Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
D ESCRIBING PEOPLE : S UBJECT PRONOUNS & THE VERB SER Sra. Lear Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Interrogative words = question words
SER Used to tell TIME and DATE. Son las dos y media. It is two thirty. Es el veinte de noviembre. It is the twentieth of November.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Direct and Indirect Object Pronouns
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los interrogativos.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Español 1 Doctora Tartaglione
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogativos Capitulo 4A.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Las Preguntas (the questions) pg
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Yo tú usted él ella nosotros nosotras ustedes ellos ellas GC 1: Los pronombres.
Gustos y Disgustos Aversiones.
¿Qué te gusta hacer?.  Talk about activities  Tell where you are from  Say what you like and don’t like to do.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Informal and Formal Greetings
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look at the English question word, think and say the Spanish equivalent. Click to check your answer. 4.Click a second time to see a sample question. Read it aloud. 5.Click a third time to see the answer to the question. Read it aloud.

What? ¿Cómo? Sra. Kemp ¿Cómo te llamas? What’s your name? Me llamo Eva. My name is Eva.

How? Sra. Kemp ¿Cómo estás? How are you? ¿Cómo? Estoy mal. I’m not well.

Sra. Kemp ¿Qué es eso? What is that? Es una calculadora. It’s a calculator. What? ¿Qué?

When? ¿Cuándo? Sra. Kemp ¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday? Es el doce de agosto. It’s on August 12 th.

Where? ¿Dónde? ¿Dónde está mi libro? Where is my book? Sra. Kemp Está en la mesa. It’s on the table.

¿A dónde? Where to? Sra. Kemp ¿A dónde vas? Where are you going to? Voy a México. I’m going to Mexico.

¿De dónde? Where from? Sra. Kemp Soy de Trenton, New Jersey. I’m from Trenton, New Jersey. ¿De dónde eres? Where are you from?

Why? ¿Por qué? Sra. Kemp ¿Por qué lloras? Why are you crying? Porque tengo hambre. Because I am hungry.

¿Quién? (one person) Who? Sra. Kemp ¿Quién es de la Argentina? Who is from Argentina? Andrea es de la Argentina. Andrea is from Argentina.

Who? Sra. Kemp ¿Quiénes? (more than one person) ¿Quiénes son de los Estados Unidos ? Who is from the United States? Nosotros somos de los Estados Unidos. We are from the United States.

¿De quién? Sra. Kemp Whose? ¿De quién es ese gato? Whose cat is that? Es mío. It’s mine.

Which (one / ones)? ¿Cuál? / ¿Cuáles? Sra. Kemp ¿Cuál quieres, la manzana o la naranja? Which one do you want, the apple or the orange? Quiero la naranja. I want the orange.

How many? ¿Cuántos/ ¿Cuántas? Sra. Kemp ¿Cuantos libros tienes? How many books do you have? Tengo muchos. I have many.

How much? ¿Cuánto? Sra. Kemp ¿Cuánto cuesta el helado? How much does the ice cream cost? Cuesta dos dólares. It costs two dollars.

When answering questions, pay attention to the verb form. The verb form in the answer will be based on the question. Preguntas y respuestas… If the question is asked of you, the answer is in the I form. If the question asks about him, then the answer is also about him, etc. EVERY sentence (answer) must have a subject and a verb. Sra. Kemp

AnswerQuestion yo tú / Ud. tú yo él / ella Ud. yo nosotros Uds. / nosotros vosotros nosotros ellos / ellas Uds. nosotros Sra. Kemp

Credits: Pictures and clip art from Internet sites