Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Interrogative words = question words
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
La Comida Hoy es el diecinueve de septiembre. La Comida La Pizza El Sándwich.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Español 3 24 de febrero de 2017.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
La octava (8th) semana Spanish I A
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Transcripción de la presentación:

Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular Bingo.

ALC 19 viernes el 14 de octubre Contestar.

1 ¿Quién era la reina de España en 1492?

2 ¿Quién era el rey de España en 1492?

3 ¿Quién pidió y recibió dinero de los reyes catolicos de España en 1492?

4 ¿Cuáles eran los nombres de los barcos que cruzaron el oceano en 1492?

5 Dibuja la bandera de España.

6 ¿Cuáles son los colores principales de la bandera de España.

Write the answers if you didn’t already.

Respuestas 1. ¿Quién era la reina de España en 1492? La reina Isabela I

¿Quién era el rey de España en 1492? El rey Fernando II

¿Quién pidió y recibió dinero de los reyes catolicos de España en 1492? Cristóbal Colón

¿Cuáles eran los nombres de los barcos que cruzaron el oceano en 1492? La Niña La Pinta La Santa María

Dibuja la bandera de España.

¿Cuáles son los colores principales de la bandera de España. Rojo Amarillo

Objetivo viernes el 14 de octubre Yo puedo repasar vocabulario de la hoja amarilla y los verbos que cambian el raiz y los verbos irregulares.

Grade and turn in ALCs ALC = 10 pts Objetivo = 10 pts. Total 140 pts.

What you need. Paper, plain and the yellow. Write each topic on your paper. Give the paper to a person with whom you are speaking. Flash cards that are finished if you have them. Have them sign after the exercise.

Front row turn the desks and face the back row. Everyone needs to be in the horseshoe.

Topic 1 to write on your paper Números 0-39 Give your partner your paper. Count in Spanish to your partner If they miss a number mark it on their paper. Sign the paper when they are done.

Person on the inside of the horseshoe move one chair to the right.

Topic 2 to write on your paper Abc Give your partner your paper. In Spanish, say the alphabet. You can look at the screen. If they miss a number mark it on their paper. Sign the paper when they are done.

A B C CH D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R RR S T E V U W X Y Z

Person on the outside of the horseshoe move one chair to the right.

Topic 3 to write on your paper Paises y capitales Give your partner your paper. Say the countries and capitals of Spanish Speaking countries. You have 1:30 Write the number of countries and capitals said. You might want to keep tally marks.

Person on the inside of the horseshoe move one chair to the right.

Topic 4 to write on your paper Deportes Give your partner your paper. Say as many sports in Spanish that you can in 1 minute. Write the number of sports said. You might want to keep tally marks.

Person on the outside of the horseshoe move one chair to the right.

Topic 5 to write on your paper Comida Give your partner your paper. Say as many foods in Spanish that you can in 1 minute. Write the number of foods said. You might want to keep tally marks.

Person on the inside of the horseshoe move one chair to the right. You will need your verb flash cards

Show the cards to your partner in Spanish. Say them in English Go through all of the cards and then give your partner the cards. Don’t have them, use your word search.

Show the cards to your partner in English. Say them in English Go through all of the cards and then give your partner the cards. Don’t have them, use your word search.

Person on the outside of the horseshoe move one chair to the right.

Reading Get the paper off the chair in the front Assign parts Read outloud with a partner

Answer the questions on your reading paper.

If you have not turned in your Centers paper. Please turn them in.

Loteria Place your flash cards in 5x5 table.