RESULTADOS DE LAS ENCUESTAS APLICADAS A 41 DOCENTES DE LA INSTITUCION JOSE MIGUEL DE RESTREPO Y PUERTA CON RELACION AL FESTIVAL DE LA CANCION EN INGLES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

PAST TENSE VERBO TO BE.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
ANÁLISIS DEL NÚMERO DE PROPUESTAS ENTREGADAS PARA EL CONCURSO DEL LOGO Y SLOGAN DEL FESTIVAL MUNICIPAL DE LA CANCIÓN EN INGLÉS I. E. JOSE MIGUEL DE RESTREPO.
NOMBRE DE LA EMPRESA NOMBRE DE LA PRÁCTICA CATEGORÍA EN LA QUE PARTICIPA.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Copacabana-Antioquia. )1 1. GREETINGS 2. REFLECT ON 3. ENGLISH SONG FESTIVAL Festival’s timetable Timetable of the logo’s contest.
Presentaciones… Introductions….
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
RESULTADOS DE LA ENCUESTAS APLICADAS A 26 DOCENTES DE LA INSTITUCIÓN JOSÉ MIGUEL DE RESTREPO Y PUERTA CON RELACIÓN AL FESTIVAL DE LA CANCIÓN EN INGLÉS.
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
El “SE” impersonal P. 6. Ever seen a sign that says, Se habla español. What does that mean? It can be translated, “Spanish is spoken here,” “They speak.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Saludos Greetings. Hola ¡Hola, amigos! Hola means hi Hi, friends!
NOMBRE DE LA EMPRESA NOMBRE DE LA PRÁCTICA CATEGORÍA EN LA QUE PARTICIPA.
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2 The Impersonal “se” l In English we often use they, you, one, or people in an impersonal or indefinite sense.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Todo acerca de mí All about me.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Complete the following sentences using the word bank.
Subject Pronouns and Ser
REFLECTIONS ECUADOR AND THE REST OF THE WORLD. WASTE -WATER. Don't waste water when brushing your teeth or shaving. Turn off the tap wash the dishes Did.
Subject Pronouns and Ser
Aim: To review listening strategies
Subject Pronouns.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns Ch. 1B.
Transcripción de la presentación:

RESULTADOS DE LAS ENCUESTAS APLICADAS A 41 DOCENTES DE LA INSTITUCION JOSE MIGUEL DE RESTREPO Y PUERTA CON RELACION AL FESTIVAL DE LA CANCION EN INGLES 2010.

RESULTADOS CUANTITATIVOS DE LAS ENCUESTAS APLICADAS A 41 DOCENTES CON RELACION AL FESTIVAL DE LA CANCION EN INGLES 2010 ITEMSMRB LA PLANEACIÓN, ORGANIZACIÓN Y EJECUCIÓN DE LA ACTIVIDAD FUE 2237 LA ESTRATEGIA MOTIVACIONAL ES 2831 LAS INTERVENCIONES MUSICALES FUERON LA PARTICIPACIÓN DE LOS ESTUDIANTES COMO PÚBLICO FUE 1733 LA DIFUSIÓN DEL FESTIVAL FUE 0338 TOTAL DE RESPUESTAS

DESCRIPCION DE RESULTADOS La encuesta aplicada a 41 docentes arrojaron los siguientes resultados cualitativos, cuando se les pregunto que se debería mejorar para el próximo festival, a lo que respondieron: 26 docentes opinaron que la calidad del sonido en la primera presentación no fue el más positivo. 10 docentes opinaron que el escenario no fue el adecuado para la presentación de las intervenciones musicales. 3 docentes opinaron que es de vital importancia la preparación de los estudiantes que llegan a la final. 3 docentes opinaron que se debe dar más participación al grado 6. La información obtenida nos muestra un panorama de las situaciones que tienen que mejorarse con relación a la planificación, organización y ejecución en búsqueda del factor calidad en cada uno de nuestros procesos metodológicos.

DEAR FRIENDS: THANKS FOR YOUR BEAUTIFUL WORK IN THE LAST ENGLISH SONG FESTIVAL. "Two are better than one…If one person falls, the other can reach out and help. But people who are alone when they fall are in real trouble." Ecclesiastes 4:9-10 (NIV, NLT)