison Public Health Nurse from LA DHS Public Health, Service Planning Area 7.