10/2008 1 How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Spanish4Teachers.org. In Spanish you say hay In English you say there is there are Spanish4Teachers.org.
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
¿Dónde estás (tú)? El escenario… (Tú) Estás en la casa y hay un examen difícil mañana en la clase de matemáticas. Necesitas estudiar pero también necesitas.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Frases Útiles Señorita Schleicher.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Semana 14 El 17 de noviembre- el 20 de noviembre.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
HACER and TIME It has been… To tell how long you have been doing something, we use the following formula… HACE + (pd. of time) + QUE + PRESENT TENSE.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
El calendario y la fecha
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Al / del Spanish contractions. to the, at + time, personal a + the singularplural singularplural m- al (not a el) a los m- al (not a el) a los f - a laa.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Frases útiles para la clase de español
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Los Días de la Semana Como se dice on un día en español To say on a day (ie: On Monday) in Spanish: 1.Place the definite article before the day. 2.The.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
Lesson
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Como se dice “on” un día en español To say “on” a day (ie: On Monday) in Spanish: 1. Place the definite article before the day. 2. The definite artice.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
Una conversación A Collection of P&R for 6W-1 It would be Looney not to know these… True that.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
8/ Operating the PSNC Classes Cómo operar las clases de EPNC By Por Dave Batty PSNC #6.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10

10/ Introduction Introducción 1. How many teachers do you need to have for the PSNC classes? ¿Cuántos maestros necesita para las clases de EPNC? 2. Is it necessary to have a special classroom for the PSNC classes? ¿Es necesario tener un aula especial para las clases de EPNC? PSNC #10

Classroom layout 10/ PSNC #10 Layout (disposición) para el aula lecciones EPNC Oficinas para los estudiantes Mesa para el maestro Biblioteca Tabla de clasificación de mesa para examen

10/ A. Classroom equipment Equipo para el aula 1. Student offices Oficinas para los estudiantes 2. Lighting in the classroom Luz en el aula 3. Floor surface of the classroom Superficie del suelo del aula 4. Air circulation Circulación de aire 5. Library Biblioteca PSNC #10

10/ PSNC #10

10/ B. Additional equipment for the PSNC classroom Equipo adicional para el aula de EPNC 1. File cabinet Gabinete para archivar 2. Teacher’s table Mesa para el maestro 3. 5 stack trays 5 bandejas de rimero 4. Notebooks for students Cuadernos para los estudiantes PSNC #10

10/ C. Scheduling your PSNC classes Horario para sus clases de EPNC 1. When will you have the PSNC classes? ¿Cuándo tendrá las clases de EPNC? 2. How much time do the students need to spend in the PSNC classes each week? ¿Cuánto tiempo necesitan pasar los estudiantes en las clases de EPNC cada semana? PSNC #10

10/ C. Scheduling your PSNC classes Horario para sus clases de EPNC 3. Group Studies for New Christians classes and the PSNC classes Clases de Estudios en Grupo para Nuevos Cristianos y las clases de EPNC 4. Scheduling your teachers Horario de sus maestros PSNC #10

10/ D. Creating a resource center Cómo crear un centro de recursos 1. PSNC lessons and projects. Lecciones y proyectos de EPNC. 2. Christian books, CDs, DVD’s videos & tapes Libros, CDs, videos y cintas cristianos 3. Magazine articles Artículos de revistas PSNC #10

10/ D. Creating a resource center Cómo crear un centro de recursos 4. Internet options for more resources Opciones en Internet para más recursos 5. Writing study guides and assignments ‘Guías de estudio sobre escribir y tareas 6. English language resources Recursos en inglés PSNC #10

Internet resources Recursos da Internet --free staff training materials ----Materiales para entrenar gratis 10/2008 PSNC #10 11