Using adjectives to describe people and things

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO El abuelo de Maite es alto. Él es muy simpático también.
Adjetivos (Adjectives)
Possessive Adjectives
VOCABULARIO LOS ADJETIVOS.
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
The Plurals of adjectives
Objetivos 1) to revise school subjects
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Notes over Articles, nouns and Adjective Agreement H. Márquez Spanish I.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Capítulo 2.
La clase de inglés es más interesante que la clase de matemáticas.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
Comparativo y superlativo
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Los Adjetivos Adjectives.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Los comparativos y superlativos
The verb Ser + Making things agree
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Prueba #1 (Quiz #1) How do you say in Spanish… “Hello” “Good morning”
Adjective agreement, forming questions
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
Los adjetivos ¿Cómo eres? Describing people & things Descriptive Adjectives: These adjectives are used to find out (describe) what people & things are.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
Las Descripciones.
Compare and Contrast Its like this and like that, yeah!
People-las personas El amigoLa amiga los amigos friend (boy)friend (girl)friends (both) El chicoLa chicalos chicos the boythe girlthe boys and girls El.
Spanish I Week 14 Sra. Knutsen. Entrada – el 5 de diciembre Contesten (answer): 1.¿Cuántos tíos tienes? Tengo ______ tíos. 2.¿Dónde vives? Vivo en… 3.¿Cuántos.
Possessive Adjectives
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Los adjetivos en español
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Department of Modern Languages. Vocabulario nuevo.
Describing yourself and others
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
La forma comparativa con ADJETIVOS Chapter 1B -Grammar.
Chapter 2 Vocabulary I word bank. aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Los adjetivos Descriptivos
UNIDAD 1 Etapa 2.
Los adjetivos Descriptivos
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Los adjetivos Descriptivos
Transcripción de la presentación:

Using adjectives to describe people and things Los Adjetivos Using adjectives to describe people and things

Exploring various types of adjectives and their uses: Quantitative Adjectives: special “non-specific” adjectives that are used to describe the quantity of things we don’t or can’t count in terms of a specific number Mucho = a lot, much, many ¿Cuánto? = how much / how many

Gramática: Regla: like all adjs. (used to describe a noun) – these two adjs. agree in number & gender with the noun (go before the noun) Endings for adjectives: Mas. Fem. Sing.: o a Plural: os as

Ejemplos y usos: Mucho – a lot, much, many Ej: (tarea) Tengo mucha tarea. Ej: (dinero) Quiero mucho dinero. Ej: (estudiantes) Hay muchos estudiantes en esta clase. Ej: (plumas) Necesito muchas plumas para las clases.

Ejemplos y usos: ¿Cuánto? = how much / how many (*will only be used in question form to modify a noun) Ej: (papel) ¿Cuánto papel tienes? Ej: (lápices) ¿Cuántos lápices necesitas? Ej: (ropa) ¿Cuánta ropa quieres? Ej: (carpetas) ¿Cuántas carpetas hay en tu mochila?

Exceptions: *Mucho when used as an adverb (to describe a verb) it doesn’t change forms – remains masculine singular and goes after verb Ej: *used to ask & describe cost ¿Cuánto cuesta? Cuesta mucho. Ej: *used to state a lot with a verb (goes after verb to modify a lot) Me gusta mucho jugar deportes. Me gusta mucho la pizza. Tengo mucho que hacer esta noche.

Practicamos: I. Your Spanish pen pal has many questions about your school. Form a question with cuanto and answer with mucho; ask your partner to answer your question and record his/her answer: Carteles en la clase de espanol Tarea en la clase de ingles Televisores en el colegio Sillas en la cafeteria Libros en la biblioteca Papel en tu mochila Profesoras en la escuela

II. ¿Cuántas cosas tengo II. ¿Cuántas cosas tengo? Patricia has just moved here and her new friend David wants to know more about her. Fill in their conversation with the correct forms of either cuánto or mucho.

Practicamos: Traduzcan las frases en espanol: We attend many classes every day. How much money do you receive for your birthday? I intend to go to many baseball games this summer. I like to watch television a lot. How many students prefer to play sports? Do you have much homework tonight?

¿Cómo eres? Describing people & things II. Descriptive Adjectives: These adjectives are used to find out (describe) what people & things are like. *They agree in number & gender with the noun & go after the noun *These adjectives are used with the verb SER to form a complete sentence

Ser - To Be (permanent) Yo soy Tú eres él, ella, Ud. es Nostros somos ellos, ellas son Uds. I am You are He/she is/ you are We are They are You all are

Los adjetivos del aspecto físico: alto # bajo gordo # delgado guapo/bonito# feo joven # viejo moreno # rubio calvo # peloso Tall # short Fat # thin Handsome/pretty # ugly Young # old Dark # blond Bald # hairy

Los adjetivos del aspecto moral y social: Poor # rich Strong # weak Good # bad Smart/clever # dumb Active/athletic # lazy Fun/interesting # boring Funny # serious Nice # mean Pobre # rico Fuerte # debil Bueno # malo Inteligente/listo # estúpido Activo(atlético) # perezoso Divertido/interesante # aburrido Cómico # serio Simpático # antipático

Mas vocabulario: Difícil # fácil Difficult # easy Paciente # impaciente Generoso # egoísta Grande # pequeño Artístico / Creativo Tímido # extrovertido Responsable Romántico Leal / honesto Difficult # easy Patient # impatient Generous # selfish Big # small Artistic / Creative Shy # outgoing Responsible Romantic Loyal / honest

Adjective Agreement: O OS A AS ES Gender Masculine Feminine Adjective ending Singular Plural O/A O OS A AS E ES

Practicamos: Make the following adjectives agree with the noun and translate to English: Ex: alumna / listo = la alumna lista Fotografía / feo Familia / simpático Cuarto / grande Chicos / guapo profesoras / inteligente Casas / lindo Amigos / divertido Tarea / aburrido

Identify each of the following persons using a descriptive adjective.

Key Ques. to describe yourself ¿Cómo eres? What are you like? Yo soy bajo, moreno, I am short, dark simpático y creativo. haired, nice, and creative.

Describing Others/Things: ¿Cómo es tu compañero/a (él o ella)? What is your classmate like (he/she)? ¿Cómo es la clase de historia? Ej: Juan es alto y activo. Luisa es bonita, joven y inteligente. La clase de historia es difícil.

Describing more than 2+ persons/things: ¿Cómo son ellos? What are they like? ¿Cómo son los profesores? What are the teachers like? Ej: Pedro y Marta son buenos. Maria y Anita son rubias. Los profesores son divertidos y interesantes.

Practicamos: Write a complete sentence describing each thing or person below. Ex: profesores/intelligent = Los profesores son inteligentes. Comida del restaurante / bad Matematicas / interesting Amigos / nice Libro en la clase de ingles/ boring Director / strict Colegio / big Mis hermanas / funny Homework / hard

Form a question asking what someone or something is like Form a question asking what someone or something is like. Interview different classmates and record his/her answer in el/ella form. Use atleast 2 different adjs. in your answers: Ex: tu casa: ¿Cómo es tu casa? Mi casa es grande y cómoda. tu profesor / a de ingles tus amigos / as 3. tú tus clases tu madre la tarea de matematicas los partidos en la escuela

La clase de historia es aburrida. Texas es pequeño. Practicamos: Al contrario! Your friend is talking but everything he says is wrong. Change each statement to the opposite of what your friend says: Ex: Fernando es moreno. No, no es moreno. Es rubio. 1. Mis clases son fáciles. La clase de historia es aburrida. Texas es pequeño. Las profesoras son antipáticas. Alberto es alto. Mis amigos son malos. Soy gorda. Ana es vieja. Somos pobres.

Directions: La carta de Claudia Directions: La carta de Claudia. Claudia is writing a letter to her cousin Marisa, telling her about her new school and friends there. Complete her letter with the correct form of an appropriate adjective and use each adjective only once.

¿Cómo eres? Yo soy delgado.

¿Cómo eres? Yo soy rico.

¿Cómo es Miguel? Miguel es viejo.

¿Cómo es Ana? Ella es joven.

¿Cómo es el libro? El libro es interesante y cómico.

¿Cómo es la clase de ciencias? La clase es aburrida.

¿Cómo es la clase de español? La clase es divertida porque hablamos mucho en español.

¿Cómo son ellos? Son gordos.

¿Cómo son las chicas? Ellas son feas y malas.