SPANISH I Vocabulary 1B Quiz, Ser, and South America.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
yo nosotros tú ustedes Ana ellos The verb ser somos soy eres son es
Advertisements

Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
Capítulo 1 el vocabulario
Me llamo _________ Clase 6NM(602) La fecha es el 10 de octubre del 2012 Propósito # 9: ¿Cómo repasamos para la Prueba del Repaso A? Actividad Inicial:
Me llamo __________ Clase 6NH La fecha es el 11 de octubre del 2012 Propósito # 10: ¿Cómo repasamos para la prueba del Repaso A? Actividad Inicial: COPIA.
2A Bell dinger Look at the following class periods. Write the name of that hour based on the times. 8-8:50 _____________ 10-10:50 _____________ 12:00-12:50 _____________.
En clase y después Day 21 Chapter 3 Spanish 1.
Review for Ch.2 Lesson B Quiz
WAR 3.1 Vocab and Grammar.
Me llamo _______ Clase 9N La fecha es el 6 de enero del 2012 Propósito # 32: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF in.
Real – royal Reales - royals El rey – the king La reina – the queen La reina madre – “Queen Bee” socially Mi dirección – my address El pueblo - town La.
Me llamo _________ Clase 9 N La fecha es el 13 de enero del 2012 Propósito # 35: ¿Cómo repasamos el verbo “Ser” para la Prueba 5? Actividad Inicial: 1.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
SPANISH I Chapter 1 Review. HAGA AHORA el 11/12 de septiembre Change the sentence from singular to plural. 1. La muchacha es rubia. 2. El alumno es inteligente.
Ésta semana (5 de noviembre)
1 Ser “to be” or not “to be”…? 2 Ser en español… ser verb mean “to be” Used in very different cases Irregular conjugations.
SER and subject pronouns Ch 1.1. Subject pronouns Subjects – do the action of the verb –Located in the subject of the sentence Pronouns – take the place.
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Chapter 4 – Practice #1.
HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
Quasimodo: (son las doce)
Él es mi amigo. Él es de Trenton. Él es rubio y cómico.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Ser vs. Estar Practice packet.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
SP1 Jan Pd 7 – Practice with the verb “SER” next 2 slides – Practice with online quizzes for plurals and SER – Review chapter 3B with test preparation.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Calentamiento 10/18/13 ¿Cómo es él? ¿Cómo es ella?
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
LISTENING COMPREHENSION TEST
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
Repaso - Using ser, personal pronouns and adjectives with sentence construction REVIEW FROM UNIDAD 1A/B.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
The verb “ser” “Ser” means “to be” We’ve already seen forms of it used in some phrases:  Yo soy Señora Kobs.  ¿Quién es? “To be or not to be.”
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Me llamo _________ Clase 7 th gd (702) La fecha es el 23 de septiembre del 2013 Proposito # 3: ¿Cuántos dormitorios tiene tu casa? Actividad Inicial: Re-escribe.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Spanish Verb Conjugation
Me llamo _________Clase 602 La fecha es el 8 de enero del 2016 Propósito 33: ¿Como repasamos para el examen del capítulo 1? L.O- to review the topics covered.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Practica del verbo SER. Complete the chart with the correct forms of ser:
Target: Describes people and things.
Transcripción de la presentación:

SPANISH I Vocabulary 1B Quiz, Ser, and South America

HAGA AHORA el 9 de septiembre  Write the opposite for the following vocabulary words:  grande _____________________  aburrido ___________________  fácil ________________________  el alumno __________________  bueno ______________________  gracioso _____________________  simpático ____________________ Check flashcards!

Practice for Vocabulary 1B Quiz ¡PIZZARAS!

bastante

pequeño/a

difícil

pero

La música

Nuevo/a

grande

secundario/a

El arte

dominicano/a

¡Mucho gusto!

La clase de historia es interesante.

El alumno chileno es nuevo.

La educación física es bastante aburrida.

Necesitan… 1. pencil 2. clean desk 3. binder in backpack; backpack zipped ¡P REPARATE PARA LA P RUEBA !

ANSWERS: 1. venezolano/a 2. chileno/a 3. dominicano/a 4. pequeño/a 5. difícil/duro 6. la ciencia 7. la música 8. el arte 9. secundario/a 10. bastante 11. pero 12. nuevo/a el/la incorrect or missing = -1 point 1 to 2 letters incorrect = -1 point (More than 2 letters wrong means entire word is wrong)

Pronouns—English vs. Spanish SingularPlural 1st person 2nd person 3rd person

Conjugating Ser SingularPlural 1st person 2nd person 3rd person

Partner Practice with Ser  “Ser” Worksheet…  Circle/Highlight the subject of each sentence!  Check to make sure the subject and form of “ser” agree.  TRANSLATE the sentence to English! SingularPlural 1st person 2nd person 3rd person

El Verbo “Ser” FRONT PAGE: 1. Enrique no _______________________ feo. 2. Tú ______________________ de Los Ángeles, ¿no? 3. Mariana _______________ rubia. 4. Nosotros __________________________ alumnos inteligentes. 5. Los estudiantes _______________________ venezolanos.

El Verbo “Ser” FRONT PAGE: 6. Tú y Fidel ______________________ alumnos buenos. 7. El chico _____________________ muy cómico. 8. El alumno nuevo ______________ de México. 9. Gabriela y Juan Pablo ____________________ amigos buenos. 10. No, yo no ____________________ de Perú.

El Verbo “Ser” FRONT PAGE: 11. ¿_______________________ Ud. argentino o chileno? 12. Antonio y yo ____________________ de la República Dominicana. 13. Los chicos ____________________ atléticos. 14. ¿Quién ______________ tú? 15. Ustedes _________________ muy simpáticos.

BACK PAGE (last exercise):  Carlos _______ Teresa _________ alumnos en ______ escuela ____________________ en Lima, _______ capital de Perú. Ellos son ________________ muy buenos. ________ clase de español __________ muy interesante y ______ profesora _________ español es simpática. Carlos y Teresa __________ alumnos y amigos.  Carlos ___________ de Guatemala. Él es ________________________. Teresa es de _________________________. Ella __________ peruana.

EL PLAN… NEXT BLOCK (THURS./FRI.): REVIEW OF CHAPTER 1 The FOLLOWING BLOCK (MON./TUES.): CHAPTER 1 TEST

KAHOOT!!

KAHOOT #2